orseeleather

orseeleather

انواع چرم: همه کیفیت ها، درجه ها، پایانه ها و برش ها

انواع بسیار باورنکردنی چرم موجود است. هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که به انواع پروژه ها یا سبک های کاری مختلف کمک می کند.

انواع چرم های موجود عبارتند از: تمام دانه، دانه بالا، اصل، دو کاست و باند شده. روکش های چرمی شامل آنیلین، نیمه آنیلین، برس رنگ، بدون دانه، قالب، برجسته، گلدوزی شده، دست دوز، فلزی، ناپا، نوبوک، روغنی، اختراع، رنگدانه، چاپ شده، اسپلیت، جیر و مومی است. خرید کیف چرم و خرید کمربند چرم ارسی از شعب ارسی

مهم است که چرم مناسب برای پروژه خود را انتخاب کنید تا از نتیجه عالی اطمینان حاصل کنید. بیایید با انواع مختلف آن آشنا شویم.

انواع چرم
ضخامت چرم وزن و برش - انواع چرم - کالاهای چرمی لیبرتی
قطعات و نمونه های چرمی

انواع چرم را می توان به چند دسته تقسیم کرد. می‌توان به انواع برش‌ها، کیفیت چرم، درجه‌بندی چرم، روکش‌های چرم، انواع چرم به حیوان، انواع چرم خزدار، حتی انواع چرم مصنوعی و وگان نگاه کرد. چند تفاوت عمده بین آنها وجود دارد.
برخی از تغییرات به دلیل فرآیند تولید است. برخی به دلیل فرآیند تکمیل هستند. برخی دیگر بر اساس نوع پوست حیوانات هستند و برخی دیگر نحوه برش چرم هستند. ما به هر یک از آنها با جزئیات بیشتری می پردازیم.

"5 نوع چرم"
در حالی که انواع زیادی از چرم وجود دارد، اغلب مردم در مورد "5 نوع چرم" کنجکاو می شوند. آنچه آنها به طور کلی به آن اشاره می کنند حجم و لایه های پوست اصلی است که هنوز در محصول نهایی وجود دارد. این‌ها شامل دانه‌های کامل، دانه‌های برتر، اصل، دانه‌های خرد شده و چرم چسب‌خورده هستند و جزئیات زیادی در مورد هر کدام به اشتراک گذاشته خواهد شد.

کیفیت و ویژگی های مواد بسته به اینکه چرم نهایی از کجا در پوست آمده است متفاوت است. کیفیت چرم نیز می تواند تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار گیرد. اینها می تواند شامل نژاد حیوانات، آب و هوای آنها، غذایی که تغذیه می شود و میزان ورزش آنها باشد. پوست یک ماده طبیعی است، و بنابراین، به شدت تحت تأثیر زندگی حیواناتی است که از آنها می آیند.

کیفیت چرم همچنین می تواند تحت تأثیر فرآیندهای بسته بندی گوشت، دباغی و تکمیل مورد استفاده در طول تولید قرار گیرد. در کنار درجه‌های چرم که مصرف‌کنندگان با آن‌ها آشنا هستند، ما به انواع چرم‌هایی که دباغ‌ها هنگام ارزیابی پوست‌های بسته‌بندی‌های گوشت از آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌پردازیم.

پوست چرم چیست؟
عالی! بیایید از اینجا شروع کنیم. پوست چرم پوستی است که از حیوان جدا می شود. از آنجایی که این یک ماده طبیعی است، ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فردی دارد که به آن کمک می کند تا برای حیوانی که بخشی از آن بوده است، خدمت کند.

معمولاً یک مانع محافظ را تشکیل می دهد. این باعث می شود که قسمت های داخلی حیوان ایمن باشد. همچنین، همراه با مو یا خز، از عناصر خارجی مانند خورشید، آب، ساییدگی و سایر موارد در زندگی روزمره محافظت می کند. در اینجا یک تصویر مقطعی وجود دارد که لایه های یک پوست چرم را نشان می دهد.
پوست چرم - دانه
دانه بیرونی ترین سطح پوست چرم است. از الیاف محکم و متراکم تشکیل شده است. دانه لایه ای است که در معرض عناصر (هوا، باران، خورشید و غیره) قرار گرفته است و معمولاً پس از برداشتن مو بسیار قوی و صاف است.

پوست چرم - محل اتصال دانه و کوریم
محل اتصال دانه و کوریم جایی است که لایه بیرونی و محکم چرم با الیاف شلتر کوریم ترکیب می شود. این اتصال ترکیبی از لایه دانه بسیار مطلوب و الیاف فیبری تر و شل تر لایه کوریم است.

پوست چرم - کوریوم
کوریم لایه ای درون پوست حیوانات است که عمدتاً از الیاف کلاژن تشکیل شده است. اینها شلتر و بازتر از لایه دانه هستند. اگرچه این لایه برای تولید چرم بسیار قابل استفاده است. کوریم معمولاً ضخیم ترین لایه در پوست یک حیوان است. بنابراین، پس از شکافتن پوست، بخش‌هایی از کوریم ممکن است در محصولات چرمی یا دانه‌های اصلی وجود داشته باشد.

پوست چرم - گوشت
گوشت لایه ای از پوست است که عمدتاً از ماهیچه ها و بافت های چربی تشکیل شده است. برای استفاده از چرم نهایی چندان ارزشمند نیست. به این ترتیب، چرم معمولاً برای برداشتن لایه های بالای آن شکافته می شود و مواد قابل استفاده با درجه ها و کیفیت های مختلف برای تولید کالاهای چرمی به دست می آید.

هنگام در نظر گرفتن درجه و کیفیت چرم، مهم است که بدانید چرم چگونه آماده، برش و تکمیل می شود. بیایید به رایج ترین روش ها نگاه کنیم.
orseeleather
orseeleather

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋