onlinemag

onlinemag

آشنایی با رنگ های کلاه کار ایمنی

آشنایی با رنگ های کلاه کار ایمنی

کلاه ایمنی از تجهیزات حفاظت فردی است که جهت مراقبت از سر و گردن کارکنان در محیط های شغلی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات ایمنی در انواع مختلفی تولید می شوند و در حوزه های ساختمانی و عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این ابزار ایمنی، افراد از خطرات جبران ناپذیر موجود در محیط های شغلی مصون می مانند. در کارگاه های صنعتی و ساختمان سازی ها، خطرات غیر قابل جبرانی جان افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

خطراتی همچون سوختگی، پرتاب اجسام سنگین از ارتفاعات و برخورد آنها با سر کارگران، از عمده خطراتی هستند که موجب آسیب به سر افراد می شود. از این رو با استفاده از این تجهیزات حفاظتی، میزان آسیب های احتمالی موجود در محیط کار را می توانید به حراقل برسانید. کلاه های کار با رنگ بندی های مختلفی به بازار ارائه می شوند که هر یک از آنها نشان دهنده جایگاه شغلی افراد است و می توانید افراد یک مجموعه با توجه به رنگ کلاه آنها از یکدیگر تشخیص دهید. در ادامه به بررسی رنگبندی های کلاه کار و کاربرد آنها می پردازیم.

کلاه سفید

مهندسین ناظر و کارکنان سطوح بالاتر مشاغل از کلاه کارهای سفید استفاده می کنند. لازم به ذکر است این رنگبندی در کارگاه های ساختمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کلاه کار زرد

استفاده از این کلاه در کارگاه های عمرانی کاربرد دارد.  رنگ زرد در کلاه های ایمنی نشان دهنده نماینده اصلی کارکنان است. به همین دلیل در تمامی کارگاه های ساختمانی می توانید از کلاه زرد رنگ استفاده کنید.

کلاه قرمز رنگ

آتش نشان ها و نیروهای امداد از کلاه کارهای قرمز رنگ استفاده می کنند. البته  در برخی از کارگاه های ساختمانی نیز می توان از  رنگ قرمز این کلاه ها استفاده کرد.

کلاه خاکستری رنگ

بازدید کنندگان و مهمانان کارگاه های بزرگ ساختمانی از این رنگ کلاه استفاده می کنند.

کلاه آبی ایمنی

کلاه کار آبی مورد استفاده نیروهای فنی و تعمیرات قرار می گیرد. برق کاران نیز از کلاه هایی به رنگ آبی استفاده می کنند.

کلاه سبز

سبز از دیگر رنگ های این تجهیزات حفاظت فردی است. به طور معمول نماینده کارکنان خرمات فنی و مهندسین بهداشت از رنگ سبز این کلاه ها استفاده می کنند.

کلاه قهوه ای

در برخی از مشاغل، افراد در معرض حرارت و گرمای شدید قرار دارند. جوشکارها و افرادی که در معرض کوره های مشتعل قرار دارند، می توانند از این رنگ کلاه استفاده نمایند.

کلاه نارنجی

نارنجی از دیگر رنگ هایی است که برای ساخت این تجهیزات به کار می رود. این کلاه نیز در بیشتر موارد در کارگاه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

onlinemag
onlinemag

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋