oksanatmail

oksanatmail

علت ترک خوردن سنگ فیروزه

 

وقتی صحبت از زیبایی نفس گیر دریا و آسمان می‌شود‌، سنگ‌های فیروزه بهترین دوست شما خواهند بود! فیروزه یک ماده معدنی ساخته شده از فسفات مس و آلومینیوم است که به دلیل خاصیت و کاربرد زیاد مورد توجه فرهنگ‌های مختلفی قرار گرفته است. اگر شما به دنبال شفابخشی، محافظ و زیبایی هستید ، فیروزه می‌تواند همه این کارها را انجام دهد. این سنگ زیبا در برخی شرایط به دلایل مختلف دچار شکستگی یا تغییر رنگ خواهد شد و به دلیل درجه سختی نسبتا پایین، باید نگهداری از آن را جدی بگیرید.

درباره سنگ فیروزه

سنگهای فیروزه به دلیل انرژی تسکین دهنده و زیبایی اقیانوسی خود نسبت به سنگ‌های تزئینی دیگر محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده‌اند. فیروزه یک فسفات هیدراته پر از مس و آلومینیوم است که به عنوان یک ماده معدنی متخلخل شناخته می‌شود و توان تحمل سختی بین 5 الی 6 را دارد. از گذشته تا به امروز خواص مختلفی برای سنگ فیروزه معرفی شده است که در هر فرهنگ می‌تواند این خواص متفاوت باشد. به طور مثال ایرانیان در گذشته بر این باور بودند که وجود یک سنگ فیروزه در کنار آن‌ها می‌تواند از اتفاق افتادن بلایای طبیعی جلوگیری کرده و نقش حفاظتی ایفا کند.

 آمریکاییان بومی بر خواص درمانی سنگ فیروزه تاکید زیادی داشتند و از پودر آن برای درمان دل درد، سر درد، بیماری‌های خاص و ... استفاده می‌کردند. امروزه هم سنگ فیروزه به دلیل اثبات خواص فیروزه، مورد توجه قرار گرفته است. همراه داشتن این سنگ می‌تواند با افزایش انرژی مثبت، سبب تقویت اعتماد بنفس شما شود. از سمت دیگر افکار منفی را دور کرده و به بهبود مشکلات روحی فرد کمک کند. سنگ فیروزه می‌تواند در گردش خون بهتر هم موثر عمل کند و باعث تقویت قدرت بینایی و تسکین گلو درد شود.

مشخصات و خصوصیات فیروزه ای

  • رنگ: فیروزه‌ای‌ کم رنگ تا آبی تیره، آبی-سبز، زرد

  • ساختار کریستالی: تریکلینیک
  • درخشش: مومی یا مات
  • شاخص انکسار: 1.590-1.650
  • گرانش خاص: 2.40-2.90

علت ترک خوردن سنگ فیروزه و راه‌های نگهداری از سنگ فیروزه چیست؟

همانطور که اشاره شد سنگ فیروزه دارای تحمل فشار پایینی است و باید نگهداری از آن را جدی بگیرید. این سنگ ممکن است بر اثر ورود ضربه از سمت یک جسم خارجی دچار ترک شده و یا قسمتی از سنگ جدا شود. سنگ فیروزه نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند پس باید دقت کنید که جسم سنگینی بر روی آن قرار نگیرد. به طور کلی علل خرابی سنگ فیروزه عبارتند از:

  • سنگ فیروزه نسبت به مواد شیمیایی مقاومت بالایی نشان نمی‌دهد. اگر سنگ فیروزه را در برابر اسید، ادکلن، عطر و ... قرار دهید، به مرور زمان سنگ فیروزه شما تغییر رنگ خواهد داد و دیگر جذابیت اولیه را ندارد.
  • تماس با مواد آرایشی حاوی اسانس هم می‌تواند برای سنگ فیروزه مضر باشد و باعث خرابی آن گردد.
  • آب داغ یکی از رایج‌ترین عللی است که سبب از بین رفتن بافت زیبای سنگ فیروزه می‌گردد. همیشه هنگام استحمام یا شستن دست، جواهرات فیروزه را خارج کرده و به هیچ عنوان بر روی آن آب داغ نریزید.
  • روغن هم اثر مخربی بر روی سنگ فیروزه دارد در نتیجه بهتر است همیشه هنگام آشپزی و فعالیت در آشپزخانه جواهرات فیروزه خود را در گوشه‌ای گذاشته و پس از اتمام کار از آن‌ها استفاده نمایید.
  • برای تمیز کردن سنگ فیروزه از مواد اسیدی استفاده نکنید زیرا این مواد می‌تواند با ایجاد خراش بر روی سنگ، باعث خرابی آن شود. همیشه با یک دستمال مرطوب به آرامی بر روی سنگ فیروزه بکشید تا از ترک برداشتن آن جلوگیری کنید.
  • از ورود هر گونه ضربه به سنگ فیروزه خودداری کنید زیرا این کار باعث ایجاد خراش و در نهایت ترک خوردگی بر روی آن خواهد شد.

 

برای خرید انواع سنگ فیروزه اصل با بهترین قیمت موجود در بازار، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در کارما تماس حاصل فرمایید. خرید از فروشگاه‌های معتبر خیال شما را بابت کیفیت سنگ و اصل بودن فیروزه راحت خواهد کرد و علاوه بر آن، قیمت مناسب‌تری هم به شما ارائه می‌دهند. 

 

oksanatmail
oksanatmail

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋