نی نی سایت

نی نی سایت

راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده
توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا امکان تزریق ژل و بوتاکس در دوران بارداری وجود دارد؟

تزریق ژل و بوتاکس در بارداری امکان‌پذیره؟

بوتاکس چیست؟

قبل از توضیح در مورد اینکه آیا تزریق ژل و بوتاکس در بارداری امکان‌پذیره یا نه، به بررسی اینکه بوتاکس چیست، می‌پردازیم. بوتاکس نوعی داروی تزریقی محسوب می‌شه. سم خالص بوتولینوم از نوع A یکی از ترکیبات اصلی این داروی تزریقیه. زمانی که فرد اقدام به تزریق ژل و بوتاکس می‌کنه، به مدت 3 الی 6 ماه انتقال دهنده‌هایی که از نوع عصبی هستن نمی‌تونن به عضله‌ها وصل شن و در نهایت منجر به فلج شدن اون‌ها به صورت موقت می‌شن.

تزریق ژل و بوتاکس در دوره شیردهی

تمام خانوم‌ها برای رفع چین و چروک صورت خود اقدام به تزریق ژل و بوتاکس می‌کنن. برای انجام این نوع تزریقات ابتدا باید به پزشک مربوطه مراجعه کنید. پزشک  ناحیه‌ای که قصد تزریق ژل و بوتاکس رو دارید، معاینه و در نهایت میزان ژلی که نیازه رو به فرد اعلام می‌کنه. بر اساس تحقیقاتی که در خصوص تزریق ژل و بوتاکس در دوره شیردهی انجام شده، پزشکان به این نتیجه رسیدن که میزان ژل و بوتاکسی که برای خانوم‌های شیرده تزریق می‌شه به اندازه‌ای نیست که در شیر اون‌ها ترشح شه. با این حال پزشکان و متخصصان زنان و زایمان تزریق ژل و بوتاکس در دوره بارداری و شیردهی رو به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنن. پزشکان و متخصصان زنان و زایمان به خانوم‌هایی که در دوره شیردهی اقدام به تزریق ژل و بوتاکس کرده‌اند، توصیه می‌کنن که شیر موجود در سینه خود رو تخلیه کنن.

ژل و بوتاکس

تاثیر تزریق ژل و بوتاکس در بارداری

پزشکان بسیاری در حال تحقیق بر روی تاثیرات تزریق ژل و بوتاکس در بارداری هستن. اطلاعات زیادی در خصوص این موضوع وجود نداره. به همین خاطر پزشکان تزریق ژل و بوتاکس در دوره بارداری رو توصیه نمی‌کنن. در خصوص این موضوع آزمایش‌های بسیاری بر روی حیوانات انجام شده که نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌ده که تزریق ژل و بوتاکس در بارداری باعث بروز اختلالاتی بر روی جنین می‌شه. در حال حاضر این آزمایش‌ها فقط بر روی حیوانات انجام شدن و به مرحله تست انسانی نرسیدن.

همونطور که گفته شد پزشکان و متخصصان زنان و زایمان تزریق ژل و بوتاکس‌ در بارداری رو به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنن. در سه ماه اول حاملگی جنین به هر نوع سم و دارویی حساسیت نشان می‌ده. در سه ماه اول بعضی از اعضای بدن جنین در حال شکل گیریه؛ با تزریق ژل و بوتاکس ممکنه که ترکیبات موجود در این ماده‌ها در رشد جنین اختلال ایجاد کنن. با وجود اینکه تا به امروز هیچ اطلاعات دقیقی در مورد تاثیرات تزریق ژل و بوتاکس بر روی جنین وجود نداره، اما بهتره که برای حفظ سلامت فرزند، خانوم‌های باردار از انجام این کار خودداری کنن.

جنین

تاثیر تزریق ژل و بوتاکس بر روی میزان شیر

تزریق زل و بوتاکس یکی از روش‌های زیبایی نوین محسوب می‌شن. به دلیل نوین بودن روش‌های نام برده شده در حال حاضر اطلاعات جامع و کاملی در خصوص اون‌ها وجود نداره. پزشکان و متخصصان زنان و زایمان احتمال می‌دن که تزریق ژل و بوتاکس تاثیری بر روی میزان شیر مادر نداشته باشه. با این حال برای اطمینان پیدا کردن از سلامت خود و جنین بهتره که در دوره بارداری و شیردهی برای تزریق زل و بوتاکس اقدامی نکنید. خانوم‌های باردار و شیرده اگر قصد انجام زیبایی‌های نوین رودارن، بهتره که بعد از گذر از دوره بارداری و شیردهی اقدام کنن.

خطرات تزریق ژل و بوتاکس در بارداری

همونطور که در بخش‌های قبل گفتیم عوارض تزریق ژل و بوتاکس در بارداری به طور کامل مشخص نشده. با این حال در این بخش به بررسی عوارض احتمالی تزریق ژل و بوتاکس در بارداری می‌پردازیم. تزریق ژل و بوتاکس در دوره بارداری ممکنه که در رشد جنین اختلال ایجاد کنه. همچنین انجام این تزریقات تاثیر بسیاری بر روی وزن جنین داره. تزریق ژل و بوتاکس در دوره بارداری ممکنه که باعث افزایش گردش خون در بارداری شه و در نهایت هورمون‌های زنان ‌باردار تغییر کنه. تغییرات هورمون در دوره بارداری ممکنه که خطرات بسیاری برای مادر و جنین داشته باشه. از دیگر عوارض تزریق بوتاکس در دوره بارداری ‌می‌توان به افزایش زردی در نوزادان اشاره کرد.

نی نی سایت
نی نی سایت راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋