نی نی سایت

نی نی سایت

راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده
توسط ۱ نفر دنبال می شود

چرا نوزاد در داخل رحم تکان می خورد و حرکت می کند؟

به چه علت کودک داخل رحم می‌لرزد و تکان می‌خورد؟

به چه علت کودک داخل رحم می‌لرزد و تکان می‌خورد؟

نوزادان به دلایل مختلفی می‌توانند به روش‌های ناراحت‌کننده حرکت کنند. فقط به این دلیل که حرکت عجیب یا غیرعادی است به این معنی نیست که نگران شوید. در این راهنما ما به شما کمک می‌کنیم تا با حرکات مختلف آشنا شوید تا بتوانید بهتر بفهمید که در رحم شما چه می‌گذرد و بدانید که آیا نیاز به نگرانی است یا خیر. حرکات در رحم ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد که شامل:

  • حرکات کششی:

این کشش شبیه یک مشت یا لگد معمولی نیست. حرکات کششی بیشتر طول می‌کشد و گاهی اوقات قوی‌تر از ضربه زدن است. شما ممکن است این حرکات را به صورت انقباض، ضربه زدن یا اسپاسم تعبیر کنید.

  • سکسکه:

نوزادان می‌توانند در رحم سکسکه کنند و این می‌تواند برای شما احساس عجیبی داشته باشد. برخی از مادران این احساس را به صورت ارتعاشات خفیف، لرز یا تکان خوردن تجربه می‌کنند. همچنین سرفه یا عطسه نوزادان در رحم معمول است. این حرکات ناگهانی می‌توانند بسیار خنده دار به نظر برسند اما نباید نگران‌کننده باشند.

  • اسپاسم عضلانی:

کودک شما هنوز در حال رشد است و مغز او نیز رشد می‌کند. همانطور که مغز رشد می‌کند ماهیچه‌های کودک شما گاهی اوقات می‌توانند غیرارادی حرکت کنند. ین اسپاسم‌ها می‌توانند مانند حرکات تکان دهنده سریع احساس شوند.
تکان خورن های نوزاد در رحم

  • حرکت بند ناف:

مایع آمنیوتیک در رحم شما به کودک شما اجازه می‌دهد شناور شود و بند ناف نیز همین کار را می‌کند. گاهی اوقات ممکن است کودک شما در بند ناف گیر کند و ممکن است هنگامی که کوچولوی شما سعی می‌کند تکان بخورد احساس تکان دادن یا حرکات عجیب و غریب کنید.

  • ترسیدن:

کودک شما می‌تواند صدا‌های بیرون را به خوبی بشنود. اگر با صدای بلند ناگهانی دچار انقباض یا ضربه شدید شدید تعجب نکنید. کودک شما می‌تواند به راحتی مبهوت شود و در صورت بروز صدای غیرمنتظره ممکن است بپرد.

  • رحم تحریک‌پذیر:

رحم تحریک‌پذیر وضعیتی است که می‌تواند باعث انقباض رحم شما شود. این اسپاسم‌های بی‌درد و نامنظم نباید دهانه رحم شما را گشاد کند.

آیا حرکات کودک نشان دهنده سلامت او است؟

حرکت کودک شما در رحم کاملاً طبیعی است. بعد از اینکه به نقطه خاصی از بارداری خود رسیدید باید احساس کنید کودکتان اغلب حرکت می‌کند. بیشتر حرکات جنین نشانه مثبتی است که نشان می‌دهد کودک شما در سلامت کامل است و بسیاری از پزشکان می‌گویند یک نوزاد فعال یک نوزاد سالم است.

آیا تکان‌های کودک نشانه تشنج است؟

تشنج جنینی به ندرت رخ می‌دهد و اگر هم رخ دهد معمولاً به دلیل یک ناهنجاری مادرزادی است. پزشکان معمولاً می‌توانند به مادرانی که حاملگی‌های در معرض خطر هستند در این باره اطلاع دهند. اگر نگران هستید که ممکن است مشکلی برای کودک شما وجود داشته باشد در جستجوی مراقبت‌های پزشکی دریغ نکنید.

نتیجه‌گیری:

حرکت جنین در دوران بارداری نشانه سلامت او است. این حرکت تنها راهی است که یک مادر می‌تواند بدون حضور در مطب پزشک از وضعیت فرزند کوچکش مطلع شود. در کل کوچولوی شما به دلایل زیادی در رحم شما تکان می‌خورد.

منبع:

momlovesbest.com

 

نی نی سایت
نی نی سایت راهنمای بچه داری، راهنمای بارداری، مجله کودک و خانواده

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋