نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

راهکارهایی برای زیباسازی جنین

راهکار‌های زیبا شدن جنین

 زیبا شدن جنین

زیبایی و سلامت بچه‌ها همیشه از مهم‌ترین نگرانی‌های مامانا بوده. همه ی خانوما دوست دارن که بچه‌شون خوشگل و سالم به دنیا بیاد و برای همین از همون دوران بارداری دنبال راه‌هایی می‌گردن که شاید بتونه تو زیبایی جنین تاثیر بذاره. با اینکه ژنتیک نقش اصلی رو داره، اما خیلی‌ها باور دارن بعضی کارها و مراقبت‌ها می‌تونه به زیباتر شدن بچه کمک کنه. تو این مطلب می‌خوایم چندتا از این راهکارها رو مرور کنیم.

زیبایی نوزاد

تغذیه مادر تو دوران بارداری

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تونه رو زیبایی بچه تأثیر بذاره، غذاییه که مامانا می‌خورن. هر چی مامانا بیشتر حواسشون به غذاشون باشه، احتمال این که بچه‌شون پوست صاف و موی قشنگی داشته باشه بیشتر می‌شه.

میوه و سبزیجات بخور

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای اینکه بچه خوشگل بشه اینه که مامانا تو دوران بارداری میوه و سبزیجات زیاد بخورن. مثلاً پرتقال، لیمو یا توت‌فرنگی پر از ویتامین C هستن و این ویتامین برای ساختن کلاژن تو بدن جنین خیلی مهمه. کلاژن هم باعث می‌شه که پوست و موی جنین بهتر رشد کنه. پس اگه می‌خواین بچه‌تون پوستش صاف و شفاف باشه، یادتون نره میوه و سبزیجات رو  به مقدار کافی تو رژیم‌تون بذارین.

مغزها و دانه‌های خوراکی

بادام، گردو و فندق از جمله مواد غذایی هستن که می‌تونن به زیبایی جنین کمک کنن. این مغزها پر از اسیدهای چرب ضروری هستن که به رشد مغز و حتی پوست بچه کمک می‌کنن. بنابراین، اگه می‌خواین یه بچه خوشگل داشته باشین، بهتره که این مغزها رو تو برنامه غذاییتون بذارین.

ماهی و غذاهای دریایی

ماهی‌های چرب مثل سالمون پر از امگا ۳ هستن. این ماده هم برای رشد مغز و هم برای شفافیت و زیبایی پوست جنین خیلی خوبه. البته یادتون نره که باید از ماهی‌های پرجیوه دوری کنید، چون می‌تونه ضرر داشته باشه.

خواب و استراحت کافی

مامانا باید خوب بخوابن و استراحت کنن. وقتی مامانا خسته باشن یا خوب نخوابن، این موضوع می‌تونه روی رشد جنین تأثیر بذاره. خواب کافی به بدن کمک می‌کنه که بهتر بتونه مواد غذایی رو جذب کنه و به رشد بهتر جنین کمک کنه. پس اگه می‌خواین بچه‌تون خوشگل و سالم باشه، سعی کنین شب‌ها خوب بخوابین.

آرامش و دوری از استرس

استرس یکی از چیزهاییه که می‌تونه هم رو زیبایی مامانا تأثیر بذاره و هم روی بچه‌ها. وقتی مامانا استرس داشته باشن، هورمون‌هایی تو بدنشون ترشح می‌شه که ممکنه رو رشد جنین اثر منفی بذاره. پس سعی کنین تو دوران بارداری تا حد ممکن از استرس و نگرانی دور باشین. می‌تونین یوگا، مدیتیشن یا حتی گوش کردن به موزیک آرامش‌بخش رو امتحان کنین تا هم حال خودتون خوب بشه و هم بچه‌تون بهتر رشد کنه.

نوشیدن آب کافی

خیلی مهمه که مامانا تو دوران بارداری آب کافی بخورن. آب باعث می‌شه که بدن مامانا و بچه‌شون هیدراته بمونه و این موضوع به پوست جنین کمک می‌کنه که نرم و شفاف بشه. پس اگه دوست دارین بچه‌تون پوست صاف و قشنگی داشته باشه، حتماً روزانه به اندازه کافی آب بخورین.

ویتامین‌ها و مکمل‌ها

بعضی از مامانا ممکنه با کمبود ویتامین مواجه بشن، برای همین پزشکا معمولاً مکمل‌های ویتامینی رو تو دوران بارداری تجویز می‌کنن. یکی از ویتامین‌های مهم، اسید فولیکه که می‌تونه به رشد سالم و طبیعی جنین کمک کنه. علاوه بر این، ویتامین A هم برای سلامت پوست و چشم جنین خیلی مهمه. البته بهتره که هر مکملی رو بدون مشورت با پزشک مصرف نکنین.

ارتباط ژنتیک با زیبایی نوزاد

ژنتیک

یه چیزی که نباید فراموش کنیم اینه که ژنتیک نقش خیلی مهمی تو زیبایی بچه داره. یعنی اگه پدر و مادر خوشگل باشن، احتمال اینکه بچه‌شون هم خوشگل بشه خیلی زیاده. پس بعضی وقت‌ها هر چقدر هم که مامانا مراقب غذا و استراحت و این چیزا باشن، باز هم ژنتیک می‌تونه تأثیرگذارتر باشه.

ورزش کردن

یکی دیگه از راه‌هایی که می‌تونه به زیبایی و سلامت جنین کمک کنه، ورزش کردنه. البته ورزش‌های سنگین تو دوران بارداری توصیه نمی‌شه، ولی ورزش‌های سبک مثل پیاده‌روی یا یوگا می‌تونن خیلی مفید باشن. ورزش باعث می‌شه که جریان خون تو بدن بهتر بشه و این موضوع به رشد بهتر جنین و حتی زیبایی اون کمک می‌کنه. ضمن اینکه ورزش کردن به مامانا هم کمک می‌کنه که حال بهتری داشته باشن و با انرژی‌تر باشن.

دوری از مواد مضر

یه سری چیزا هستن که اگه مامانا تو دوران بارداری ازشون دوری کنن، نه تنها به زیبایی جنین کمک می‌کنه، بلکه سلامتی اون رو هم تضمین می‌کنه. مثلاً سیگار کشیدن یا مصرف الکل می‌تونه اثرات منفی زیادی رو رشد بچه بذاره. این مواد مضر باعث می‌شن که جریان خون تو بدن مختل بشه و این موضوع می‌تونه به رشد پوست و موی بچه آسیب بزنه. پس اگه دوست دارین بچه‌ای خوشگل و سالم داشته باشین، بهتره از این چیزای مضر دوری کنین.

ماساژ دادن شکم

بعضی از مامانا عقیده دارن که ماساژ دادن شکم تو دوران بارداری می‌تونه به رشد و زیبایی جنین کمک کنه. البته این موضوع علمی نیست، ولی خیلیا می‌گن وقتی با روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل شکمشون رو ماساژ می‌دن، هم خودشون حال بهتری دارن و هم فکر می‌کنن که این کار برای بچه‌شون خوبه. البته بهتره که این کار رو با احتیاط انجام بدین و از پزشک یا مامای خودتون هم مشورت بگیرین.

حرف آخر

در نهایت باید گفت که زیبایی جنین ترکیبی از عوامل مختلفه؛ هم ژنتیک و هم مراقبت‌های مادر تو دوران بارداری. تغذیه سالم، استراحت کافی، دوری از استرس و مصرف آب کافی همگی به رشد بهتر و زیباتر شدن بچه کمک می‌کنن. از طرف دیگه، دوری از مواد مضر و داشتن آرامش هم می‌تونه خیلی مؤثر باشه. پس اگه دوست دارین بچه‌تون خوشگل و سالم به دنیا بیاد، بهتره که این توصیه‌ها رو جدی بگیرین و از دوران بارداری‌تون لذت ببرین.

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋