نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

مزایای استفاده از توپ زایمان

فواید استفاده از توپ زایمان

خرید توپ زایمان

آیا به این فکر کرده‌اید که آیا خرید توپ زایمان ارزشش را دارد؟ توپ زایمان اساساً همان توپ‌های ورزشی هستند که از مواد مقاومی ساخته شده‌اند و به‌سختی سوراخ می‌شوند. توپ‌های زایمان بزرگتر هستند و دارای پوشش ضد لغزش می‌باشند که این ویژگی به شما اجازه می‌دهد بدون لغزش برای مدت طولانی‌تری روی توپ بنشینید.

توپ‌های تولد معمولاً در دوران بارداری، زایمان و حتی پس از زایمان استفاده می‌شوند و به کاهش درد و ایجاد راحتی بیشتر کمک می‌کنند. در ادامه از تمام فواید استفاده از توپ زایمان و نکات مهم مامایی مطلع شوید.
 

فواید استفاده از توپ زایمان

توپ زایمان چیست؟

توپ زایمان توپی بزرگ‌تر از توپ ورزشی است که می‌توانید برای نشستن راحت و تمرین وضعیت های  مناسب برای زایمان از آن استفاده کنید.

چرا باید از توپ زایمان استفاده کنیم؟

نشستن راحت

با پیشرفت بارداری، حرکت کردن می‌تواند کمی سخت‌تر شود. نشستن روی توپ زایمان ممکن است راحت‌تر از صندلی‌ یا مبلمان باشد. همچنین ممکن است بلند شدن و نشستن برای شما آسان‌تر شود.

ورزش و تسکین درد

استفاده از توپ زایمان می‌تواند به بهبود وضعیت بدن و تعادل شما کمک کند و عضلات شکم را تقویت کند. وقتی به آرامی روی آن تاب می‌خورید یا بالا و پایین می‌پرید، عضلات شکم و کمر شما سخت کار می‌کنند تا شما را در حالت ایستاده نگه دارند.

توپ زایمان همچنین می‌تواند به توزیع یکنواخت‌تر وزن شما کمک کند. این کار می‌تواند فشار ستون فقرات و کمردرد را کاهش داده و از زانوها و مچ پاها حمایت کند.

استفاده از توپ زایمان در مراحل پایانی بارداری برای قرار دادن جنین در موقعیت مناسب برای زایمان بسیار مفید است.

توپ‌های زایمان راهی عالی برای منعطف و نرم نگه داشتن لگن در دوران بارداری هستند. آنها همچنین در تمام مراحل زایمان نیز فوق‌العاده هستند. از کمک به باز شدن لگن و ایجاد فضا گرفته تا حمایت از شما در تاب دادن و حرکت برای کمک به پایین آمدن بچه برای زایمان.

در طول زایمان

می‌توانید از توپ زایمان برای کمک به خود در طول زایمان نیز استفاده کنید (البته به شرطی که در دوران بارداری از آن استفاده کرده‌ باشید تا در استفاده از آن احساس راحتی و امنیت کنید).

در طول زایمان ، توپ زایمان می‌تواند درد انقباضات شما را کاهش دهد. ممکن است متوجه شوید که به طور ناخودآگاه با ریتم انقباضات خود تاب می‌خورید و یک توپ زایمان پشتیبانی عالی برای این کار فراهم می‌کند.

همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا موقعیت‌های ایستاده را حفظ کنید که به جاذبه زمین اجازه می‌دهد اثر خود را بگذارد و به نزول جنین کمک کند. نشستن روی توپ با پاهای باز می‌تواند به باز شدن لگن برای زایمان کمک کند.

چه زمانی می‌توانم از توپ زایمان استفاده کنم؟

می‌توانید در هر مرحله از بارداری از توپ زایمان استفاده کنید، اما از حدود ۳۲ هفتگی می‌توانید از برخی تمرینات ملایم برای کمک به دردها و قرار دادن جنین در موقعیت صحیح استفاده کنید. اگر تمرین با توپ زایمان را راحت یا مفید نمی‌دانید، از همسر، دوست خود خواهید تا به شما کمک کند تا در موقعیت درستی قرار بگیرید.
 

زایمان راحت با استفاده از توپ زایمان

نکات مهم برای استفاده از توپ زایمان

استفاده از توپ زایمان روی کف فرش شده، ثبات بیشتری دارد. بدون کفش باشید یا از کفش یا جوراب غیر لغزنده استفاده کنید. پاهای خود را صاف و به فاصله دور از هم (۶۰ سانتی‌متر) روی زمین قرار دهید، به گونه‌ای که زانوهای شما پایین‌تر از لگن شما باشد.

چه نکاتی را هنگام خرید توپ زایمان باید در نظر گرفت؟

توپ زایمان مناسب با قد خود را بخرید. هنگامی که روی آن نشسته‌اید، زانوهای شما باید حدود ۱۰ سانتی‌متر پایین‌تر از لگن شما باشد.

اگر قد شما تا ۱.۷۳ متر است، یک توپ ۶۵ سانتی‌متری تهیه کنید.

اگر قد شما بیشتر از ۱.۷۳ متر است، یک توپ ۷۵ سانتی‌متری تهیه کنید.

توپ‌های زایمان می‌توانند هر وزنی را تحمل کنند، توپ‌های زایمان با کیفیت بالا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند تا ۳۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

بعد از زایمان

شما هنوز کارتان تمام نشده! اگر زایمان طبیعی داشته‌اید و احساس درد یا فشار بین واژن و مقعد دارید، نشستن ممکن است باعث ناراحتی شما شود. برای کمک به تسکین درد، توپ را کمی خالی کنید تا نشستن روی آن راحت تر شود.

هشدارهای ایمنی

اگر کیسه آب شما پاره شد یا مایعاتی در نزدیکی توپ زایمان شما ریخته شد، تا زمانی که منطقه از مایعات پاک نشده است از نشستن روی آن خودداری کنید تا از لیز خوردن جلوگیری کنید.

بیشتر توپ‌های زایمان ضد ترکیدگی هستند، یعنی اگر سوراخ شوند، به آرامی بادشان خالی می‌شود و نمی‌ترکند. با این حال، سعی کنید اشیاء تیز را دور نگه دارید.

عجله نکنید و تا زمانی که تعادل را برقرار نکردید، حرکت نکنید.

آیا باید خودتان یک توپ زایمان بخرید یا نه؟

برخی از بیمارستان‌ها و مراکز زایمان توپ زایمان را برای استفاده بیماران فراهم می‌کنند. بهتر است قبل از زایمان با بیمارستان یا مرکز زایمان خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا این امکان را فراهم می‌کنند یا خیر. اگر قصد دارید در دوران بارداری از توپ زایمان برای کاهش درد کمر، بهبود وضعیت نشستن یا انجام تمرینات استفاده کنید، بهتر است خودتان یک توپ زایمان بخرید. این توپ‌ها همچنین پس از زایمان برای تقویت عضلات و بهبود وضعیت جسمانی نیز مفید هستند.

بنابراین، اگر مطمئن نیستید که بیمارستانتان توپ زایمان دارد یا نه و یا اگر می‌خواهید از آن در طول بارداری و پس از زایمان نیز استفاده کنید، خرید یک توپ زایمان می‌تواند گزینه خوبی باشد.

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋