نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

انواع ترشحات واژن در بارداری

انواع ترشحات واژن در بارداری

ترشحات واژن در بارداری

همه ما می‌دونیم که دوران بارداری نه فقط برای بدن، بلکه برای زندگی روزمره هم پر از چالش و تغییراته. حالا یکی از این تغییراتی که ممکنه خانم‌ها تجربه کنن، ترشحات واژنه. این ترشحات می‌تونن شفاف و ساده یا رنگی و با رایحه باشن.

پس بیاین با هم یه نگاهی به این ترشحات بندازیم و ببینیم دقیقاً چی به چیه و از ترشحات سفید و بی‌خطر گرفته تا ترشحاتی که ممکنه نشونه‌ای از یه مشکل باشن رو بررسی کنیم.

معرفی انواع ترشحات واژن در بارداری

بیاین یه نگاه دقیق‌تر به این ترشحات واژن در بارداری بندازیم. این ترشحات می‌تونن از نظر رنگ و بافت متفاوت باشن و توی اطلاع رسانی و تشخیص مشکلات بدن مامان‌های باردار کمک کنن. تو این قسمت از مقاله قراره که انواع ترشحات واژن در بارداری رو نام ببریم و بگیم هر نوع ترشحی نشون دهنده چه مشکلیه.

  • ترشحات سفید و شفاف: این نوع ترشحات واژن معمولاً نشونه خوبیه و یعنی همه چیز طبیعیه. این ترشحات به دفع باکتری‌ها و نگهداری واژن در شرایط سالم کمک می‌کنن.
  • ترشحات زرد یا سبز: اگه ترشحاتتون این رنگ‌ها رو داره و بوی نامطبوعی هم میاد، ممکنه نشونه‌ای از عفونت باشه. این مواقع بهتره سریع با دکترتون تماس بگیرین.
  • ترشحات قهوه‌ای یا خونی: این ترشحات واژن، ممکنه نشونه‌ای از زایمان نزدیک باشن، ولی گاهی اوقات هم می‌تونه نشونه‌ای از مشکل دیگه‌ای مثل خونریزی باشه. پس اگه اینجور ترشحاتی دیدین، بهتره که سریعا چکاپ بشین.
  • ترشحات ناشی از عفونت قارچی: این ترشحات معمولاً سفید و شبیه به پنیر هستن و ممکنه کمی بوی نامطبوع هم داشته باشن. اگه دیدین ترشحاتتون شکل و بافت ناهمواری داره و با خارش یا سوزش همراهه، احتمالاً عفونت قارچی دارین. این مواقع بهتره سریع برین دکتر تا یه چکاپ کامل انجام بدین و درمان مناسب رو شروع کنین.
  • ترشح مایع آمنیوتیک: اگه بخوایم به زبون ساده بگیم مایع آمونیاک چیه باید گفت که این مایع دور جنین رو می‌گیره و بهش کمک می‌کنه که راحت حرکت کنه و رشد کنه. اگه دیدین که یه مایع گرم و شفاف داره از واژنتون نشت می‌کنه، ممکنه مایع آمنیوتیک باشه. این مایع باید تا زمان زایمان تو کیسه آمنیوتیک بمونه و نشت این مایع می‌تونه خیلی خطرناک باشه. اگه فکر می‌کنین که مایع آمنیوتیک داره نشت می‌کنه، فوراً به دکتر مراجعه کنین چون ممکنه باعث زایمان زودرس بشه.

 انواع ترشحات واژن در بارداری

آشنایی با زمان شروع شدن ترشحات در بارداری

زمان شروع شدن ترشحات واژن در بارداری اونقدرا هم که فکر می‌کنین پیچیده نیست. این ترشحات معمولاً از همون اوایل، یعنی یکی دو هفته بعد از تخمک‌گذاری و همون موقع‌هایی که شاید هنوز خبری از بارداری نیست و شما منتظرید ببینید عادت ماهانه‌تون میاد یا نه، شروع می‌شن. این ترشحات مثل آب روشن و بی‌رنگن و بوی خاصی هم ندارن ولی هر چقدر جلوتر می‌ریم، این ترشحات غلیظ‌تر و پررنگ‌تر می‌شن. حالا اگه دیدین ترشحاتتون رنگی شده یا بوی ناخوشایندی داره، بهتره یه سر به دکتر بزنین. این تغییرات ممکنه نشونه‌ای از یه مشکل باشه ولی اگه فقط شیری رنگ و بی‌بو هستن، احتمالاً جای نگرانی نیست.

 شروع ترشحات واژن در بارداری

آشنایی با ترشحات واژن پس از زایمان

بدن خانم‌ها بعد از زایمان تغییرات زیادی رو تجربه می‌کنن که یکی از این تغییرات، ترشحات واژنه. این ترشحات، به نام لوچیا هم شناخته می‌شن. بعد از زایمان بدن نیاز داره که به حالت قبلی خودش برگرده و ترشحات واژن یکی از روش‌هاییه که بدن از طریق اون خودشو ترمیم می‌کنه. این فرایند ممکنه چند هفته طول بکشه ولی با گذشت زمان کم‌رنگ‌تر و کمتر می‌شه.

لوچیا تو روز‌های اول بعد زایمان قرمز و خونیه، ولی به مرور زمان رنگش به صورت تدریجی به رنگ قهوه‌ای تیره و سپس به زرد یا سفید تغییر می‌کنه. این تغییر رنگ، نشان‌دهنده‌ی فرایند تمیز شدن و بازگشت واژن و رحم به حالت طبیعی‌شون بعد از زایمانه.

اگه ترشحات واژن بوی بدی بدن یا رنگ عجیبی مثل سبز داشته باشن، باید با پزشک در جریان گذاشت. تغییر رنگ و بوی بدن ترشحات میتونه نشونه عفونت یا مشکلات جدی باشه که باید هر چه سریع‌تر درمان بشن.

نکته ای باید در مورد جلوگیری از لک شدن لباس زیر توسط ترشحات بعد از زایمان بدونیم اینه که بهتره فقط از پدهای بهداشتی برای ترشحات واژن استفاده شه و تامپون و کاپ اصلا برای این کار پیشنهاد نمی‌شه.

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋