نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

راهکارهایی برای کاهش استرس زایمان طبیعی

راهکارهای کاهش استرس زایمان طبیعی

خطرات استرس زایمان طبیعی چیه؟

داشتن استرس تو دوران بارداری یه امر طبیعیه؛ چون بارداری یه تغییر بزرگ تو زندگی به وجود میاره و همه جوانب زندگی رو تحت تاثیر قرار می‌ده. علاوه بر خود زندگی، مادر تغییراتی رو تو بدن و احساساتشم تجربه می‌کنه. به همین دلیل طبیعیه که استرس داشته باشه. بااین‌حال باید سطح استرس‌تون رو مدیریت کنین. اگه سطح استرس بالاتر بره و روزبه‌روز هم شدت اون بیشتر بشه، مطمئنا مشکلاتی مانند افزایش فشار خون در بارداری، بیماری‌های قلبی و غیره رو تجربه می‌خواین بکنین.

 ازطرف‌دیگه استرس زایمان طبیعی می‌تونه یکی از عوامل مهم تو زایمان زودرس باشه که این امر هم به‌نوبۀ خودش برای سلامتی نوزاد خطرآفرین هست. یکی دیگه از خطرات استرس زایمان طبیعی اینه که ممکنه با توجه به شدت استرس، خطر سقط جنین مطرح بشه، به‌ویژه اگه مادر در حال گذروندن دوران قبل از هفته بیستم بارداری باشه. پس برای پیشگیری از این خطرات باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش استرس زایمان طبیعی باشیم. برای بررسی این راهکارها همراه ما باشین.

راهکارهای موثر برای کاهش استرس زایمان طبیعی

برای کاهش استرس زایمان طبیعی می‌تونین از راهکارهای موجود استفاده کنین. این راهکارها به دو دسته دسته‌بندی می‌شن: راهکارهایی که عوامل روحی رو در بر می‎‌گیرن و دومی راهکارهایی برای عوامل فیزیکی هستن.

به فرایند زایمان کاری نداشته باشین، به نتیجه نهایی فکر کنین.

عوامل روحی

با توجه به عواقب استرس زایمان طبیعی، همه مادرها غالبا این سوال رو می‌پرسن که «چیکار کنم استرس زایمان نداشته باشم ؟» بعضی از راهکارها برای کاهش استرس زایمان طبیعی به شرح زیر هستند:

  • کسب اطلاعات و آگاهی از فواید زایمان طبیعی : برای کنترل و مدیریت درد و استرس بهتره که از روند زایمان طبیعی و تمام مراحل اون اطلاعات کافی داشته باشین. این آگاهی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس‌تون می‌شه و استرس شما به‌طورقابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کنه.
  • آشنایی با شیوه‌ها و تمرینات روانشناختی برای بهبود آرامش روحی: برای بهبود روحیه و کسب آمادگی روحی حتما از مزایای تکنیک‌های آرامش مانند تنفس عمیق، تمرینات روانشناختی و غیره بهره‌مند بشین. این روش‌ها و تمرینات روانشناختی کمک می‌کنن تا آرامش‌تون بالاتر بره و درنهایت استرس به‌طورقابل‌توجهی کاهش پیدا کنه.
  • با فرایند زایمان کاری نداشته باشین، به نتیجه نهایی فکر کنین: برای کاهش استرس زایمان طبیعی کاری به مراحل زایمان نداشته باشین. همه تمرکزتون رو به عاقبت کار معطوف کنین. به این بیندیشین که بعد از چند ماه سختی، فرزند دلبندتون رو می‌خواین بغل کنین و وارد یه زندگی جدید بشین.
  • حمایت همسر و اطرافیانتون رو فراموش نکنین: یکی از مهم‌ترین عواملی که تو روحیه خانوم‌های باردار و کاهش استرس زایمان طبیعی تاثیر می‌ذاره، حمایت اطرافیان اون خانوم به‌ویژه همسرش هست. این حمایت باعث می‌شه که احساس امنیت تو خانوم تقویت بشه.

عوامل فیزیکی

آماده شدن برای زایمان طبیعی و کاهش استرس این نوع زایمان علاوه بر عوامل روحی نیاز به رعایت کردن عوامل فیزیکی خاصی هم داره. بعضی از این عوامل فیزیکی برای کاهش استرس زایمان طبیعی عبارتند از:

تغذیه سالم: مطمئنا همه می‌دونیم که تغذیه سالم برای هر خانوم بارداری خیلی مهمه. حتما برای کاهش استرس زایمان طبیعی تو برنامه غذایی‌تون ویتامین‌ها، مواد معدنی و آهن بگنجونین.

ورزش رو فراموش نکنین: اگه یه زایمان طبیعی راحتی رو می‌خواین، با تمرینات ورزشی منظم خودتون رو برای چنین زایمانی آماده کنین. برای انجام ورزش تو دوران بارداری، حتما از متخصصین کمک بگیرین تا علاوه بر تقویت عضلاتتون، آمادگی جسمانی کافی رو برای زایمان طبیعی به دست بیارین.

داشتن خواب و استراحت کافی می‌تونه به کاهش استرس زایمان طبیعی کمک کنه. برای آماده شدن برای زایمان طبیعی حتما به اندازه کافی بخوابین.

برای بغل کردن نوزادتون برنامه‌ریزی کنین.

جمع بندی

همون‌طور که متوجه شدین هرگونه اضطراب و استرس بیش از اندازه می‌تونه برای خانوم باردار خطرناک باشه. درواقع استرس می‌تونه باعث بشه تا مادر فشار خون یا بیماری‌های دیگه‌ای رو بگیره. همچنین به زایمان زودرس و در شرایط حادتر سقط جنین منجر بشه. با این اوصاف، برای کاهش استرس زایمان طبیعی می‌تونین از راهکارهای موجود استفاده کنین تا یه زایمان راحت و بدون استرس رو تجربه کنین.

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋