راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

زایمان با وجود دیابت بارداری

زایمان با وجود دیابت بارداری

زایمان در بیماران دیابتی

اگرچه بسیاری از زنان با دیابت نوع ۱ یا ۲ زایمان بدون مشکلی دارند، اما برخی از خطرات مرتبط با زایمان با داشتن دیابت وجود دارد. گاهی به شما توصیه می‌شود که برای کاهش خطر مرده زایی، زایمان زودتر انجام شود. با توجه به شرایط مادر و جنین، زمان زایمان معمولاً در هفته ۳۷ یا ۳۸ بارداری خواهد بود. اگر مشکلاتی مانند فشار خون بالا یا کاهش رشد جنین داشته باشید، ممکن است توصیه شود که زایمان حتی زودتر انجام شود.

اگر سونوگرافی نشان داده‌ است که نوزاد شما وزن بالایی دارد، ممکن است به شما توصیه شود که القای زایمان یا سزارین برنامه‌ریزی‌شده داشته باشید. با این حال، ممکن است همچنان بخواهید زایمان طبیعی انجام دهید، حتی اگر قبلاً سزارین داشته‌اید.

تیم مراقبت‌های بهداشتی شما باید گزینه‌های زایمان را قبل از برنامه‌ریزی زایمان برای شما توضیح دهد. مهم است که مزایا و معایب هر گزینه را درک کنید تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید.

زایمان بیماران دیابتی

تسکین درد

اگر مشکلات دیگری مانند اضافه وزن یا هرگونه مشکل عصبی ستون فقرات دارید، ممکن است به شما توصیه شود که به یک متخصص بی‌هوشی مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند درباره بهترین روش تسکین درد در طول زایمان با شما صحبت کنند.

زایمان زودرس

اگر زایمان شما زودتر شروع شود، ممکن است به شما استروئید داده شود تا به رشد ریه‌های نوزادتان کمک کند. اگر از انسولین استفاده می‌کنید، استروئیدها ممکن است بر سطح گلوکز شما تأثیر بگذارند و ممکن است نیاز به افزایش دوز انسولین داشته باشید.

پایش سطح گلوکز شما در طول زایمان

بهتر است که سطح گلوکز شما در طول زایمان تا حد ممکن پایدار باشد. اعتقاد بر این است که این کار به جلوگیری از افت گلوکز نوزاد پس از تولد کمک می‌کند. سطح گلوکز شما به طور منظم در طول زایمان اندازه‌گیری خواهد شد. اگر سطح گلوکز شما پایدار نباشد، ممکن است به شما انسولین و یا گلوکز از طریق سرم داده شود.

انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی زایمان

هرچند برنامه‌ریزی دقیق برای زایمان در زنان دیابتی مهم است، اما لازم است که مادران و تیم پزشکی آمادگی لازم برای مواجهه با تغییرات ناگهانی و شرایط غیرمنتظره را داشته باشند. ممکن است همه چیز طبق برنامه پیش نرود و در این شرایط انعطاف‌پذیری و تطبیق با شرایط ضروری است. تیم مامایی و پزشکی باید مادر را در تمام مراحل تصمیم‌گیری در جریان قرار دهند تا زایمان به بهترین شکل ممکن و با کمترین خطر برای مادر و نوزاد انجام شود.

پس از زایمان

شما باید بتوانید نوزاد خود را بلافاصله پس از تولد در آغوش بگیرید. نوزاد می‌تواند در کنار شما بماند مگر اینکه نیاز به مراقبت اضافی داشته باشد. شما تشویق خواهید شد که نوزادتان را در کمترین زمان از زایمان (حداقل در عرض ۳۰ دقیقه) شیر دهید تا به حفظ سطح گلوکز نوزاد کمک کنید.

شیردهی

شیردهی برای مادران دیابتی نه تنها ممکن است بلکه بسیار توصیه می‌شود. اما لازم است که سطح قند خون در حین شیردهی به‌طور منظم کنترل شود. اگر سطح قند خون مادر در حین شیردهی خیلی پایین بیاید، ممکن است دچار هیپوگلیسمی شود که این وضعیت نیاز به مدیریت سریع دارد‌.
 

مراقبت‌های بعد از زایمان بیماران دیابتی

مراقبت پس از زایمان

یکی از مهم‌ترین موارد این است که پس از تولد نوزاد، از افت گلوکز مادر و نوزاد جلوگیری شود. اگر در طول بارداری از انسولین استفاده کرده‌اید، باید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از تولد مقدار انسولین را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهید یا حتی متوقف کنید. معمولاً با اولین وعده غذایی سبک نیازی به انسولین نخواهید داشت. معمولا تا حدود ۶ هفته پس از زایمان نیاز است که آزمایش های بررسی قند خون برای ارزیابی وضعیت قند خون بعد از زایمان انجام شود.

نتیجه‌گیری

زایمان در زنان دیابتی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، کنترل مناسب سطح قند خون و همکاری نزدیک با تیم پزشکی است. با توجه به مراقبت‌های مناسب و آگاهی کامل از شرایط، زنان دیابتی می‌توانند زایمانی سالم و موفقیت‌آمیز داشته باشند. مهم‌ترین نکته، انعطاف‌پذیری و آمادگی برای مواجهه با هر شرایطی است که ممکن است در طول زایمان به وجود آید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋