نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

آیا می توانید در دوران بارداری چیپس سرکه بخورید؟

آیا می‌توان در دوران بارداری چیپس سرکه‌ای مصرف کرد؟

آیا می‌توان در دوران بارداری چیپس سرکه‌ای مصرف کرد؟

برخلاف موس شکلاتی که به زنان باردار توصیه می‌شود از آن اجتناب کنند نمک و چیپس سرکه را می‌توان در مقادیر کمتری میل کرد زیرا این خوراکی تنها زمانی خطرناک است که به طور مکرر در وعده‌های بزرگ مصرف شود. نمک و سرکه غذاهای ناسالمی هستند که معمولاً باید به نسبت مصرف شوند زیرا کالری، سدیم و چربی بالایی دارند که احتمالاً منجر به افزایش وزن و سایر مشکلات مرتبط با سلامتی می‌شود. همانطور که گفته شد چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد خوردن چیپس نمک و سرکه در دوران بارداری وجود دارد. این مقاله حاوی تمام اطلاعاتی است که برای حفظ سلامتی خود و کودک نیاز دارید.

 

چیپس سرکه نمکی در دوران بارداری

چیپس نمک و سرکه برای زنان باردار بی‌خطر است. با این حال توصیه می‌شود میزان مصرف مکرر را محدود کنید. این به این دلیل است که محتوای نمک و مقدار کالری این میان وعده می‌تواند باعث احتباس آب و افزایش وزن بیش از حد در طول زمان شود. به جرات می‌توان گفت که زیاده روی در مصرف نمک و سرکه خطرناک نیست اما در عوض زیاده روی مداوم در این میان وعده می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد.

چیپس خوردن در بارداری

خطرات مصرف چیپس سرکه نمکی

 

  • افزایش وزن بیش از حد:

افزایش وزن در دوران بارداری بسیار طبیعی است با این حال بهتر است رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا اینقدر وزن اضافه نکنید. چیپس نمک و سرکه حاوی مقدار زیادی نمک است که می‌تواند باعث افزایش وزن شود. کاهش مصرف نمک در دوران بارداری ضروری است زیرا اضافه کردن وزن زیاد ممکن است تنها موضوعی نباشد که باید مراقب آن بود. همچنین بهتر است افزایش وزن در دوران بارداری را کنترل کنید تا بدن سالمی داشته باشید.

 

  • کم آبی بدن:

مصرف زیاد نمک می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود و زیاده روی در مصرف نمک و چیپس سرکه می‌تواند باعث احساس تشنگی زنان باردار شود. کم آبی بدن در دوران بارداری می‌تواند مشکل ساز باشد زیرا در این دوران بدن به آب زیادی نیاز دارد. بنابراین بهتر است از خوردن وعده‌های غذایی ناسالم یا غذاهای حاوی سدیم بالا برای جلوگیری از کم آبی بدن خودداری کنید.

 

  • افزایش فشار خون:

طبیعی است که فشار خون در دوران بارداری بالاتر از حد معمول باشد. با این حال مصرف مقدار زیادی کلرید سدیم می‌تواند فشار خون را با سرعت بسیار نگران کننده‌ای افزایش دهد. این می‌تواند مادر و کودک را در معرض خطرات بیشتری قرار دهد.

 

  • سوء هاضمه و سوزش سر دل:

توصیه می‌شود خانم‌هایی که بسیار مستعد سوء هاضمه هستند از خوردن چیپس نمک و سرکه پرهیز کنند. موادی مانند سرکه یا اسید استیک استات سدیم می‌توانند باعث سوء هاضمه یا سوزش سر دل شوند. سایر افزودنی‌های احتمالی نمک و سرکه نیز به سوء هاضمه کمک می‌کند.

 

  • احتباس آب:

بارداری باعث می‌شود بدن مقدار زیادی آب در خود نگه دارد. با این حال مصرف نمک در مقادیر زیاد به طور فزاینده‌ای باعث می‌شود که بدن بیش از آنچه باید آب را نگه دارد. این می‌تواند بیشتر منجر به تورم دست‌ها و پاها شود.

 

گزینه‌های میان وعده سالم در دوران بارداری

وقتی هوس چیزی ترد، ترش و شور می‌کنید ممکن است چیپس‌های نمک و سرکه به ذهنتان خطور کند. با این حال گزینه‌های میان وعده‌های سالم زیادی وجود دارد که زنان باردار می‌توانند بدون نگرانی در مورد خطرات سلامتی با خیال راحت از آن لذت ببرند. تنقلات زیر برای مصرف در دوران بارداری بی‌خطر هستند:

 

میوه‌ها

سبزیجات

بادام زمینی بدون نمک

کراکر و پنیر

نخود

 

نتیجه‌گیری:

نادیده گرفتن هوس بارداری تقریباً کاری غیرممکن می‌باشد به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم نمک و چیپس سرکه را تا زمانی که به مقدار محدود است بخورید. در کل مراقب سلامتی خود در دوران بارداری باشید.

 

منبع:

www.mummy-time.com

 
نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋