نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

چگونه از شر باد شکم خلاص شویم؟

چگونه نفخ شکم را برطرف کنیم؟

 در مصرف فیبر زیاده روی نکنید:

اگرچه فیبر فواید قابل توجهی برای سلامتی دارد اما زیاده روی در آن ممکن است باعث نفخ شکم شود. مردان و زنان باید به ترتیب برای دریافت 38 تا 25 گرم فیبر در روز تلاش کنند به ویژه غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات. مصرف آب نیز برای هضم فیبر توصیه می‌شود بنابراین حداقل هشت فنجان آب در طول روز بخورید.

 کربناتاسیون را محدود کنید:

کربنات موجود در نوشابه و محصولاتی از این دست می‌تواند با وارد کردن کیسه‌های گاز، گاز بیشتری به روده‌ها اضافه کند. محدود کردن نوشابه‌های گازدار نه تنها باعث کاهش مصرف شکر و کالری می‌شود بلکه می‌تواند نفخ معده را کاهش دهد.

 شیرین‌کننده‌های مصنوعی را کاهش دهید:

اگرچه برخی از افراد نسبت به دیگران حساسیت بیشتری نسبت به آن‌ها دارند اما شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است مقصر اصلی نفخ شکم باشند. برای کاهش خطر نفخ، گاز و سایر عواقب ناخوشایند گوارشی جایگزین‌های قند و الکل‌ها را کاهش یا حذف کنید.

چگونه نفخ شکم را برطرف کنیم؟

 موز بخورید:

موز تامین‌ کننده پتاسیم به متعادل کردن اثرات سدیم کمک می‌کند و می‌تواند خطر احتباس مایعات را کاهش دهد. منابع اضافی پتاسیم عبارتند از زردآلو، هویج، سیب زمینی، تربچه و گوجه فرنگی.

 وعده‌های غذایی کوچک و مکرر مصرف کنید:

مصرف وعده‌های غذایی کوچک‌تر و مکرر این فرصت را به شما می‌دهد تا هضم کامل را کند کنید زیرا هضم وعده‌های غذایی بزرگ بیشتر طول می‌کشد و ممکن است باعث نفخ ناخوشایند شکم شود.

ماست بخورید:

بیشتر ماست‌ها پروبیوتیک‌ها را تامین می‌کنند یعنی کشت‌های فعال که سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند. پروبیوتیک‌های رایج شامل لاکتوباسیلوس‌ها و باکتری‌ها هستند و احتمالاً در برچسب مواد تشکیل دهنده موجود می‌باشند. توت‌های تازه، موز و آجیل می‌توانند با افزایش مصرف فیبر نفخ شکم را کاهش دهند.

 به نوع چای مصرفی توجه کنید:

نوشیدن چای از جمله بابونه می‌تواند گاز معده را محدود کرده و سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد. چای همچنین به مصرف روزانه آب کمک می‌کند که می‌تواند مشکلات گوارشی را بیشتر کاهش دهد.

 

نتیجه‌گیری:

blog.mybalancemeals.com

 

 

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋