نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

آشنایی با طرز تهیه کیک هویج

آشنایی با طرز تهیه کیک هویج

 کیک هویج

کیک هویج یکی از شیرینی‌های خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا هست که دستور پخت‌های مختلفی داره. این کیک با عطر و طعم خاصی که داره همه رو به وجد میاره؛ مخصوصاً خانوم‌های بارداری که هوس شیرین می‌کنن. به طور کلی، خوردن روزانه کیک و دسر برای خانوم‌های باردار توصیه نمی‌شه؛ اما با درست کردن کیک هویج تو خونه می‌تونی با ساده‌ترین مواد یه کیک سالم درست کنی. بد نیست بدونی که این کیک به دلیل داشتن هویج تو ترکیباتش، یه دسر لذیذ و سرشار از مواد مغذی به شمار می‌ره. پس با درست کردن یه کیک هویج سالم و مقوی تو خونه می‌تونی لحظه‌های خوشی رو در کنار خانواده و دوستانت تجربه کنی.‌ تو این مقاله می‌خوایم طرز تهیه یه کیک هویج بی‌نظیر و خوش ‌طعم رو بهت یاد بدیم.     

طرز تهیه کیک هویج

مواد لوازم برای تهیه کیک هویج

برای تهیه کیک هویج به مواد خاصی نیاز نداری؛ چون این مواد معمولاً تو همه خونه‌ها پیدا می‌شه. با این حال، اگه چند تا از این مواد رو نداری، زود برو بخر و برای پخت این کیک خوشمزه دست به‌کار شو. تو قسمت بعدی بهت می‌گیم که از هر کدوم چقدر نیاز دارد. برای درست کردن این کیک مواد زیر لازمه:

  • آرد
  • هویج
  • تخم مرغ
  • بیکینگ پودر
  • وانیل
  • شکر
  • گردو
  • دارچین
  •  روغن
  • نمک

طرز تهیه کیک هویج خوشمزه

اولین کاری که باید برای تهیه کیک هویج انجام بدی، شستن دو تا هویجه. بعد از این‌که هویج‌ها رو شستی، با رنده ریزشون کن و بذار کنار. تو مرحله بعد باید 4 تا تخم مرغ رو توی یه ظرف بشکنی و اونارو به خوبی هم بزنی. بهتره تخم مرغ‌ها رو با همزن برقی هم بزنی تا کیک هویج پف‌دار بشه. یادت باشه وقتی داری تخم مرغ‌ها رو هم می‌زنی، بهشون 4/1 قاشق چای خوری وانیل و یه پیمونه (یه لیوان) شکر اضافه کنی. بعد از 5 دقیقه هم زدن مایع به رنگ کرم در میاد و کشدار می‌شه.

در مرحله بعد باید یه نصف پیمونه روغن مایع به مواد کیک هویج اضافه کنی و یه دقیقه دیگه هم اونا رو هم بزنی. بعدش 5/1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر، کمی نمک و یه قاشق چای خوری دارچین رو به 250 گرم آرد (5/1 پیمونه) اضافه کن. اونا رو با قاشق هم بزن تا کاملاً با همدیگه مخلوط بشن. بعد از الک ردشون کن. حالا می‌تونی این مواد رو کم کم به مایع کیک هویج اضافه کنی. لازمه یادآوری کنیم که این مواد رو فقط باید در حدی هم بزنی که با آرد ترکیب بشن. تو این مرحله می‌تونی یه نصف پیمونه گردو و هویجهایی که قبلاً رنده کرده بودی رو به مواد اضافه کنی و اونا رو با هم ترکیب کنی.

تزئین کیک هویج

حالا مواد کیک هویج آماده هست. فقط باید چند دقیقه صبر کنی تا بافت خمیر پر هوا بمونه. همچنین لازمه که فر رو روشن کنی و برای یه ربع روی دمای 175 درجه سانتی گراد قرار بدی. کاغذ روغنی رو کف قالبی که از قبل آماده کردی قرار بده و مایع کیک رو توی قالب بریز. 35 الی 45 دقیقه بعد می‌تونی کیک هویج رو از فر بیرون بیاری.           

نکات مهمی که برای تهیه کیک باید بدانید!

برای تهیه کیک هویج زمان زیادی لازم نیست. برای این‌که مطمئن بشی کیک پخته یا نه می‌تونی از یه خلال دندون استفاده کنی. اگر مواد کیک به خلال دندون نچسبید، یعنی کیک به خوبی پخته. اگه می‌خوای روی کیکت طلایی‌تر بشه، 1 الی 2 دقیقه فر رو روی گریل قرار بده؛ البته باید مراقب باشی تا روی کیک نسوزه. برای این‌که کیک به راحتی از قالب جدا بشه، باید صبر کنی تا کیک خنک بشه. اون وقت می‌تونی به سلیقه خودت اونو تزئین کنی. برای تزئین این کیک می‌تونی از شکلات و انواع مغزها استفاده کنی. بعضی از نکاتی که می‌تونه بهت کمک کنه تا یه کیک هویج خوشمزه و بی‌نظیر تهیه کنی به شرح زیر هستن:

  • برای این‌که پف کیک هویج نخوابه، بهتره مخلوط کیک رو به یه سمت هم بزنی.
  • وقتی که مواد کیک رو توی قالب ریختی چند بار به آرومی قالب رو به زمین بزن تا حباب‌های بین مواد از بین بره. این کار باعث می‌شه بافت کیک یه دست بشه.
  • این دستور پخت برای 4 الی 5 نفر مناسبه. اگه می‌خوای برای افراد بیشتری کیک درست کنی، باید میزان مواد رو چند برابر کنی.
نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋