نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

نکاتی درباره خیانت در دوران بارداری که باید بدانید!

نکاتی درمورد خیانت در بارداری که باید بدانید!

خیانت در بارداری

خیانت در بارداری عبارت ترسناکی هست که حتی تصورش هم می‌تونه اعصاب هر خانمی رو خراب کنه!  همچنین، این نوع خیانت می‌تونه کابوس هر خانم بارداری باشه و یک عمر زندگی رو از هم بپاشونه. طبق آماری که بسیاری از زوج‌درمانگران در سرتاسر دنیا اعلام می‌کنن، ریسک خیانت در دوران بارداری بسیار بالا می‌ره و خیلی از خیانت‌ها در این دوره اتفاق می‌افته.

طبق شواهد، دوران بارداری در کنار تمام شیرینی‌هاش می‌تونه مثل یه شمشیر دو لبه عمل کنه. بارداری می‌تونه همین طور که به غنی‌تر شدن روابط زوجین کمک می‌کنه، باعث جدایی و شکل‌گیری رابطه فرازناشویی بشه. اگر یه خانم باردار هستین یا قصد بارداری دارین، این مقاله برای شماست. در این مقاله قراره کامل توضیح بدیم که چی می‌شه که خیانت در بارداری اتفاق می‌افته و چطور می‌شه از بروز اون جلوگیری کرد. پس حتما با ما همراه باشید.
 

خیانت و بارداری

خیانت در بارداری چیه و شامل چه چیزهایی می‌شه؟

قبل از اینکه به ابعاد و جزئیات مسئله‌ بپردازیم، خوبه که دقیقا مرز خیانت در بارداری رو مشخص کنیم و ببینیم شامل چه چیزهایی می‌شه؟ در جواب باید بگیم که هرگونه ارتباط عاطفی و جنسی شوهر با فردی غیر از همسر باردار خودش، خیانت به حساب میاد. یعنی اینکه اگر مردی با زنی غیر از همسر خودش حتی چت عاطفی هم کنه، کارش خیانت محسوب می‌شه. متاسفانه خیلی از آقایون فکر می‌کنن که خیانت فقط شامل روابط جنسی فرازناشویی می‌شه، درحالی که هر نوع ارتباط عاطفی با شخصی غیر از همسر، مصداق خیانته!

مهمترین دلایل خیانت در بارداری چی هستن؟

تنوع طلبی مردان، یک ریسک‌فاکتور مهم در خیانت

طبق تحقیقات روانشناسی، بیشتر افرادی که به همسرشون خیانت می‌کنن، از لحاظ تیپ شخصیتی تفاوت‌هایی با سایر افراد دارن. این افراد معمولا در عامل گشودگی به تجربه، نمره‌ی بالایی می‌گیرن. شاید از خودتون بپرسین که گشودگی به تجربه چیه؟ در جواب باید بگیم گشودگی به تجربه عاملیه که به نوعی، تنوع‌طلب بودن افراد رو نشون می‌ده. افرادی که تنوع‌طلبی بالایی دارن، معمولا زود از شرایط تکراری خسته می‌شن و دل‌شون می‌خواد سراغ تجربه‌های جدید برن. به همین خاطره که معمولا بعد از ازدواج ریسک برقراری رابطه فرازناشویی در اونها خیلی بالاست.

تغییرات بدنی و افسردگی زنان یکی از ریسک‌فاکتورهای مهم خیانت در بارداری

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شکل‌گیری خیانت در بارداری می‌شه، تغییرات جسمی و روحی زنان هست. یکی از اتفاقات مهمی که ناخواسته ممکنه در بارداری برای خانم‌ها بیفته، افسردگی بارداریه. توی این دوران خانم‌ها گوشه‌گیر می‌شن و توجهی به شوهر خودشون نمی‌کنن. همچنین تغییرات هورمونی اونها ممکنه که روی مود و اخلاق اونها بسیار اثر بذاره. چاق شدن و دفرمه شدن بدن زن هم می‌تونه یکی از دلایلی باشه که مرد دیگه مثل قبل تمایلی به برقراری ارتباط با همسر خودش نداشته باشه. تمامی این موارد می‌تونن به حاد شدن روابط زناشویی زوجین و در نهایت روابط فرازناشویی منجر بشن. 

تغییرات در الگوی روابط جنسی زوجین

تغییر در الگوی روابط جنسی یکی از مسائلی هست که ناخودآگاه با بارداری برای زوجین اتفاق می‌افته. در این دوران زن و شوهر دیگه نمی‌تونن مثل قبل با هم رابطه‌ی جنسی برقرار کنن و روابط‌شون محدودتر خواهد شد. این مسئله گاهی اوقات باعث کشش مرد به سمت برقراری رابطه فرازناشویی می‌شه. این مسئله یکی از دلایل رایج به وجود اومدن خیانت در بارداری هست.

پیامدهای خیانت در بارداری

گاهی مردانی که مرتکب خیانت در بارداری همسرشون می‌شن، می‌گن که کار اونها صرفا در دوره‌ی بارداری بوده و اونها بعد از زایمان همسرشون از این کار دست کشیدن. با این حال، باید بگیم که خیانت در این دوران آسیب جبران‌ناپذیری رو تا آخر عمر به مادر و فرزندش وارد خواهد کرد.

خیانت و فشار روانی

در درجه‌ی اول باید گفت، خیانت در بارداری باعث وارد شدن فشار روانی و استرس خیلی زیاد به مادر می‌شه. این مسئله می‌تونه ضرر بزرگی به رشد جنین وارد کنه. به علاوه، ممکنه باعث بشه که زن بعد از زایمان، دچار بحران افسردگی پس از زایمان بشه یا کار به جایی برسه که مادر دست به خودکشی و آسیب به خود یا نوزاد بزنه. در ادامه، اگر مرد درگیر روابط جنسی با زنان دیگه شده باشه، ریسک انتقال بیماری‌های ناشناخته به مادر و جنین هم بالا می‌ره.

چطور از بروز خیانت در بارداری جلوگیری کنیم؟

اولین مسئله‌ی مهمی که برای جلوگیری از خیانت در بارداری مطرحه ، درک و همدلی آقایونه. آقایون باید بدونن که این دوران، دوران بسیار سخت و سنگینی برای خانم‌هاست. دورانی که روان و جسم خانم‌ها دچار تغییرات بزرگی می‌شه. به عبارتی خانم‌ها با فداکاری، این سختی‌ها رو تحمل می‌کنن تا اونها رو پدر کنن. در ادامه آموزش مهارت‌های ارتباطی موثر، شناخت روحیات هم‌دیگه و گوش دادن فعال می‌تونه در این مسیر بسیار کمک کننده باشه.

یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از خیانت در بارداری، مراجعه به زوج‌درمانگران هست. اگر زوجین قبل از اینکه بحث‌های کوچیک‌شون تبدیل به جنگ‌های بزرگ و خیانت بشه به درمانگر مراجعه کنن، می‌تونن از خراب شدن رابطه‌شون جلوگیری کنن.

در آخر باید بگیم که بارداری دوران مهمیه که می‌تونه چالش‌های خیلی زیادی رو به همراه داشته باشه. با این همه، زوجین با همدلی و کمک گرفتن از درمانگران متخصص می‌تونن بر سختی‌ها پیروز بشن و ثمره‌ی این استقامت که نوزادشون هست رو هدیه بگیرن.

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋