نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

ایران در المپیک 2024

ایران در المپیک 2024

افتخار آفرینی جوانان کشور در المپیک پاریس

جامعه هستند که آینده کشور را رقم می زنند. شناخت جوانان و افکار آنها، رسالت خانواده و جامعه در تربیت جوانان، اهتمام ویژه به تربیت سالم و آرمانی آنها در آبادی و سازندگی کشور بسیار دخیل هستند و اگر هرکدام از این اصول مورد توجه قرار بگیرد، جوان به عنوان امید و آینده ساز کشور قطعا قله های موفقیت را خواهد پیمود و این دستاورد عظیم تا فردا های دور تاثیر مثبت خود را در شکوفایی جامعه بر جای خواهد گذاشت.

جوانان مهم ترین طبقه

اخیرا شاهد دستاوردهای عظیم جوانان در المپیک ۲۰۲۴ در پاریس بوده ایم .جالب است بدانید که صنعت ورزش دارای عناصر بی‌نظیری برای اثرگذاری حوزه‌های مختلف اجتماعی است. ورزش با ویژگی‌هایی چون جذابیت و دسترسی بین المللی، پخش رسانه‌ای جمعی و جذب کنندگی جوانان می‌تواند موجب بهبود ارتباطات و مشارکت گروهی، اثرات مثبت بر سلامت و تندرستی، جذب و پذیرش فرهنگی و آگاهی زیست محیطی بشود.

حالا بیاید با تاریخ سازان المپیک ایران آشنا بشیم:

مبینا نعمت زاده

مبینا نعمت‌زاده تکواندو کار زن اهل ایران که اولین المپیک دوران ورزشی خودش را در ۱۹ سالگی آغاز می‌کرد ابتدا در مرحله اول مقابل میشل تاو نماینده کشور لسوتو به برتری رسید. در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدریانا سرزو از کشور اسپانیا دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی مقابل گو چینگ از کشور چین دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. در دیدار رده‌بندی مقابل دنیا ابوطالب از کشور عربستان سعودی دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۲ به پیروزی دست یافت و مدال برنز را به گردن آویخت. مدال برنز مبینا نعمت‌زاده دومین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک بود.
 

حضور مبینا نعمت زاده در المپیک پاریس

رضا علیپور

رضا علی‌پور شنازندی‌فرد سنگ‌نورد ایرانی است که در ۹ اردیبهشت ۱۳۷۳ در شهرستان قزوین به دنیا آمده و اصالتاً اهل روستای شنازند از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین می‌باشد.

او قهرمان جهان و دارنده سابق رکورد جهانی سنگ‌نوردی سرعت با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه و همچنین دارنده رکورد جدید سنگ‌نوردی سرعت ایران با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۱۶۳ هزارم ثانیه است.

رضا علی‌پور فارغ‌التحصیل رشته تربیت بدنی بوده و از ۱۰ سالگی سنگ‌نوردی را شروع کرد و در ۱۹ سالگی نخستین طلای جهانی تاریخ سنگ‌نوردی را برای ایران به ارمغان آورد.

قهرمان جام جهانی

سال ۲۰۱۳ رضا علی‌پور به عنوان نماینده ایران در جام جهانی شرکت کرد و موفق به کسب مدال خوش رنگ طلا شد و تاکنون ۶ طلا، ۲ نقره و ۶ برنز جام جهانی را به دست آورده است.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس

رضا علیپور در مسابقات سنگ‌نوردی انتخابی المپیک در مجموع دو رویداد برگزار شده در شانگهای و بوداپست موفق شد صاحب سهمیه لازم برای حضور در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس شود.

در بازهای المپیک سنگ‌نورد ایران هرچند رکورد خود را شکست و زیر ۵ ثانیه صعود کرد، اما نتوانست به فینال راه پیدا کند. سنگنورد اندونزی فقط بخاطر داشتن رکورد ۶ صدم ثانیه بهتر نسبت به علیپور فینالیست شد.در نهایت علیپور موفق شد تا به جایگاه چهارم دست پیدا کند.

ناهید کیانی ( همه چیز از یک اشتباه)

زاده ۱۰ مرداد ۱۳۷۷ تکواندوکار ایرانی است. ناهید در مسابقات بین‌المللی در وزن ۵۳ کیلوگرم بانوان و در مسابقات المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم بانوان بازی می‌کند. وی نخستین زن ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی تکواندو در تاریخ تکواندو ایران شده است. همچنین ناهید کیانی برای نخستین بار در تاریخ تکواندو بانوان ایران موفق شده است در رنکینگ جهانی در رتبه نخست جهان قرار گیرد. او تا کنون تجربه حضور در دو المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ را داشته است و با کسب مدال نقره در المپیک ۲۰۲۴ پرافتخارترین ورزشکار زن ایرانی در بازیهای المپیک محسوب می‌شود.

کیانی در مسابقات قهرمانی تکواندو جهان ۲۰۲۳، نخستین نشان طلای مسابقات جهانی در تاریخ تکواندوی زنان ایران را به گردن آویخت. این رقابت‌ها در باکو برگزار شد و کیانی در فینال وزن ۵۳ کیلوگرم با پیروزی مقابل جی ژو از چین روی سکوی نخست ایستاد.

همچنین وی در مسابقات جایزه بزرگ رم که بلافاصله پس از مسابقات جهانی برگزار شد موفق به کسب مدال نقره در وزن ۵۷ کیلوگرم بانوان شد. چند ماه بعد و در اکتبر ۲۰۲۳ او موفق شد در مسابقه جایزه بزرگ تائی‌یوان چین نیز به مدال نقره برسد.

جالب است بدانید که مادر ناهید در مصاحبه‌ی اخیرش گفت:«  وقتی که برای کلاس تابستونی، ناهید رو در کلاس کاراته ثبت نام کردم، اشتباهی برای او لباس تکواندو خریدم، بیشتر دوست داشت که در کلاس کاراته با لباس تکواندو شرکت کند اما مربی کلاس اجازه نمی‌داد، پس با خواهر مهتاب به کلاس تکواندو می‌رفت».

حسن یزدانی

حسن یزدانی چراتی زاده ۵ دی ۱۳۷۳ کشتی‌گیر ایرانی است که در دسته ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد به رقابت می‌پردازد. او برنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در دسته‌ی ۷۴ کیلوگرم و مدال نقرهٔ المپیک ۲۰۲۰ توکیو و المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم است. یزدانی قهرمان سه دورهٔ مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، و دارندهٔ سه مدال نقره و یک برنز این مسابقات است. کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، کسب دو عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا از دیگر افتخارات او است. او در سال ۲۰۱۷ از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان انتخاب شد و در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ با گرفتن مدال نقرهٔ مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد، پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران از نظر تعداد شمارش مدال جهانی و المپیک شد.
 

حضور حسن یزدانی در المپیک 2024

سعید اسماعیلی

سعید اسماعیلی متولد ۱۳۸۳ در دزفول کشتی گیر فرنگی کار اهل ایران است. او دارنده مدال طلا و نقره و برنز جهان و آسیا بوده و قهرمان جام تختی در ایران می باشد. پدر سعید اسماعیلی کشتی‌گیر دزفولی کارگر است و از نوجوانی همراه پدرش کارگری کرده تا به ورزش حرفه ای وارد شد، او در مورد اینکه هزینه‌های ورزش قهرمانی‌اش را چطور تأمین می‌کند، گفت: همراه با مربی‌ام حمزه ارقش برای بنایی می رفتم، اما امسال که در اردوی تیم ملی بودم، نشد این کار را انجام دهم، الآن هم همه هزینه‌های رفت‌ و آمد بعهده خودم بود، مربی‌ام (ارقش) به من کمک کرد و هم از جیب خودش و هم از دوستان پول جمع می‌کرد. یوسف حسین‌وند که قهرمان نوجوانان و جوانان جهان شده هم شاگرد ارقش است. او در تأمین هزینه‌های امسال من که ملی‌پوش شدم از دوست و آشنا کمک گرفت.

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋