نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

بررسی شیردهی بعد از جراحی پروتز سینه

بررسی شیردهی بعد از عمل پروتز سینه

عمل پروتز سینه

در عمل پروتز سینه با استفاده از یک سری مواد، اندازه و شکل سینه‌ها رو تغییر می‌دن. این مواد معمولا از سیلیکون، پلاستیک، ژل یا مواد دیگه‌ای که قابلیت انعطاف پذیری دارند ساخته می‌شن. افرادی که به دلایل مختلفی مثل سرطان سینه و عمل جراحی داشتند یا به علت کوچیک بودن از سایز سینه‌های خود راضی نیستند، ممکنه تمایل به گذاشتن پروتز سینه داشته باشند.

معایب عمل پروتز سینه

توی عمل پروتز سینه هم مثل سایر عمل‌های جراحی، چند تا نکته‌ی کوچیک وجود داره که باید در نظر گرفته بشن:

  • بعد از عمل ممکنه درد داشته باشید: بعد از عمل معمولا درد داریم که با داروهای مسکن کنترل می‌شه. ولی در کل باید انتظار یکم درد داشته باشید.
  • بعد از عمل نباید خیلی ورزش سنگین کنید: مثل پیلاتس یا بدنسازی سنگین. باید یکم استراحت کنید تا بدنتون به عمل و شرایط جدیدش عادت کنه.
  • پروتزها نیاز به تغییر و مراقبت دارند: بعد از یه مدتی باید پروتزها رو چک و اگه لازم بود عوضشون کنید.
  • ممکنه یکمی عفونت یا ترشحات غیرطبیعی داشته باشید: این مشکل با درمان و مراقبت‌های دوره‌ای که پزشکتون بهتون می‌گه حل می‌شن.
  • اگه هر مشکلی بعد از عمل داشتید باید به پزشک‌تون اطلاع بدید: اگه هر مشکلی مثل خونریزی یا درد زیادی داشتید باید حتما به پزشکتون اطلاع بدید تا دچار مشکلات بعدی نشید.

در نهایت باید بهتون بگم که عمل پروتز سینه مثل هر عمل دیگه‌ای عوارض خودش رو داره ولی ممکنه بعضی افراد اونقدر از شرایط فعلی سینه‌هاشون ناراحت باشند که همه ای عوارض رو به جون بخرند. سعی کنید قبل از این عمل حتما با چند دکترهای مختلف و حرفه‌ای مشورت کنید.

عمل جراحی پروتز سینه

شیردهی بعد از عمل پروتز سینه

بعد از عمل پروتز سینه ، ممکنه سوالاتی درباره شیردهی و ارتباطش با پروتزها پیش بیاد. بیاید به بعضی از سوال‌ها راجع به شیردهی بعد از عمل پروتز سینه جواب بدیم:

  • شیردهی بعد از عمل پروتز سینه می‌شه؟

 بله، بعضی از زنان بعد از پروتز سینه می‌تونند شیردهی کنند. البته این موضوع بستگی به نوع عمل و اینکه از چه موادی برای پروتز سینه استفاده شده، داره.

  • پروتز سینه توی شیردهی مشکلی ایجاد می‌کنه؟

در بعضی موارد ممکنه پروتز سینه عملکرد طبیعی شیردهی رو مختل کنه، اما بعضی از پروتزها طوری طراحی شدن که این مشکل رو کاهش بدن یا اصلا اثری نداشته باشند.

  • چطور می‌شه شیردهی رو با پروتز سینه هماهنگ کرد؟

 بهتره قبل از تصمیم‌گیری در مورد پروتز سینه با یک پزشک حرفه‌ای صحبت کنید و در مورد تاثیر احتمالی بر روی شیردهی اطلاعاتی رو کسب کنید. همچنین، استفاده از پروتزهایی که قابلیت جدا شدن دارند، ممکنه به دوران شیردهی کمک کنند.

چند توصیه به خانم‌هایی که قصد عمل پروتز سینه و شیردهی دارند!

  • مشورت با پزشک: قبل از هر کاری با پزشک صحبت کنید و مطمئن شید که پروتزی که قصد دارید بذارید، برای شیردهی مناسبه. پزشک می‌تونه شما رو در مورد انتخاب پروتز و تاثیرش روی شیردهی راهنمایی کنه.
  • انتخاب پروتز مناسب: بعد از مشورت با پزشک، با انتخاب پروتزهایی که از سینه جدا می‌شن، شیردهی رو بدون مشکلات خاصی تجربه خواهید کرد.
  • مراقبت‌های پس از عمل: بعد از عمل، به مراقبت‌های پس از عمل توجه کنید. دستورات پزشک‌تون رو به درستی انجام بدید تا به مشکل خاصی بر نخورید.
  • آمادگی ذهنی: قبل از انجام عمل پروتز سینه و شیردهی، ذهن‌تون رو برای تغییراتی که ممکنه در بدن و عملکرد سینه‌های شما رخ بده، آماده کنید. این آمادگی باعث می‌شه که در مواجهه با مشکلاتی که ممکنه پیش بیاد، قوی‌تر باشید.
  • مشاوره از کسانی که تجربه شیردهی با پروتز سینه داشتند: صحبت کردن با زنانی که تجربه شیردهی بعد از عمل پروتز سینه داشتند، می‌تونه برای تصمیم شما مفید باشه.

مشورت با پزشک برای انتخاب نوع پروتز سینه

سخن پایانی

فراموش نکنید که بدن شما منحصر به فرده! نباید تحت تاثیر فضای مجازی به سراغ عمل پروتز سینه برید چون ممکنه این عمل برای بدن شما مناسب نباشه و آسیب‌های شدیدی رو به بدن‌تون وارد کنه. همیشه سعی کنید خودتون و بدن‌تون رو همونطور که هست، دوست داشته باشید.

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋