نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

دریافت ارثیه عروس از پدرشوهر

دریافت ارث عروس از پدر شوهر

سهم عروس از اموال پدر شوهر

گرفتن ارث عروس از پدر شوهر، یه مسئله کاملا مشخص و واضحه که قانون تکلیفشو مشخص کرده. باید بگیم اگه شما فک کردین که از پدر شوهرتون ارث میبرین، سخت در اشتباهین. میدونین چرا؟ چون افرادی که نسبت خونی با کسی نداشته باشن، ازشون هیچ ارثی نمیبرن. مگر زن و شوهر که از هم دیگه ارث میبرن. اگه شوهرتون حق و حقوق و مهریه‌تونو نداده، می‌تونید موقع جدایی، از اموال پدر شوهرتون بگیرید اما به شرطی که از سهم ارث شوهرتون دریافتش کنین نه یه قرون کمتر و نه یه قرون بیشتر.

دریافت ارث عروس از پدر شوهر

آیا ارث عروس از پدر شوهر قانونیه؟

خیلی از خانوما فک می‌کنن با ازدواج کردن میتونن هم از شوهرشون ارث ببرن و هم از پدر شوهرشون. ولی این تصور کاملا اشتباست. تو کشور ما و خیلی از کشورای دنیا اصلا چیزی به اسم ارث عروس از پدر شوهر وجود نداره. حتی هیچ دامادی‌ هم نمی‌تونه از پدر زن یا مادر زنش ارث ببره.

ارث عروس از پدر شوهر، فقط یه حرف و کلامه که بین دهن مردم میچرخه و هیچ پایه و اساسی نداره. توی قانون ارث و میراث، صراحتا این موضوع گفته شده که فقط زن و شوهر به واسطه خویشاوندی نسبی از هم ارث میبرن. هیچ خویشاوندی به واسطه رابطه نسبی، از کس دیگه‌ای ارث نمیبره.

شاید بعضی از خانومایی که با شوهرشون اختلاف پیدا کردن و کارشون به طلاق و طلاق کشی رسیده، مهریه‌شونو از اموال پدر شوهرشون گرفتن و این تصور اشتباه به وجود اومده که ارث عروس از پدر شوهر، قانونیه. ولی باید بگیم که اینطور نیست. اگه شوهر شما مال و اموالی به نام خودش نداشته باشه که جوابگوی مهریه شما باشه، شما می‌تونین پدر شوهرتونو مجبورش کنین که از سهم الارث پسرش بهتون مهریه بده. البته این کار به اون سادگیا هم که فک کردین نیست. باید پله‌های دادگاهو پایین و بالا کنین تا نتیجه بگیرین.

ارث عروس نه تنها توی کشور ما قانونی نیست، توی هیچ کجای دنیا هم شکل قانونی نداره. البته چیزی هم به اسم ارث دوماد هیچ جای دنیا نیست.

دریافت مهریه از ارث مادر شوهر

ارث عروس از مادر شوهر، یکی دیگه از مسائلیه که بعضی از خانوما فک کردن دارن و حق قانونیشونه. البته اینا همش ریشه در گذشتگان داره. قدیما رسم بود وقتی یه پسر ازدواج می‌کرد، پدر پسر، یه مقداری از اموالشو مینداخت پشت قباله عروسش و با این کار، حسن نیت خودش و پسرشو نشون میداد. البته اون قدیما، کمتر زن و شوهری بودن که کارشون به طلاق بکشه. اما امروز که دیگه نه اون پدر شوهرا و مادر شوهرا هستن و نه اون عروس و دومادای قدیم، هیچ کدوم از این رسما هم وجود نداره. مگر یه جاهایی که هنوزم به سنتای قدیم پایبند باشن.

ارث عروس از پدر شوهر یا مادر شوهر، شاید ریشه در همین جریان داره. هیچ کجای دنیا، هیچ عروسی نمیتونه مادر شوهرشو مجبور به دادن ارث واسه خودش بکنه چون اصلا ارثی نمیبره. هیچ دامادی هم نمیتونه این کارو بکنه. مگر در موارد خاصی که زن بخواد از شوهرش جدا بشه و خودش چیزی از خودش نداشته باشه. اول باید مهریه‌شو از سهم الارث پدریش طلب کنه و اگر نداشت یا کفاف مهریه‌شو نداد، از اموال و ارث مادر شوهرش طلب کنه.

دریافت مهریه از ارث پسر، یه قانونه که صراحتا گفته شده و هیچ کس به واسطه خویشاوندی نسبی، نمیتونه از کسی ارث طلب کنه مگر زن از شوهر و یا شوهر از زن.

توقیف ارث پدری برای پرداخت مهریه از ارث پسر

سهم عروس از اموال پدر شوهر

ارث عروس از پدر شوهر که یکی از اشتباهات عروس خانوماست، باعث شده بعضیاشون واسه گرفتن حق و حقوقشون به چاله چوله بیفتن و ندونن چیکار کنن. بهترین راه اینه که واسه چنین وقتایی، برن با یه وکیل خوب و کار کشته مشورت کنن.

توقیف اموال پدر شوهر، یکی از اون کاراییه که می‌تونن انجام بدن و مهریه خودشونو از اون اموال بگیرن. البته این کار فقط در صورتی ممکنه که اول طلب مهریه‌شونو از شوهرشون بکنن. اگر نداد، اموالشو توقیف کنن واگر چیزی برای دادن نداشت، می‌تونن به اندازه سهم الارث پدری، از اموال پدر شوهرشون دریافت کنن. توقیف اموال پدر شوهر واسه دریافت مهریه عروس خانوم، کاملا قانونیه و کسی نمیتونه جلوی این کارو بگیره اما مراحل قانونی خودشو داره و باید تک تک مراحل، پشت سر هم انجام بشه.

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋