نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

انواع بیماری های جنسی، راه حلی برای پیشگیری

انواع بیماری‌های جنسی، راهکار برای پیشگیری

منظور از بیماری‌های جنسی چیست ؟

بیماری‌های جنسی جزء بیماری‌هایی هستن که از طریق رابطه جنسی از یه فرد به فرد دیگه منتقل می‌شه. این بیماری‌ها به سرعت منتقل می‌شن و مشکلات زیادی برای افراد به وجود میارن. این بیماری‌ها در سطح جهان درحال رشده. با بالا بردن اطلاعات در این زمینه، راه‌های انتقال اونا و پیشگیری و درمان این بیماری‌ها بخصوص در مراحل اولیه قابل پیشگیری هستن. بعضی از بیماری‌های جنسی خوش‌خیم و قابل درمانن و بعضی دیگه اگه درمان نشن عوارض شدیدی دارن. زنان بیشتر از مردان در معرض بیماری‌های جنسی هستن و اصلی ترین علت هم نزدیک بودن مجرای ادرار، واژن و مقعد به یکدیگر هست. اگه خانومی رابطه محافظت نشده داشته باشه، باعث تغییر در فلور طبیعی واژن خواهد شد.

 راه های پیشگیری از بیماری های جنسی| نی نی سایت

انواع بیماری‌های جنسی :

1 _ کلامیدیا : این بیماری از راه رابطه جنسی مقعدی، واژینالی و دهانی سرایت می‌کنه و در هنگام زایمان به نوزاد قابل انتقاله. اگه درمان نشه باعث ناباروری می‌شه. درد و سوزش در هنگام ادرار، ترشحات بد بو، تغییر در ترشحات واژن از علائم اونه.

2 _ شپش عانه : این انگل به موهای ناحیه شرمگاهی می‌چسبه. خارش شدید و تخم‌هایی که به موهای ناحیه شرمگاهی چسبیدن یا شپش‌هایی که حرکت می‌کنن از علائم بیماری‌های جنسی هست. از طریق تماس جنسی، حوله‌های مشترک و ملافه‌های تخت قابل انتقاله.

3 _ تبخال تناسلی : ویروس هرپس سیمپلکس عامل این بیماریه. اگه قسمتی از بدن که این تبخال رو داره توسط دست لمس بشه و سایر قسمت‌های بدن با همون دست آلوده تماس پیدا کنه ویروس به اونا منتقل می‌شه. در صورت ورود این ویروس به بدن برای همیشه در بدن میمونه، اما معمولا به حالت خاموشه و علامتی نداره.

نمونه‌های دیگری از این بیماری :

1_ هپاتیت B : این ویروس باعث عفونت طولانی و عفونت کبد می‌شه. این بیماری از طریق تماس جنسی، استفاده از تجهیزات غیر استریل، سوراخ شدن پوست با وسیله ای که آلوده به این ویروسه، استفاده از تیغ و مسواک آلوده منتقل می‌شه. علائم اون درد شکمی، تهوع، ادرار تیره و زردی پوست یا چشم هست.

2 _ زگیل تناسلی : این بیماری از طریق تماس جنسی منتقل نمی‌شه، تماس پوست با پوست باعث انتقال اون می‌شه. علامت این بیماری : زگیل‌های صورتی، گوشتی و برجسته به صورت صاف یا شبیه گل کلم هست. این ویروس باعث سرطان می‌شه.

3_ سفلیس : یه عفونت جدیه که باعث فلج، کوری و مرگ می‌شه و در دوران بارداری به جنین منتقل خواهد شد.

4 _ سوزاک : این عفونت در نواحی گرم و مرطوب بدن مثل : آلت تناسلی مردان، واژن، دهان، روده و چشم قابل رشده. این بیماری با رابطه جنسی قابل سرایته و در هنگام زایمان به نوزاد منتقل خواهد شد.

پیشگیری از بیماری های جنسی :

  • مراقب روابط خود باشید : یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از بیماری جنسی، رابطه نداشتن با شریک جنسی ناشناس هست.
  • با افراد مختلف وارد رابطه نشوید : یکی دیگر از این راه‌ها برای جلوگیری از این بیماری‌ها، موندن تو یه رابطه بلند مدته که در اون هر دو نفر فقط باهم رابطه جنسی داشته باشن.
  • داشتن رابطه محافظت شده : در هنگام رابطه جنسی استفاده از مراحل محافظت شده مثل : کاندوم بسیار مهمه.

 انواع بیماری جنسی| نی نی سایت

  • واکسناسیون : بهتره قبل از داشتن هر رابطه از واکسن استفاده بشه. جلوگیری از روابط نامشروع و چند شریک جنسی در پیشگیری از بیماری های جنسی موثره. استفاده از ابزار مراقبتی و انجام آزمایشات مربوط به بیماری‌های واژینال قبل از شروع رابطه جدید برای هر دو طرف حائز اهمیته.
  • شستن دست‌ها قبل از داشتن رابطه
  • ادرار کردن بعد از رابطه
  • موهای زائد ناحیه تناسلی رو قبل از رابطه بتراشید

درمان بیماری های مقاربتی :

1 _ مصرف آنتی بیوتیک : مصرف یه دوره آنتی بیوتیک می‌تونه عفونت‌های باکتریایی و انگلی رو درمان کنه. البته برای گرفتن نتیجه باید به طور کامل و تا آخر مصرف بشه. گذشته از اینا تا 7 روز پس از اتمام آنتی بیوتیک و بهبود هر زخمی، باید از رابطه جنسی خودداری بشه.

2 _ استفاده از داروهای ضد ویروس : در صورت ابتلا به تبخال تناسلی یا اچ آی وی داروی ضد ویروس تجویز می‌شه. داروهای ویروسی برای سال‌ها عفونت اچ آی وی رو کنترل می‌کنن. اما فرد این ویروس رو داره و می‌تونه به شریک خودش منتقل کنه.

 

 


 
نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋