نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

تولد 19 نوزاد افغان در یک روز!

تولد 19 نوزاد افغانستانی در یک روز!

ادعای جنجالی پرستار درباره تولد نوزادان افغانستانی در قم

اکانتی که در اینستاگرام تحت عنوان پرستار بیمارستان فرقانی قم شناخته شده، در استوری خود نوشته:(از دیروز ظهر تا الان از 28 نوزاد متولد شده، 19تا نوزاد افغانی بودن).

سهم ۷۵درصدی افغانستانی‌ها از زایمان‌های تهران و حاشیه

 سه چهارم زایمان‌های تهران و حاشیه تهران مربوط به زنان افغانستانی هست. 

براساس گزارش‌ها، تنها در بیمارستان‌های تهران و شهرستان‌های اطراف تهران، بین ۵۰ تا ۷۵ درصد زایمان‌‌ها توسط زنان افغانه

جمعیت افغان‌‌ها در ایران به مرز ۸ میلیون نفر رسیده و روزانه حداقل ۱۰هزار نفر به صورت قانونی و غیرقانونی وارد کشور میشن. اکثریت افغان‌های ساکن و ورودی رو افغان‌های پشتو زبان تشکیل میدن که نرخ زاد و ولدشون بین 5/2 تا 4/7 درصده.

طبق مصوبه ای که پنجم فروردین امسال تصویب شد، اتباع افغانستانی که در زمان تولد به دلایل مختلف نتونستن گواهی ولادت بگیرن با مشکل صدور گواهی ولادت مواجه هستن.یکی از موانع صدور این گواهی، اقامت قانونی برای پدر ومادر در زمان تولد فرزند هست.بر این اساس اگر پدر و مادر کودک در زمان تولد او دارای اقامت قانونی نباشن، اداره ثبت احوال از صدور گواهی ولادت برای کودک امتناع می کنه.فرزند اتباع خارجی در هر سنی که باشه میتونه برای ثبت ولادت به دفاتر ثبت احوال و دریافت گواهی ولادت اتباع خارجی مراجعه کنه. اتباع خارجی دارای مدرک معتبر قانونی که معرفی نامه از پزشک بیمارستان دارن می تونن در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر به ادارات ثبت احوال برای دریافت گواهی ولادت مراجعه کنن.

تولد 19 نوزاد افغانستانی در یک روز نی نی سایت


وضعیت کودکان افغانستانی

در مردادماه سال جاری سفارت افغانستان در تهران توزیع پاسپورت به کودکان مهاجر افغان رو آغاز کرد. بر اساس این طرح در مرحله نخست، پاسپورت به نوزادان افغان که در ایران متولد شدن و دارای کارت تولد شفاخانه مربوط باشن، توزیع خواهد شد.

همچنان وزارت خارجه حکومت طالبان گفته که در صورت نبود کارت تولد نوزاد، موجودیت پاسپورت پدر نوزاد و اسناد اقامتی کشور میزبان الزامیه. وزارت خارجۀ حکومت طالبان به مهاجرین افغان در ایران اطمینان داده که تلاش می‌کند روند توزیع پاسپورت برای سایر افغان‌ها به زودی در کشور آغاز بشه.رییس مرکز حمایت از مهاجرین افغان در ایران گفت که روند توزیع پاسپورت برای کودکان زیر هفت و ده سال به دلیلی که آنان نیاز به بایومتریک ندارن، آغاز شده.در مرحله بعدی توزیع پاسپورت برای دانش‌آموزان و دانشجویان افغان در ایران مد نظر گرفته شده.

همچنین وزارت خارجۀ حکومت طالبان از کاهش قیمت پاسپورت در نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در خارج خبر داد.اما وزارت خارجۀ حکومت طالبان در اعلامیه ای تاکید کرده که تلاش می‌کنه تا خدمات حقوقی رو برای شهروندان افغانستان در سراسر جهان تسهیل ببخشه.

 

 

 

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋