نی نی بلاگ

نی نی بلاگ

عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

نحوه استفاده از قالب سیلیکونی برای پخت کیک - ساده ترین راه برای پخت

طرز استفاده از قالب سیلیکونی برای پخت کیک +ساده ترین روش پخت

اگر شما هم مثل من علاقه به درست کردن کیک دارید و علاوه بر طمع به ظاهر و شکل کیک هم اهمیت می‌دهید، این آموزش کاربردی برای استفاده از قالب سیلیکونی را از دست ندهید. برای درست کردن کیک به ساده ترین روش، می توانید این مراحل را دنبال کنید.

1. مواد خام را آماده کنید.

برای کیک ساده، شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • دو پیمانه آرد
  • یک پیمانه شکر
  • نصف پیمانه پودر کاکائو
  • دو قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • یک قاشق چایخوری وانیل
  • دو عدد تخم مرغ
  • یک پیمانه شیر
  • نصف پیمانه روغن

2. در یک کاسه بزرگ، آرد، شکر، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

3.تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه شکسته و به مواد خشک اضافه کنید. همچنین وانیل، شیر و روغن را اضافه کنید.

4.با استفاده از مخلوط‌کن یا قاشق، تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت بدست آید. اما مواظب باشید زیاد مخلوط نکنید تا کیک خمیری نشود.

5. قالب کیک را با روغن یا کره چرب کنید و خمیر کیک را درون آن بریزید.

6.قالب را درون فر گرم شده در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و برای حدود 30-35 دقیقه در فر بگذارید. برای اطمینان از پخته شدن کامل کیک، می‌توانید یک چنگال درون کیک فرو ببرید و اگر خمیر کیک به چنگال نچسبید، کیک شما پخته شده و آماده است.

7. کیک را از فر خارج کنید و در قالب خنک کنید. سپس کیک را از قالب بیرون بیاورید و روی سینی سرو کنید.

8.می توانید کیک را با خامه، شکلات آب شده، پودر شکر یا تزئینات دلخواه خود تزئین کنید.

9.حالا کافیست کیک را برش دهید و لذت ببرید!

طرز استفاده از قالب سیلیکونی برای پخت کیک +ساده ترین روش پخت

این روش ساده‌ترین روش برای درست کردن کیک است و می توانید با اضافه کردن مواد دلخواه خود، مانند شکلات خرد شده یا توت فرنگی، طعم و ظاهر کیک را تغییر دهید.

طرز استفاده از قالب سیلیکونی برای پخت کیک

استفاده از قالب سیلیکونی برای پخت کیک بسیار آسان است. قالب کیک و دسر در انواع مختلف برای درست کردن کیک، ژله و دسرهای متنوع در مدل‌ها و سایزهای زیادی، موجود است. در زیر مراحل استفاده از قالب سیلیکونی برای پخت کیک را بررسی می‌کنیم.

1. پیش از شروع، قالب سیلیکونی را با آب و مایع ظرفشویی شستشو دهید و خشک کنید. این کار به از بین بردن هر گونه ذرات غیرمطلوب و آماده‌سازی قالب برای استفاده کمک می‌کند.

2.مواد خام کیک را طبق دستور العمل تهیه کنید. همچنین قبل از استفاده از قالب کیک مطمئن شوید قالب موردنظرتان قابل استفاده در فر می‌باشد. برای مثال قالب‌های کیک میس گلس، نسبت به حرارت مقاوم هستند و دما را تا 480 درجه سانتی‌گراد تحمل می‌کنند.

3. قالب را به روغن آغشته کنید. این کار به جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب کمک می‌کند. می‌توانید از روغن مایع یا کمی کره استفاده کنید.

4.مواد خام کیک را در قالب ریخته و صاف کنید. مطمئن شوید که قالب را به طور یک دست پر کنید تا کیک به صورت یکنواخت پخته شود.

5. قالب را درون یک سینی پخت قرار دهید. این کار به جلوگیری از تراکم قالب و ‌آسیب آن در طول پخت کمک می کند.

6. قالب را درون فر یا قابلمه قرار دهید و مواد را طبق دستور العمل کیک پخت کنید. (در صورت نداشتن فر می‌توانید به روش بن ماری با استفاده از قابلمه کیک خود را بپزید.)

7. زمان پخت کیک را بررسی کنید و آن را از فر یا قابلمه خارج کنید. قالب سیلیکونی معمولاً نسبت به قالب های سنتی، زمان پخت کمتری نیاز دارد؛ بنابراین ممکن است کیک شما زودتر آماده شود.

8. کیک را در قالب خنک کنید. برخی از قالب ها دارای دسته هستند که می توانید آنها را برای خنک کردن کیک استفاده کنید. در غیر این صورت، می توانید کیک را در قالب بگذارید تا خنک شود.

9.هنگامی که کیک خنک شد، قالب را با دقت بردارید تا کیک را بیرون بیاورید. قالب سیلیکونی اغلب انعطاف پذیر است و می توانید کیک را به راحتی از قالب جدا کنید.

10.کیک را برش دهید و سرو کنید. اکنون می توانید از کیک خود لذت ببرید.

طرز استفاده از قالب سیلیکونی برای پخت کیک +ساده ترین روش پخت

استفاده از قالب سیلیکونی برای پخت کیک نه تنها آسان است؛ بلکه به‌راحتی تمیز می‌شود و امکان استفاده در ماشین ظرفشویی را هم دارد. برای مثال قالب‌های سیلیکونی کیک و ژله میس گلس، امکان استفاده در حرارت و سرما را دارند و شما می‌توانید آن‌ها را با دست یا ماشین ظرفشویی بشویید. همچنین در سایزهای مختلف با رنگ‌های متنوع موجود هستند. برای مشاهده انواع قالب های کیک و ژله سیلکونی میس گلس می‌توانید به وبسایت فروش لوازم آشپزخانه این مجموعه مراجعه کنید.

علاوه بر قالب‌های سیلیکونی، انواع قالب‌های دیگر مثل قالب تفلونی، قالب آلومینیومی و قالب گرانیتی نچسب در بازار موجود هستند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. برای مشاهده انواع قالب شیرینی‌پزی و دسر، به جز میس گلس می‌توانید به سایت‌هایی مانند ترب و دیجی‌کالا هم مراجعه کرده و مدل‌های مختلف را باهم مقایسه کنید.

نی نی بلاگ
نی نی بلاگ عکس نی نی، تربیت کودکان، مراقبت زنان، دوران بارداری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋