راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه با ترس از زایمان مقابله کنیم؟

چگونه با ترس از زایمان کنار بیایم؟

ترس از زایمان طبیعی یا سزارین در بیشتر خانوم‌های باردار وجود داره. در این مقاله قصد داریم به بررسی راهکارهایی که باعث کاهش ترس یا از بین رفتن اون می‌شه، بپردازیم.

نحوه غلبه بر ترس از زایمان

خانوم‌های باردار هرچه به روز زایمان خود نزدیک‌تر می‌شن، استرس و ترسی که از اون دارن بیشتر می‌شه. همچنین در روز‌های پایانی حاملگی بهانه‌های مختلفی مثل دیگر تحمل درد ندارم، نمی‌تونم این شرایط رو تحمل کنم، پس کی زایمان می‌کنم، به آنها غلبه می‌کنه. بسیاری از خانوم‌های باردار ترس از زایمان دارن. اگر شما عزیزان هم جزو این دسته از افراد هستین، تا انتهای این مقاله همراه ما باشین.

چگونه با ترس از زایمان کنار بیایم؟

 

ترس از زایمان

صحبت کردن با افراد مختلف

صحبت کردن یکی از روش‌های از بین بردن ترس از زایمان محسوب می‌‌شه. اگر در دوره بارداری خود احساس کردین که ترس از زایمان به سراغ شما اومده، بهتره که با دوست صمیمی، همسر و یا خانواده خود صحبت کنین. صحبت کردن باعث می‌شه حس آرامش به سراغ شما بیاد. حتی در مواقعی که دچار ترس و استرس شدین، می‌تونین با پزشک خود صحبت کنین و نگرانی و ترس‌هایی که دارین رو با او در میان بزارین.

عبادت، نابودی ترس از زایمان

از دیگر روش‌های از بین بردن ترس از زایمان می‌توان به عبادت کردن اشاره کرد. راز و نیاز با خدا و صحبت با او باعث ایجاد حس آرامش در شما عزیزان می‌شه. برای آرامش روح خود می‌تونین نماز بخوانین و دعا کنین.

نفس عمیق کشیدن

نفس عمیق کشیدن یکی دیگه از روش‌های غلبه بر ترس از زایمان محسوب می‌شه. این روش بسیار ساده هست؛ زمانی که ترس و استرس به سراغ شما اومد، بهتره که آرامش خود رو حفظ کنین و نفس‌های عمیق بکشین. نفس کشیدن به صورت عمیق رو بهتره که بارها تمرین و تکرار کنین.  

خودتون رو برای زایمان آماده کنین

بهترین راه برای از بین بردن ترس از زایمان، آماده کردن خود هست. با تکرار تمرین به راحتی می‌تونین ترس از زایمان رو از بین ببرین و خود رو برای تولد فرزندتون آماده کنین. برای انجام این کار می‌تونین به جمع کردن لوازم مورد نیاز برای بیمارستان بپردازین. انجام این کارها به آرامش بیشتر شما عزیزان در روز زایمان کمک بسیاری می‌کنن.

چگونه با ترس از زایمان کنار بیایم؟

سزارین

موسیقی، غلبه بر ترس از زایمان

گوش دادن به موسیقی در دوران بارداری یکی دیگه از روش‌های غلبه بر ترس از زایمان هست. در این دوران موسیقی‌های شاد و پرانرژی گوش بدین. همچنین به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش استرس خود موسیقی‌های بی‌کلام گوش کنین. موسیقی قدرت صحبت کردن با فرد شنونده رو داره. به همین خاطر در این دوران موسیقی‌هایی که انرژی مثبت دارن و کلام اون‌ها مثبته گوش بدین.

گشت و گذار

اگر به دنبال روشی هستین که ترس از زایمان رو از بین ببرین، پیشنهاد ما به شما عزیزان اینه که به گردش برید. با خانواده، همسر و یا دوستان خود می‌تونین به گردش برین و هوای تازه نفس بکشین. گشت و گذار در طبیعت یا حتی سفر رفتن باعث دور شدن ذهن شما از زایمان و استرس و ترس از اون می‌شه.

کم کردن ترس‌ها

درباره ترس‌هایی که از زایمان دارین، بهتره که با پزشک خود صحبت کنین تا با کمک تو بتونین به دیدگاهی مثبت برسین. پزشک برای از بین بردن ترس از زایمان راهکار‌های بسیاری رو به شما عزیزان ارائه می‌ده و  دیدگاه منفی و پر از ترسی که دارین رو به یک نگرش واقع بینانه و مثبت تبدیل می‌کنه.

چه کارهایی باعث افزایش ترس از زایمان می‌شن؟

در این بخش به بررسی روش‌هایی که باعث افزایش ترس از زایمان در شما عزیزان می‌شه، می‌پردازیم. بهتره که از انجام این کارها دوری کنین تا به بهترین شکل ممکن زایمان رو پشت سر بزارن.

منتقل شدن ترس از دیگران

برخی از زنان از زایمان طبیعی یا سزارین خود تجربه خوبی ندارن. صحبت کردن با این افراد نه تنها باعث از بین رفتن تر از زایمان در شما عزیزان نمی‌شه، بلکه باعث بیشتر شدن اون می‌شه. اگر عده‌ای از زنان زایمان خوبی رو تجربه نکردن دلیل نمی‌شه شما عزیزان هم به سرنوشت اون‌ها دچار شین. تنها دو درصد از زنان به خاطر تجربه‌ای که از زایمان داشتن از این موضوع می‌ترسن. به عبارت دیگه درصد بالایی از زنان بدون بروز هیچ گونه مشکلی زایمان می‌کنن.

چگونه با ترس از زایمان کنار بیایم؟

زایمان زودرس

ترس از زایمان زودرس

آمار زایمان‌های زودرس روز به روز در حال افزایشه و به همین خاطر ترس از زایمان بر خانوم‌های باردار غلبه می‌کنه. اکثر نوزادان زودرس در هفته‌های 35 الی 39 بارداری به دنیا میان. رشد جنین تا هفته 35 بارداری تقریبا کامل شده و در نهایت زایمان زودرس باعث ناقص به دنیا اومدن جنین نخواهد شد. با انجام چکاپ ماهیانه، داشتن تغذیه سالم و مناسب می‌تونین از زایمان زودرس جلوگیری کنین.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋