راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

طرز تهیه دسر رنگ جنوبی

طرز تهیه دسر رنگینک جنوبی

تهیه دسر رنگینک جنوبی

تهیه دسر رنگینک جنوبی یه دسر خوشمزه و مقویه که برای هر سنی مناسبه. این دسر برای افرادی که نیاز به دریافت سریع انرژی دارن یه انتخاب بی نظیره. رنگینک انواع مختلفی داره. این دسر که یه فراورده از خرما هست، در شهرها و مناطق مختلف طرز تهیه متفاوتی داره. اما یکی از خوشمزه‌ترین انواع دسر رنگینک با خرما مربوط به جنوب کشوره که در ادامه طرز تهیه‌ش رو یاد می‌گیرین.

مواد مورد نیاز برای تهیه دسر رنگینک جنوبی

برای تهیه دسر رنگینک جنوبی به مواد زیر نیاز دارید. این مواد رو می‌تونید بسته به تعداد افراد با نسبتی مساوی کمتر یا بیشتر کنید.

خرما                                          نیم کیلو

کره                                             یک پیمانه

گردو خرد شده                               نصف پیمانه

آرد سفید                                      دو پیمانه

پودر قند                                       سه قاشق غذاخوری

طعم دهنده هل، دارچین و زنجبیل      هر کدام نصف قاشق چایخوری

مراحل تهیه رنگینک با روش جنوبی

دستور تهیه دسر رنگینک رو در ادامه با جزئیات کامل بهتون می‌گیم که بتونید این دسر خوشمزه و مقوی با خرما رو با طعمی عالی درست کنید و ازش لذت ببرید.

مرحله اول دستور تهیه دسر رنگینک

ابتدا هسته خرماها رو جدا کنید و اگر پوستشون کلفته این پوست رو هم بهتره ازش بگیرید تا حالت پولکی توی دسر ایجاد نکنه. برای تهیه دسر رنگینک با خرما باید موادی مثل گردو یا هر مغزیجاتی رو که می‌خواین توی مواد بریزین با خردکن ریز کنید. خرمای بدون هسته رو هم بشویید و بعد از این که آبش گرفته شد توی غذاساز بریزید تا کاملاً له بشه یا با گوشت‌کوب له کنید.

آماده‌سازی سس رنگینک

حالا نوبت تهیه سسی هست که باید روی دسر رنگینک با خرما بریزید. آرد رو روی حرارت ملایم توی یه تابه قرار بدین و هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته بشه. پودر قند رو اضافه کنید تا شیرین‌تر بشه. البته اگر شیرینی خرما رو به اندازه می‌دونید پودر قند رو حذف کنید. حالا نوبت اضافه کردن مواد عطر‌دهنده و ادویه‌جاته. انتخاب نوع ادویه هم تا حدی اختیاریه ولی بهترین ادویه‌ای که برای تهیه دسر رنگینک خرما جنوبی می‌تونید استفاده کنید. زنجبیل، دارچین و هل هست. این مواد رو روی آرد تفت داده شده بریزید و کره رو کم‌کم بهشون اضافه کنید. مواد رو هم بزنید تا به رنگ مورد نظرتون برسه. رنگ مواد از کرم به قهوه‌ای تغییر می‌کنه. اجازه ندین مواد خیلی پررنگ بشن و طعم سوختگی به خودش بگیره. کرم مایل به قهوه‌ای یه رنگ مناسب برای این سس هست.

دسر رنگینک با خرما

مرحله نهایی تهیه دسر رنگینک با خرما

در دستور تهیه دسر رنگینک با خرما جنوبی باید اجازه بدین سس ولرم بشه. یه ظرف لبه‌دار و مناسب انتخاب کنید و ته ظرف رو به سس آغشته کنید. حالا مخلوط خرمای له شده و گردو پودر شده رو به صورت لایه‌ای روی سس بریزید و روی اونا رو دوباره با سس بپوشونید. حالا نوبت تزیین این دسر خوشمزه می‌رسه. می‌تونید از انواع پودر پسته، خلال بادام، خلال پسته، پودر گردو، کنجد و... برای تزیین روی دسر استفاده کنید.

دستور تهیه دسر رنگینک با خرما و گردو

نکات تهیه دسر رنگینک جنوبی

حالا که روش تهیه دسر رنگینک جنوبی رو یاد گرفتید، بهتره نکاتی رو برای بهتر شدن طعم و عطر این دسر بدونید. بهتره از خرمای کبکاب نرم یا خرمایی که شیره زیادی داره برای تهیه دسر استفاده کنید که طعم بهتری داشته باشه. در انتخاب آرد هم دقت کنید. آرد گندم سفید بهترین انتخابه. البته اگر دوست دارید غذای مقوی‌تری داشته باشید، آرد سبوس‌دار هم می‌تونه گزینه خوبی باشه. نسبت سس و خرما رو رعایت کنید اگر سس زیاد باشه، دسر حالتی آبکی پیدا می‌کنه. پس باید در حدی باشه که روی خرماها رو بپوشونه و توی ظرف جمع نشه.

برخی افراد این دسر رو به نحو دیگه‌ای درست می‌کنن. می‌تونید هسته خرما رو جدا کنید و داخلش رو مغز گردو بذارید. حالا سسی رو که آماده کردین روی این خرماهایی بریزید که توی یه دیس چیدین. این هم یه روش ساده‌تریه که می‌تونید سریع درستش کنید. از طرفی اگر دستگاه‌هایی مثل غذاساز ندارین این مدل براتون مناسبتره.

با توجه به اینکه این دسر خوشمزه و مقوی با خرما روغن رو هم در خودش داره، بهتره برای مدت طولانی در دمای محیط نگهداری نشه. اگر می‌خواین بیشتر از یه روز ازش استفاده کنید، بهتره دسر رو توی یه ظرف دردار داخل یخچال نگهداری کنید. بدین صورت می‌تونید حتی تا 3 روز هم ازش استفاده کنید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋