راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بررسی گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی

بررسی گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی

گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی

معمولا افراد زیادی دچار گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی می‌شن. در واقع در طی رابطه جنسی به علت تحرک زیاد ممکنه عضلات شما کشیده بشن. کشیدگی عضلات ناشی از سوخت و ساز سلول‌های ماهیچه‌ای هست که بعد از مدتی به حالت طبیعی خودشون بر می‌گردن. درد عضلات که ناشی از کشیدگی و گرفتگی‌شون هست، کاملا طبیعیه و معمولا خانم‌ها بیشتر دچار این مشکل می‌شن. ما توی این مقاله قصد داریم علل گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی و راهکارهای رفع این گرفتگی رو براتون توضیح بدیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حرکات کششی برای رفع گرفتگی عضلات

علل گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی

زمان ارگاسم و ارضا شدن عضلات لگن و کف لگن دچار گرفتگی زیادی می‌شن که بعد از فعالیت جنسی این گرفتگی ادامه داره. در ادامه چند علت که ممکنه باعث کشیدگی و گرفتگی عضلات بشن رو براتون می‌گیم:

  • تنش عضلاتی: وقتی فعالیت جنسی انجام می‌دید، عضلات مختلف بدن از جمله عضلات قلب، عضلات مقعد و عضلات ساق پا فعال می‌شن. این تنش‌ها می‌تونه منجر به احساس کشیدگی و خستگی در عضلات بعد از رابطه جنسی بشه.
  • افزایش ضربان قلب: فعالیت جنسی می‌تونه به افزایش ضربان قلب و تحریک سیستم قلبی عروقی منجر بشه. این موضوع باعث افزایش ترشح آدرنالین و بقیه هورمون‌ها می‌شه که ممکنه عضلات رو به تنش بیشتری بکشونن.
  • مصرف انرژی: رابطه جنسی انرژی زیادی مصرف می‌کنه. بدن برای تولید انرژی بیشتر و ارسال به عضلات، می‌تونه از نوعی ذخیره انرژی مثل گلیکوژن استفاده کنه که باعث کشیدگی و گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی می‌شه.
  • انتقال خون: همچنین، فعالیت جنسی باعث افزایش جریان خون به عضلات مختلف می‌شه که این هم می‌تونه منجر به کشیدگی و گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی بشه.
  • تمرکز روی عضلات خاص: بعضی حرکات و پوزیشن‌های جنسی می‌تونند تمرکز بیشتری روی عضلات خاصی مثل عضلات ناحیه زیر بغل، ران و لگن داشته باشند که این ممکنه باعث کشیدگی و گرفتگی بیشتر در این عضلات بشه.

گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی در حاملگی

راهکارهای رفع گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی

  • استراحت: بهترین راهکاری که برای رفع گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی هستش، استراحته! بدن‌تون یه مقدار زمان برای بازیابی نیاز داره، پس اجازه بدید که عضلات‌تون به آرامش برسند.
  • حرکات کششی: برای کمک به تسکین عضلات، می‌تونید از تمرین‌های کششی و انعطاف‌پذیری استفاده کنید. این تمرین‌ها می‌تونند باعث رفع گرفتگی عضلات نرم شدن‌شون بشن.
  • ماساژ: یک ماساژ حرفه‌ای کمک می‌کنه تا عضلات زودتر به حالت طبیعی‌شون برگردند. استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن زیره، زیتون و سیاه‌دونه برای ماساژ عضلات بهترن و مثل یک مسکن عمل می‌کنند.
  • کمپرس سرد و گرم: استفاده از کمپرس گرم (مثل دستمال گرم) می‌تونه به خونرسانی بهتر عضلات کمک کنه. همچنین، برای تسکین گرفتگی و درد عضلات می‌تونید از کمپرس سرد (مثل کیسه یخ) استفاده کنید.
  • تغذیه مناسب: سعی کنید بعد از رابطه جنسی، غذاهای حاوی پروتئین بخورید. مصرف غذاهای پر پروتئین می‌تونه به بازیابی و ترمیم عضلات کمک کنه.

آیا گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی در حاملگی هم اتفاق میفته؟

بله! در حاملگی چون بیشتر خانم‌ها استراحت می‌کنند و فعالیت‌های ورزشی ندارند، بدنشون بیشتر در معرض گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی هستش. در واقع توی این دوران حتی با کوچیک‌ترین فعالیت ممکنه شما دچار گرفتگی عضلات بشید. همچنین، تغییرات هورمونی و افزایش وزن در طول حاملگی هم می‌تونه عضلات رو درگیر کنه و باعث احساس کشیدگی و گرفتگی بعد از رابطه جنسی بشه. نکته‌ای که خیلی مهمه اینه که در این مواقع حتما با دکتر خودتون مشورت کنید و راهکارهای رفع گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی رو ازش بپرسید. چون در دوران حاملگی بعضی فعالیت‌های کششی مناسب نیست و ممکنه به جنین‌تون آسیب برسونه. برای اطلاع بیشتر در این زمینه می‌تونید روی این مطلب کلیک کنید.

سخن پایانی

اگه شما در طول روز فعالیت ورزشی داشته باشید و از غذاهای پر پروتئین استفاده کنید، خیلی کمتر دچار گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی می‌شید. حالا که توضیح دادیم که گرفتگی عضلات بعد از رابطه جنسی یک چیز طبیعیه، خوبه که هیچ نگرانی نداشته باشید. اگه در حاملگی با این مسئله روبرو شدید، نگران نباشید چون اتفاق عجیب و غیرطبیعی نیست. دوران حاملگی برای بدن پر از تغییراته و این تغییرات شاید کمی آزار دهنده باشند، ولی همه‌ی اینا جزء روند طبیعیِ بزرگ شدن و مادر شدنه. با آرزوی سلامتی برای شما و خونوادتون.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋