راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

راهکارهایی برای از بین بردن حسادت در کودکان

راهکارهای از بین بردن حس حسودی در کودکان

رفع حس حسادت در کودکان

تو زندگی کودکانه، وقتی حس حسودی بهشون دست میده، مثل یه درد تو دلشونه. حس حسودی، مثل یه مهمون ناخوانده، میاد. این حس ممکنه از رقابت با دوستا یا حتی خواهر و برادرها بیاد. خب، چیکار میشه کرد؟ چطور می‌شه این حس رو از بین برد؟ بیاین با هم نگاهی بندازیم به راهکارهایی که می‌تونن به کوچولوها کمک کنن تا حس حسودی به بقیه نداشته باشن و راحت‌تر باهاشون وقت بگذرونن.

بیاین کمی دقیق‌تر نگاه کنیم به این چیزها و ببینیم چطور می‌شه این حس حسودی رو با چند حرکت خفن از بین ببریم.

راهکارهای از بین بردن حس حسودی در کودکان

روش از بین بردن حسادت در کودکان

بریم سراغ چند ترفند که می‌تونه کمک کنه کودکان حس حسودی رو کمتر کنن و با دوستاشون راحت‌تر ارتباط داشته باشن.

  1. تحسین کن: هر وقت کودکان چیزی رو خوب انجام دادن، حتماً تحسینشون کنین. حتی اگر چیز کوچیکی باشه. این باعث میشه که حس کمال‌گرایی و حسودی کمتر بشه و به جاش حس موفقیت و خوشحالی بیاد.
  2. اهمیت همکاری رو یاد بگیرن: به کودکان یاد بدین که با همکاری دیگران، می‌تونن به چیزهای زیادی دست پیدا کنن. روحیه تیمی و همکاری می‌تونه حس حسودی رو کاهش بده.
  3. داستان‌های آموزنده: داستان‌ها می‌تونن یه وسیله خوب باشن. داستان‌هایی که از تجربیات کودکانه بازگو شده و نشون بدن که همه ممکنه درگیر حس حسودی بشن و چطور این حس رو می‌تونن به چیز مثبتی تبدیل کنن.
  4. نشون بدین که همه مثل هم نیستن: به کودکان یاد بدین که هر کسی استعدادها و خصوصیات خودشو داره و هیچکس مثل کس دیگه نیست. این تفاوت‌ها جذابیت زندگی رو بالا می‌بره و حس حسودی رو کمتر می‌کنه.
  5. بازی های گروهی: بازی‌های گروهی که نیاز به همکاری داشته باشن می‌تونن کمک کننده باشن. این بازی‌ها که به صورت تیمی انجام می‌شن، به کودکان نشون می‌دن که هرکس نقش مهمی تو تیم داره و همه با هم به چیزی می‌رسن.
  6. نقد مثبت: وقتی کودکان نقد مثبت دریافت می‌کنن، احتمالاً کمتر احساس حسادت می‌کنن. کارهای خوبی که تونستن انجام بدن رو بهشون بگین و اینطوری اعتماد به نفس‌شون رو تقویت کنین.

با این ترفندها امیدوارم که کودکان شما راحت‌تر با حس حسودی کنار بیان و با دوستاشون لحظات خوبی رو داشته باشن و بیشتر لذت ببرن.

علت حسودی کردن کودکان به نوزاد

بیاین بررسی کنیم چرا بچه‌ها گاهی حس حسودی نسبت به نوزاد دارن. اینجا دلایلی که ممکنه بچه‌ها رو به حس حسودی نسبت به آخرین عضو خانواده، یعنی نوزاد، زیاد کنه رو گفتیم:

  1. توجه من کجا؟!: نوزادها یه جورایی مرکز توجه والدین هستن. این باعث میشه که بچه‌ها که تا قبل از این مرکز توجه بودن، حالا احساس کنن که توجه بهشون کم شده.
  2. مامان بابا چرا به اون خیلی می‌خندن؟: وقتی مامان و بابا به نوزاد با یه لبخند خاص نگاه می‌کنن، بچه‌ها ممکنه فکر کنن که بهشون دیگه اونقدر خندیده نمی‌شه. این باعث حس حسودی میشه.
  3. من نمی‌فهمم چرا اون چیزی نمی‌گه؟!: بچه‌ها ممکنه به طور طبیعی فکر کنن که نوزاد چیزها رو نمی‌فهمه ولی مامان و بابا همیشه اونو توجیه می‌کنن. این باعث میشه که بچه‌ها احساس حسودی کنن.
  4. منم می‌خواستم کوچولو باشم!: احساس حسودی درسته که بچه‌ها ممکنه بخواند نوزاد باشن. فکر می‌کنن که زندگی نوزاد بهتر و آسون‌تره.

اینم یه نکته: حسودی طبیعیه ولی مهمه به کودکان بگیم که حسودی کردن چیز خوبی نیست و باید احساسات‌شون رو با ما به اشتراک بذارن. از اونا بپرسیم چی براشون مهمه و سعی کنیم بهشون نشون بدیم که همچین احساساتی طبیعیه و ما هنوز هم دوست‌شون داریم.

راهکارهای از بین بردن حس حسودی در کودکان

نتیجه‌گیری

حس حسودی کودکان نسبت به نوزاد یه چیز طبیعیه که می‌تونه به دلایل مختلفی باشه، از تقسیم توجه گرفته تا حساس شدن به مشارکت نداشتن در لحظات خاص. اما مهمه که ما بهشون نشون بدیم هنوزم خیلی خیلی مهم و خاص‌ هستن.

اگه کوچولوی شما حس حسودی بهش دست داده، اصلاً نگران نباشین. با ابراز عشق و توجه به بچه‌ها، می‌شه این حسودی رو کم کرد. مثل هر چیز دیگه‌ای، زمان و توجه بیشتری می‌خواد. حتماً با داشتن گفت‌وگوهای صمیمی و ایجاد فضای مورد اعتماد، بچه‌ها می‌تونن این حسودی رو به یه حس مثبت تبدیل کنن.

پس، از اینکه عضو جدیدی با نوزاد به خانواده اضافه شده، لذت ببرین. حتی با حس حسودی کوچولوها، همیشه می‌شه فضایی دوستانه و پر از عشق داشت!

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋