راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

روش جذاب انرژی درمانی در خانه

روش جذاب انرژی درمانی در خانه

انرژی درمانی از هزاران سال پیش در میان مردم، در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف، در سراسر جهان وجود داشته است. طرفدارن انرژی درمانی ادعا می‌کنند که این نوع درمان، مزایای متعددی دارد از جمله کاهش درد، بهبود علائم افسردگی و اضطراب و افزایش سطح سلامتی جسمی و روانی.  جالب است بدانید که برخی از روش‌های انرژی درمانی در خانه نیز قابل انجام هستند. جهت آشنایی با این روش‌ها، لطفا این مطلب را بخوانید.

انرژی درمانی چیست؟

 

انرژی درمانی یک راهکار مکمل برای درمان بعضی از بیماری‌هاست. پزشکی ذهن- بدن، ارتعاش درمانی، انرژی درمانی ظریف و ... همگی اسامی مختلفی هستند که برای این نوع درمان سنتی، به کار می‌روند.

متخصصان این نوع طب، باور دارند که بدن ما انسان‌ها، توسط یک میدان انرژی احاطه شده است. حتی یک انرژی در داخل بدن نیز جریان دارد. این انرژی ها می‌توانند اوضاع سلامت و تندرستی ما را تحت تأثیر قرار دهند. به عبارت دیگر وقتی این انرژی‌ها به درستی جریان نداشته یا دچار انسداد شده باشند، بدن دچار انواع مشکلات و بیماری‌های جسمی و روانی می‌شود. بنابراین هدف انرژی درمانی برگرداندن تعادل به این انرژی‌ها و در نهایت بهبود وضع سلامت است.

کاربردهای مختلف انرژی درمانی

همانطور که گفته شد، انرژی درمانی می‌تواند برخی از مشکلات جسمی و روانی را برطرف نماید؛ همچنین انسان را از لحاظ عاطفی به تعادل برساند. معمولا افرادی که به انرژی درمانی روی می‌آورند، به دنبال چیزهایی مانند موارد زیر هستند:

  • کاهش درد و تب
  • بهبود علائم افسردگی و اضطراب
  • بهبود مشکلات خواب
  • ارتقا سطح سلامت و تندرستی و بهبود بیماری های سیستم ایمنی
  • ...

انواع انرژی درمانی در خانه

انرژی درمانی به شکل‌های گوناگونی انجام می‌شود و هر روش مزایای خاص خود را دارد. برخی از آن‌ها مثل انرژی درمانی پرانیک هیلینگ از نظر علمی اعتبار بیشتری دارند. در بعضی از روش‌های آن، درمان از طریق لمس فیزیکی صورت می‌گیرد. روش‌هایی هم هستند که با انرژی بدن به صورت غیر فیزیکی کار می‌کنند بنابراین می‌توان آن‌ها را از راه دور و در خانه هم انجام داد. تعدادی از رایج‌ترین روش‌های انرژی درمانی در خانه شامل موارد زیر هستند:

انرژی درمانی با متعادل سازی چاکراها

چاکرا درمانی در واقع یک روش درمانی مربوط به هند باستان است. این روش درمانی، معتقد است که در بدن هر انسانی هفت مرکز انرژی اصلی و صدها مرکز انرژی ناشناخته وجود دارند.

این نوع درمان که یک روش انرژی درمانی در خانه و بر این باور استوار است که وقتی چاکراها در تعادل باشند، سلامت و تندرست خواهیم بود و در غیر این صورت، مضطرب، افسرده، بدخلق، نامتمرکز و دارای استرس هستیم.

روش جذاب انرژی درمانی در خانه

هفت چاکرای اصلی بدن که در طول ستون فقرات قرار دارند، به ترتیب عبارتند از: ریشه، خاجی، شبکه خورشیدی، قلب، گلو، چشم سوم و تاج. هر چاکرایی که مسدود شده باشد، علائم خاصی را در بدن پدیدار می‌کند و به همین جهت پاکسازی هر چاکرا، روش خاص خود را دارد.

معمولا روش‌های چاکرا درمانی شامل: پیاده روی با پای برهنه روی شن و ماسه، ماندن در طبیعت و گوش دادن به صداهای طبیعی مانند آواز پرندگان (یا گوش دادن به صدای آن‌ها با استفاده از موبایل)، شنا کردن یا به طور کلی تماس با آب، روشن کردن یک شمع و تمرکز کردن با نگاه به شعله آن، لذت بردن از نور خورشید، تنفس عمیق، نشستن در مکان‌های باز در زیر آسمان آبی، انجام تمرینات یوگا به صورت هفتگی، انجام مدیتیشن به صورت روزانه و ... هستند.

 انرژی درمانی با پاکسازی هاله

اعتقاد بر این است که پاکسازی هاله نیز ریشه در طب هند باستان دارد. گفته شده است که هاله نوعی انرژی است که بدن را احاطه کرده و یک میدان خارجی ایجاد نموده است. به عبارت دیگر هاله یک میدان انرژی در اطراف بدن است و احساسات را منعکس می‌کند.

 

زمانی که افراد احساس خستگی، استرس، فرسودگی، بی‌انرژی بودن، خشم یا ناراحتی می‌کنند، زمان آن رسیده است که برای پاکسازی هاله خود اقدام نمایند. در انرژی درمانی با استفاده از روش جارو کردن یا پاکسازی برای تمیز کردن هاله انرژی استفاده می شود. همچنین پس از قرار گرفتن در کنار افراد دارای انرژی منفی، عصبانی، غمگین، حسود و ... لازم است تا پاکسازی هاله انجام شود.

برای انجام انرژی درمانی در خانه و پاکسازی هاله، بهتر است ورش های پاکسازی هاله انرژی را یاد بگیرید و روزانه از آن برای بالا نگهداشتن سطح سلامتی و خلق بالا و همنین برای از بین بردن بیماری های ساده و سخت در خانهاستفاده کنید. ساید برایتان جالب باشد که شما می توانید در خانه با استفاده از تکنیک های انرژی درمانی در زمان کوتاهی سردرد را ازبین ببرید و خدتان از نتیجه ای که کسب می کندی متعجب شوید.

انرزی درمانی پرانیک هیلینگ

انرزی درمانی پرانیک هیلینک یک روش درمانی انرژیکی است که تاریخچه آن به معابد شائولین بر میگردد. سالهای قبل کسانیکه می خواستند انرژی درمای یاد بگیرند باید سال ها در معابد خدمت میکردند تا شاید مورد تعلیم انرژی درمانی با سبک پرانیک هیلینگ قرار گیرند. این روش درمانی بسیار روشمند و علمی و همچنان عملی می باشد و نتایج درمانی سریعتری نسبت به بقیه روش های انرژی درمانی دارد. کتاب های چاپ شده در مورد انرژی درمانی پرانیک هیلینگ تکنیهای آن را به صورت عملی در اختیار علاقمندان قرار داده است. این روز های برای یادی گیری این روش نیازی به خدمت در معابد نیست و هر کسی می تواند با مراجعه به مرکز های آموزشی خاص این تکنیک رادر طی 50 ساعت آموزش ببیند و از آن در خانه و برای کمک به خودش و عزیزانش استفاده کند.

انرژی درمانی ریکی

ریکی از انواع شناخته شده انرژی درمانی است. این تکنیک ژاپنی در اوایل قرن بیستم ایجاد شد و اکنون در سراسر جهان استفاده می‌شود.

زمانی که افراد احساس می‌کنند تعادل خود را از دست داده‌اند، بیش از حد احساسی شده‌اند، بی دلیل گریه می‌کنند، یا حتی زمانی که احساسات ندارند، بی‌انگیزه شده‌اند، در تصمیم گیری دچار مشکل شده‌اند، استرس دارند، شکست عاطفی را تجربه کرده‌اند و ... بهتر است از این درمان استفاده کنند.

روش جذاب انرژی درمانی در خانه

هر جلسه از درمان معمولا پنجاه دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. در این روش، فرد روی سطحی مانند یک تخت با لباس‌هایش، دراز کشیده و سپس درمان به این صورت انجام می‌‌‌شود که درمانگر دست‌هایش را نزدیک بدن (قسمت‌های خاصی که مراکز انرژی هستند) قرار می‌دهد تا جریان انرژی مثبت را به بدن برساند، آن را تحریک کرده و حرکتش در بدن را بهبود ببخشد و در نهایت انرژی را در بدن به تعادل برساند. بنابراین هیچ نوع فشار، ماساژ و ... در این روش وجود ندارد. اگرچه وجود درمانگر لازم است اما این نوع انرژی درمانی در خانه هم قابل انجام است.

تمرینات ریکی احساس صلح، امنیت، آرامش و سلامتی را به ارمغان می‌آورند؛ همچنین درد، تنش، استرس و اضطراب را نیز کاهش می‌دهند. این روش انرژی درمانی، برای افرادی که سرطان دارند و شیمی درمانی انجام می‌دهند، افرادی که از دردهای مزمن رنج می‌برند، کسانی که مشکلات گوارشی دارند و ... می‌تواند مفید باشد.

انرژی درمانی در خانه یا از راه دور

Translation is too long to be saved

برای انرژی درمانی از راه دور معمولا دوره‌های آنلاین برگزار می‌شود. هر دوره آنلاین شامل یک روش انرژی درمانی مثلا مدیتیشن است که در چندین جلسه و تحت نظر یک متخصص، صورت می‌گیرد. این دوره‌ها از طریق برنامه‌های مختلف قابل انجام هستند و طبیعتا بهتر از حالتی هستند که بخواهید روش‌های انرژی درمانی را به تنهایی انجام دهید. زیرا متخصصان با توجه به وضعیت روحی و جسمی شما تشخیص می‌دهند که به چه درمان‌هایی نیاز دارید، درمان‌ها چه مدت و طی چند جلسه باید برگزار شوند، همچنین نکات لازم را حین درمان به شما یادآور می‌شوند.

آیا انرژی درمانی اثرات منفی دارد؟

به طور کلی انرژی درمانی بی‌خطر است، اما ممکن است افراد پس از انجام این روش‌های درمانی دچار احساسات ناخوشایند مانند سوزن سوزن شدن سراسر بدن، احساس گرما و سرما، خستگی و ... شوند که طبیعی است و با کمی استراحت این علائم از بین خواهند رفت.

از آن‌جا که این نوع روش‌های درمانی، معمولا خطرناک نیستند و عوارض جانبی نیز ندارند، بد نیست که یکبار آن‌ها را امتحان کنید.

نکاتی در رابطه با انرژی درمانی در خانه

در زمینه انرژی درمانی، افراد سودجو و کلاهبردار بسیار زیادند. اگر می‌خواهید انرژی درمانی در خانه یا مراکز درمانی انجام دهید باید به کسانی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند و توسط افرادی مانند پزشک، خانواده و یا دوستانتان تایید می‌شوند، مراجعه کنید.

کسانی که دچار بیماری‌ها یا شرایط خاص (مانند بارداری) هستند، باید برای انجام این نوع درمان، با پزشک خود مشورت کنند.

نتیجه‌گیری

همانطور که گفته شد، انرژی درمانی یک رویکرد درمانی جایگزین و مکمل بوده و همچنان محققان در حال بررسی میزان مفید بودن این نوع از درمان‌ها هستند. البته استفاده از انرژی درمانی برای تسکین دردها، کاهش استرس و اضطراب و ... از نظر علمی تایید شده است. درمان‌ها به شکل‌های مختلف و برای مقاصد گوناگون انجام می‌شوند؛ برخی از آن‌ها مانند مدیتیشن، متعادل سازی چاکراها، انرژی درمانی پرانیک هیلینگ،  پاکسازی هاله و ریکی را می‌توان در خانه نیز انجام داد. این روش‌های درمانی خطرناک نیستند و فقط باید برای انجامشان به افراد معتبر مراجعه نمود.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋