راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بهترین راه برای تمیز و سالم نگه داشتن گوش چیست؟

بهترین راه برای تمیز و سالم نگه داشتن گوش چیست؟

بهترین راه برای تمیز و سالم نگه داشتن گوش چیست؟

جرم گوش که نام فنی آن سرومن می‌باشد ترکیبی از ترشحات از جمله سبوم و عرق روغنی همراه با سلول‌های مرده و سایر ذراتی است که ممکن به داخل گوش شما راه پیدا کرده باشند مانند گرد و غبار. موم گوش خوب است زیرا خاصیت ضد باکتریایی دارد، ضد قارچ است و یک لایه محافظ روی کانال گوش تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر بیش از حد آن را تمیز کنید با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد. دلیل ظاهر شدن مجدد جرم گوش به نحوه عملکرد سلول‌های مجرای گوش شما مربوط می‌شود: آن‌ها به آرامی از پرده گوش به قسمت خارجی گوش می‌چرخند و جرم گوش و هر آلودگی دیگری را که ممکن است همراه با آن جمع شده باشد حمل می‌کنند.

 

برخی از افراد به شست و شوی گوش نیاز ندارند

دلایل مختلفی وجود دارد که برخی از افراد نیاز به تمیز کردن گوش‌های خود به صورت حرفه‌ای دارند و برخی از افراد بیشتر از دیگران به آن نیاز دارند. اشیاء فیزیکی نیز ممکن است مانع از پاک شدن طبیعی جرم گوش شوند. اگر از سمعک استفاده می‌کنید یا اگر از گوش گیرها یا جوانه‌های گوش یا محافظ صدا یا نوک‌های پنبه‌ای در جایی که وسایل را به سمت پایین فشار می‌دهید استفاده می‌کنید این باعث می‌شود کیفیت مهاجرت طبیعی کانال گوش قطع شود.

راه های تمیز کردن گوش

جرم بیش از حد گوش چه نوع مشکلاتی می‌تواند ایجاد کند؟

جرم گوش بیش از حد یا نهفته می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. اگر با پرده گوش شما تماس داشته باشد ممکن است ناراحت کننده باشد و باعث سرگیجه شود. معمولاً موم گوش باید برداشته شود زیرا دید پزشک را از پرده گوش شما مسدود می‌کند و از تشخیص آنچه در گوش شما می‌گذرد جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند باعث کاهش شنوایی شود که در صورت انجام ارزیابی شنوایی می‌تواند اختلال ایجاد کند.

 

چگونه گوش را بشوییم؟

بستگی به این دارد که چه کسی این کار را انجام می‌دهد. اگر گوش خود را نزد پزشک تمیز می‌کنید ممکن است قطره‌های گوش بریزند تا موم را نرم کند سپس از یک سرنگ یا شلنگ کوچک برای شستشوی گوش با آب استفاده کنید. یک روش تمیز کردن گوش که معمولا توسط درمانگران جایگزین ارائه می‌شود و توسط متخصصان پزشکی توصیه نمی‌شود استفاده از شمع گوش است.

شمع یک جریان همرفتی ایجاد می‌کند تا ضایعات را از گوش شما بیرون بکشد.

 

منبع:

abc.net.au

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋