راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چرا غربالگری سرطان روده بزرگ مهم است؟

به چه علت غربالگری سرطان روده بزرگ مهم است؟

غربالگری سرطان روده بزرگ برای یافتن سرطان‌ها قبل از پیشرفته شدن یا حذف پولیپ‌ها قبل از اینکه شانس تبدیل شدن به سرطان را داشته باشند طراحی شده است. مطالعات میزان مرگ و میر کمتری را با برنامه‌های غربالگری نشان داده‌اند. دستورالعمل‌های قبلی توصیه می‌کردند که غربالگری سرطان کولورکتال از سن 50 سالگی برای افراد در معرض خطر متوسط شروع شود اما اکنون این سن به 45 سال کاهش یافته است.

سرطان روده بزرگ چیست؟

کولون نام دیگری برای روده بزرگ شما است. سرطان روده بزرگ از بافت طبیعی شروع می‌شود که به یک رشد کوچک به نام پولیپ تبدیل می‌شود که می‌تواند به سرطان تبدیل شود. سرطان روده بزرگ اغلب 10-15 سال طول می‌کشد تا ایجاد شود.

سرطان روده بزرگ چه علائمی دارد؟

اغلب سرطان روده بزرگ علامتی ندارد. (پزشک شما ممکن است بگوید که بدون علامت است. ) به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم همه افراد بالای 45 سال غربالگری شوند. برخی افراد علائمی مانند خون در مدفوع، درد شکم یا کمر، کاهش وزن، کم خونی، خستگی، تغییر در عادات روده‌ای دارند. اگر در خانواده خود سرطان روده بزرگ دارید ممکن است لازم باشد غربالگری خود را قبل از 45 سالگی شروع کنید. اگر سابقه بیماری التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو یا بیماری کرون دارید هم ممکن است به غربالگری‌های مکرر نیاز داشته باشید زیرا ممکن است خطر شما بیشتر باشد.

به چه علت غربالگری سرطان روده بزرگ مهم است؟

سرطان روده بزرگ چگونه غربالگری می‌شود؟

پزشک از یک لوله بلند و منعطف با یک دوربین در انتهای آن برای مشاهده روده بزرگ شما استفاده می‌کند. در صورت مشاهده پولیپ می‌توانند قبل از تبدیل شدن به سرطان، آن را خارج کنند. اگر اولین کولونوسکوپی شما باشد معمولاً 5 تا 10 سال طول می‌کشد تا به کولونوسکوپی دیگری نیاز داشته باشید.

آیا کولونوسکوپی درد دارد؟

یک روز قبل از کولونوسکوپی چیزی نخورد و فقط یک ملین بنوشید تا مدفوع روده بزرگتان را پاک کنید. این روز‌ها گزینه‌های مختلفی برای ملین‌ها وجود دارد که شامل طعم بهتر هستند. حتی گزینه‌های مبتنی بر قرص نیز وجود دارد.

چگونه می‌توانیم از سرطان روده بزرگ پیشگیری کنیم؟

با توجه به تغییرات سبک زندگی مطالعات خوردن گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده را با خطر بالاتر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط می‌دانند. حفظ وزن مناسب و ورزش منظم می‌تواند کمک‌ کننده باشد. اگر اکنون برای سلامتی خود وقت نمی‌گذارید ممکن است مجبور شوید برای بیماری خود در این راه وقت بگذارید. سرطان روده بزرگ باید قابل پیشگیری و درمان باشد. کولونوسکوپی بهترین راه برای اطمینان از سلامت روده است.

 

منبع:

blogs.webmd.com

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋