راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا سقط جنین ضرر دارد؟

تجربه سقط جنین برای هر زنی متفاوت است. در حالی که اکثر آن‌ها گرفتگی شدید پریود دارند برخی ممکن است ناراحتی جزئی داشته باشند. ممکن است برای مدت کوتاهی درد داشته باشد و بیشتر زنان می‌توانند روز بعد به فعالیت‌های عادی برگردند. برخی می‌گویند درد سقط جنین دردناک‌تر از درد قاعدگی و کمتر از زایمان است. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی معمولاً دارو‌های ضد درد و بیهوشی را برای درمان و کاهش ناراحتی‌های مرتبط با سقط جنین تجویز می‌کنند.

 

سقط جنین چگونه اتفاق می‌افتد؟

جنین و بافت‌های حاملگی در حین سقط جنین از رحم خارج می‌شوند. پزشکان ممکن است روش سقط جنین را بسته به هفته‌های بارداری و عوامل دیگر پیشنهاد دهند. سقط جنین به روش‌های زیر عمل می‌کند:

سقط جنین پزشکی:

ترکیبی از دارو‌ها برای خاتمه بارداری تجویز می‌شود. اولین داروی خوراکی رشد بارداری را متوقف می‌کند و دومین داروی واژینال بعد از یک تا سه روز تجویز می‌شود. این دارو‌ها باعث ریزش دیواره رحم و دفع محصولات بارداری از طریق واژن می‌شوند. در نتیجه ممکن است در خانه دچار گرفتگی و خونریزی شوید. البته سقط پزشکی برای چهار تا نه هفته بارداری توصیه می‌شود. با این حال نتایج می‌تواند در روز‌های اولیه بهتر باشد. حدود 95 تا 97 درصد از زنان با این دارو‌ها سقط جنین موفقیت‌آمیز انجام می‌دهند و حدود 3 تا 5 درصد ممکن است نیاز به اقدامات جراحی اضافی برای برداشتن بافت حاملگی باقی مانده داشته باشند

 سقط جنین جراحی:

سقط جنین جراحی به عنوان سقط جنین در کلینیک شناخته می‌شود و روشی است که برای برداشتن محتویات رحم برای پایان دادن به بارداری مؤثر استفاده می‌شود.

 

چگونه درد سقط جنین را مدیریت کنیم؟

مصرف دارو:

سقط جنین دارویی ممکن است باعث گرفتگی عضلات و علائمی مانند حالت تهوع در برخی از زنان شود. مسکن‌های بدون نسخه برای کنترل این درد کافی هستند. بیهوشی لازم نیست. پزشکان ممکن است ایبوپروفن یا استأمینوفن (تیلنول) وویکودین را برای تسکین درد توصیه کنند.


 جراحی:

اکثر زنان در حین یا بعد از عمل دچار گرفتگی می‌شوند. دارو‌های بی‌حس‌کننده (بی حس‌کننده‌های موضعی) برای جلوگیری از درد در حین گشاد شدن دهانه رحم روی دهانه رحم اعمال می‌شود. پزشکان همچنین ممکن است برای کاهش درد و ناراحتی دارو‌های خوراکی مانند ایبوپروفن یا ویکودین را تجویز کنند. علاوه بر این‌ها اقدامات زیر ممکن است به کاهش درد و علائم مرتبط پس از سقط کمک کند:

  • مسکن‌های توصیه شده توسط پزشک
  • نوشیدن مایعات گرم مانند آب گرم، کاکائو داغ یا چای
  • استفاده از کمپرس گرم (پد حرارتی یا بطری آب گرم) روی شکم
  • ماساژ‌های مکرر رحم

آیا جنین دردی را احساس می‌کند؟

جنین تا زمانی که زنده بماند نمی‌تواند درد را احساس کند. زنده ماندن جنین توانایی جنین برای زنده ماندن در خارج از رحم است که ممکن است در هفته 23 تا 24 بارداری رخ دهد. در اینجا چند واقعیت در مورد درد جنین وجود دارد:

مطالعات نشان می‌دهد که اتصالات مغزی برای انتقال سیگنال‌های درد از سیستم عصبی محیطی و پردازش آن‌ها در ساختار‌های مغز ضروری است. این ارتباطات تا هفته 24 بارداری برقرار نمی‌شود و جنین ممکن است تا آن زمان درد را درک نکند. درد یک تجربه عاطفی و روانی بوده که نیازمند شناخت محرک است. این ظرفیت ممکن است تا هفته‌های پایانی سه ماهه سوم رشد نکند.

آیا سقط جنین خطرات فیزیکی دیگری دارد؟

اگرچه سقط جنین برای اکثر زنان بی‌خطر است اما در برخی موارد خطر عوارض کمی وجود دارد. خطرات ممکن است بسته به روش سقط جنین و هفته‌های بارداری متفاوت باشد. معمولاً این خطر در بارداری بعدی می‌تواند زیاد باشد. خطرات فیزیکی رایج سقط جنین پزشکی و جراحی ممکن است شامل:

  •  خونریزی شدید
  •  سپسیس
  •  آسیب رحم
  •  عفونت‌های رحمی

باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل پس از سقط جنین با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید. مشخص نیست که سقط جنین خطر ناباروری را در آینده افزایش دهد. اکثر زنان بلافاصله پس از سقط جنین باردار می‌شوند و اگر قصد بارداری زودتر ندارید پزشکان ممکن است اقدامات کنترل بارداری را توصیه کنند. اگر عفونت رحم پس از سقط درمان نشود ممکن است مشکلات باروری در آینده و حاملگی خارج از رحم دیده شود. این عفونت می‌تواند به لوله‌های فالوپ و تخمدان‌ها سرایت کند که به عنوان بیماری التهابی لگن (PID) شناخته می‌شود.

آیا سقط جنین عوارض عاطفی دارد؟

سقط جنین خطر عوارض جانبی عاطفی و اختلالات سلامت روانی مانند افسردگی، اضطراب یا اختلالات استرس پس از سانحه را در زنان افزایش نمی‌دهد. زنانی که پس از سقط جنین این مسائل عاطفی را تجربه می‌کنند ممکن است یک عامل خطر همزمان داشته باشند که منجر به بارداری ناخواسته و مشکلات سلامت روان می‌شود. زنانی که سقط جنین را انکار می‌کنند ممکن است عزت نفس پایین، اضطراب بالاتر و رضایت کم از زندگی را نسبت به زنانی که با میل و میل آن را انتخاب می‌کنند تجربه کنند. علاوه بر این تجربه حاملگی‌های ناخواسته متعدد می‌تواند بر سلامت روان زن در زندگی بعدی تأثیر منفی بگذارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

توصیه می‌شود از ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد گزینه‌های مناسب سقط بر اساس عوامل فردی مشاوره بگیرید. انتخاب سقط جنین یک تصمیم شخصی است. دارو‌های مسکن تجویز شده ممکن است به کاهش درد سقط جنین کمک کند. اگر قصد ادامه بارداری را ندارید همیشه بهتر است به دنبال سقط زود هنگام باشید. اقدامات پیشگیری از بارداری را با پزشک خود در میان بگذارید زیرا ممکن است بلافاصله پس از سقط جنین باردار شوید.

 

منبع:

www.momjunction.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋