راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

مزایا و معایب رزرو آنلاین هتل؛ نکاتی برای تصمیم آگاهانه

اینترنت برای همه صنایع از جمله صنعت هتلداری موهبتی بزرگ است. رزرو هتل بهصورت سریع، امکان رزرو شبانهروزی، برخورداری از امکانات و تخفیفهای ویژه، هزینه کمتر و برنامهریزی دقیقتر تغییرات مثبتی هستند که اینترنت برای صنعت هتلداری به ارمغان آورده است تا هم مشتریها راضیتر باشند و هم کارکنان هتل.

چرا رزرو آنلاین هتل؟

امروزه با پیشرفت فناوری دیگر مجبور نیستیم برای رزرو هتل داخلی یا خارجی به مقصد برویم یا با پذیرش هتل تماس بگیریم. یک کارت اعتباری و دسترسی به اینترنت برای رزرو هتل و نهاییکردن برنامه سفر کافی است. بسیاری از هتلها ابزار آنلاینی را در اختیار مهمانان خود قرار میدهند که روند رزرو را برای آنان آسانتر میکند. بهلطف این ابزارها میتوانیم هرکجا که هستیم اتاق دلخواه خود را برای روز مدنظرمان رزرو کنیم و همان روز وارد هتل شویم.

مزایای رزرو آنلاین هتل برای مشتریان

 

سیستم رزرو آنلاین نهتنها عملیات رزرو را آسان میکند، بلکه میتواند ابزاری برای جذب دوچندان مشتریان باشد، چون بهجای اینکه فقط ساکنان مناطق اطراف هتل را بشناسند، تمام مردم کشور میتوانند بهراحتی آن را پیدا و برای خود اتاق رزرو کنند. در ادامه مزایای دیگر رزرو اینترنتی هتل را مطرح کردهایم.

https://snapp.ir/hotels/

۱. فرایند راحت و بیدردسر

اصلیترین مزیت رزرو هتل آنلاین، راحتی فرایند رزرو است. اینترنت که باشد، فرقی نمیکند کجا هستید یا ساعت چند است و همیشه و همهجا میتوانید برنامه سفر خود را تنظیم کنید. حتی اگر در حال حرکت باشید، با تبلت یا تلفن هوشمند میتوانید بهترین اپلیکیشن رزرو هتل را انتخاب کنید و هتل رزرو کنید. در این صورت، نیازی به حضور در محل نخواهد بود.

تمام اطلاعات مربوط به هتل از جمله هزینه اتاقها، پر یا خالیبودن آنها و ترجیحات شخصی مثل امکانات مجموعه از همان ابتدا در اختیار کاربر قرار میگیرند تا گزینه ایدئال خود را پیدا کند. دیگر لازم نیست زمان زیادی پشت خط تلفن انتظار بکشید تا مسئول پذیرش درخواست شما را ثبت کند.

۲. گزینههای متعدد

هدف رزرو هتل خارجی باشد یا داخلی، با جستوجویی ساده در اینترنت، صدها وبسایت هتل را پیدا میکنیم که میتوانیم از میانشان انتخاب کنیم. اینهمه تنوع و گزینه فقط با رزرو آنلاین امکانپذیر است. میتوانید تصاویر و امکانات همه را ببینید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۳. بهصرفهتربودن رزرو هتل

یکی از مزیتهای دلچسب رزرو آنلاین هتل، هزینه کمتر آن است. رزرو آنلاین هم مقایسه قیمتها را برای ما آسانتر میکند و هم هزینههای پنهان مثل هزینه تلفن را از میان برمیدارد. این یعنی میتوانیم در عرض چند دقیقه رزرو سریع هتل را با مناسبترین قیمت برای تعطیلات رؤیایی خود انجام دهیم.

۴. امکان تغییر رزرو

وبسایت هتل شبانهروزی پذیرای مهمانان است. یعنی برای تغییر رزرو یا حتی لغو آن نیازی نیست با مجموعه تماس بگیرید و منتظر راهنمایی بخش خدمات بمانید. هر زمان که به اینترنت دسترسی پیدا کنید، میتوانید با پیگیری رزرو هتل بهصورت آنلاین تغییرات لازم را اعمال کنید.

۵. بهرهمندی از نظرات مشتریان پیشین

یکی دیگر از مزایای رزرو آنلاین، استفاده از نظرات مهمانان قبلی هتل است. بسیاری از آنها تجربیات اقامت خود را با دیگران بهاشتراک میگذارند. شما میتوانید نظرات آنها را بخوانید و با کیفیت و خدمات هتل بیشتر آشنا شوید.

۶. دسترسی به خدمات بیشتر

شاید اگر رزرو خود را حضوری یا تلفنی انجام دهید، خبری از خدماتی مثل ترانسفر فرودگاهی یا تخفیف پارکینگ فرودگاه نباشد. اما رزرو آنلاین هتل همیشه پیشنهادهای بهتری برای مهمانان دارد. حتی گاهی میتوان موقع رزرو اتاق، بعضی از فعالیتهای سرگرمی را هم با قیمت بهتری رزرو کرد.

۷. امتیاز وفاداری

بعضی از هتلها برای مهمانانی که بیشتر از چند بار در آنها اقامت داشتهاند، امتیازات ویژهای در نظر میگیرند. شاید بتوان از این امتیازها و تخفیفها برای خرید سوغات یا پرداخت هزینه اقامت در هتل استفاده کرد.

۸. صرفهجویی در زمان با رزرو آنلاین

سرعت رزرو آنلاین قابلمقایسه با رزروهای تلفنی یا حضوری نیست. اینترنت همیشه کار ما را راحتتر میکند و برای رزرو هتل هم فرایند سریعتری را پیش رویمان میگذارد. بهخصوص اگر مشتری همیشگی یک هتل باشیم، معمولا اطلاعات ما در وبسایت هتل مدنظر ثبت شده و فقط کافی است درخواست خود را ثبت کنیم.

۹. تصویر واضح از امکانات و خدمات هتل

خوشبختانه تمام هتلها تصاویر واضحی از اتاقها و امکانات خود را در وبسایتشان بارگذاری میکنند. با وجود تصاویری از اتاقها، سالن غذاخوری، محوطه حیاط، استخر و سایر ویژگیهای هتل، مقایسه هتلهای مختلف و انتخاب از میان آنها دیگر کار سختی نخواهد بود.

علاوه بر این اطلاعات، گاهی اوقات خلاصهای از اطلاعات مربوط به منطقه و جاذبههای دیدنی آن نیز ارائه میشوند. یعنی نهتنها تعطیلات را در هتل ایدئال خود میگذرانید، بلکه میتوانید در اوقات فراغت سفر از این مکانها هم دیدن کنید.

۱۰. تخفیفهای ویژه

گاهی اوقات موقع رزرو با تخفیفهایی مواجه میشویم که فقط در صورت رزرو آنلاین در دسترس هستند. این تخفیفها با هدف تبلیغ وبسایت و ترغیب مشتری به رزرو آنلاین ارائه میشوند و میتوانیم از آنها بهرهمند شویم.

۱۱. برنامهریزی کاملا شخصی

یکی از هیجانانگیزترین بخشهای سفر، برنامهریزی برای آن است. تصور کنید که بتوانید تکتک جزئیات سفر را خودتان برنامهریزی کنید و دقیقا بدانید هر ریالی که خرج میکنید بابت چیست.

۱۲. امکان رزرو اتاق دلخواه از مدتها قبل

ممکن است اتاق دلخواه شما با چشمانداز و امکاناتی که در نظر دارید، روز سفر در دسترس نباشد. اینجاست که رزرو آنلاین بهکمک ما میآید تا بتوانیم از مدتها قبل بهترین اتاق هتل را از میان هتل های پر طرفدار برای تاریخ مدنظر رزرو کنیم.

معایب رزرو آنلاین هتل برای مشتری

۱. محدودیت بیشتر

مؤثرترین روش تبلیغ در بستر اینترنت، ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ويژه است. هتلها خوب میدانند که افراد ارزانترین گزینه را میخواهند و از این موقعیت بهنفع خود استفاده میکنند. حواستان به این پیشنهادها باشد، چون گاهی وقتها هرچقدر هزینه کمتر میشود، محدودیتها هم بیشتر میشوند. ممکن است امکان لغو یا تغییر اطلاعات سفر وجود نداشته باشد یا دسترسی به برخی از امکانات هتل محدود باشد. زمان رزرو آنلاین، فقط به قیمت نگاه نکنید و عوامل دیگر را هم در نظر بگیرید.

۲. افتادن در دام وبسایتهای کلاهبردار

گاهی اوقات به وبسایتهایی برمیخوریم که برای ثبت درخواست رزرو هزینه بیشتری طلب میکنند. در واقع این سایتها کمیسیون خود را از مشتری میگیرند. اعتماد به این سایتها ممکن است مشکلات بیشتری را هم در پی داشته باشد. مثلا این واسطهها معمولا درباره هزینه سفر با مسافر شفاف نیستند و نمیگویند این هزینهها صرف چه میشوند. حتی ممکن است تأیید درخواست رزرو را فراموش کنند و شما بدون اتاق عازم سفر شوید.

۳. لزوم دسترسی به اینترنت برای رزرو آنلاین

امکان رزرو آنلاین فقط برای افرادی فراهم است که به اینترنت دسترسی داشته باشند. البته امروزه بخش زیادی از مردم جامعه به اینترنت دسترسی دارند، اما اگر کسی به هر علتی نتواند وارد وبسایت هتل شود، از امکان رزرو آنلاین هتل هم محروم میشود.

۴. رقابتکاربران و سرعت کمتر وبسایت

همهگیری کرونا ما را به فعالیتهای آنلاین عادت داده است. امروزه بیشتر مردم ترجیح میدهند در خانه روی تخت خود دراز بکشند و رزرو آنی هتل  را انجام دهند تا اینکه با مجموعه تماس بگیرند و درخواست خود را ثبت کنند. این یعنی ممکن است حجم رقابت کاربران بهخصوص برای روزهای تعطیل کمی بیشتر و سرعت سایت کمتر باشد.

مزیتهای رزرو آنلاین هتل برای هتلداران

۱. امکان پذیرش شبانهروزی

با سیستم رزرو آنلاین، درِ هتل همیشه بهروی مشتریان باز است. فرقی نمیکند مشتری چه ساعتی درخواستش را ثبت کند، چون وبسایت همیشه در اختیارش است و این تعداد درخواستها را افزایش میدهد.

۲. کاهش حجم کار کارکنان

دیگر نیاز نیست کارکنان تکتک درخواستها را دستی تأیید کنند و این حجم کار مجموعه را فوقالعاده کم میکند. بهعلاوه همه اطلاعات مربوط به مهمانان، پرداختها، تجزیه و تحلیلها، فاکتورها و مالیات کاملا منظم بایگانی میشوند.

۳. امکان ارائه خدمات بیشتر

زمانی که افراد با هدف رزرو آنلاین وارد وبسایت هتل میشوند، میتوان با ارائه خدمات جانبی در بخشهای مختلف وبسایت نظر آنان را بیشتر جلب کرد. فراموش نکنید که مهمانان شما خدمات هتل را فراموش نمیکنند و آن را برای دوستان و آشنایان خود تعریف میکنند.

۴. ارائه تحلیلها و بینشهای مهم

سیستم رزرو آنلاین با تجزیهوتحلیل خودکار بهشما میگوید کدام تصمیمها برای هتل مفید هستند و کدام مضر. مثلا بهراحتی متوجه میشوید که مهمانان از تخفیف در کدام دوره سال بیشتر استقبال میکنند یا از کدام خدمات هتل اصلا استفاده نمیکنند.

معایب رزرو هتل آنلاین برای هتلداران

۱. ارتباط غیرمستقیم با مهمانان

مکالمه مستقیم با مشتریان از طریق تلفن جنبههای مثبتی هم دارد، مثلا میتوانید اعتماد آنها را جلب کنید و به تردیدها و ابهامات آنها درباره رزرو پاسخ دهید تا بیشتر ترغیب شوند. رزرو اینترنتی هتل این فرصت را از مجموعه میگیرد.

۲. امکان بروز مشکلات فنی

وبسایتها همیشه دچار مشکلات فنی میشوند و این چیز عجیبی نیست. وجود تیم توسعهدهنده و پشتیبان هم به همین دلیل است. اشکالی جزئی در سایت میتواند باعث شود مشتری برای یک درخواست دو مرتبه پول بپردازد. البته تیم توسعهدهنده تمام تلاش خود را میکند تا از چنین مشکلاتی جلوگیری کند، اما به هر حال این امکان وجود دارد.

۳. چالش هجوم ناگهانی مهمانان

اگر هتل کوچکی با منابع انسانی و خدمات محدود را اداره میکنید، افزایش ناگهانی مهمانان میتواند برای شما مشکلساز شود.

کلام آخر

در این مقاله با مزایا و معایب رزرو آنلاین هتل برای مشتریان و هتلداران آشنا شدیم و دیدیم غیر از چند محدودیت جزئی، بستر آنلاین فرایند رزرو را هم برای مهمانان راحتتر کرده و هم بار بزرگی را از دوش کارکنان هتل برداشته است. امیدواریم در آینده نزدیک این معایب جزئی هم برطرف شوند و فقط از مزایای این فناوری بهرهمند شویم.

اکنون شما بگویید که برای سفر بعدی خود رزرو آنلاین را انتخاب میکنید یا رزرو حضوری را. دلیل این انتخاب چیست؟ منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋