راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چرا لباس زیر تنگ ممکن است به سلامت اسپرم آسیب برساند؟

سلول‌های اسپرم به افزایش دما حساس هستند. با توجه به اهمیت بیضه‌ها برای تولیدمثل گونه‌ها، قرار گرفتن آن‌ها در یک موقعیت آسیب‌پذیر از دیدگاه تکاملی خطرناک به نظر می‌رسد. بیضه‌ها توسط کیسه بیضه شل نگه داشته می‌شوند تا سلول‌های اسپرم را از منبع گرما دورتر نگه می‌دارند. میانگین دمای کیسه بیضه بین5.2تا 3 درجه سانتیگراد سردتر از دمای بدن شما است. در حالی که میانگین دمای بدن انسان (زمانی که بیمار نیست) 37 درجه سانتیگراد است، تولید اسپرم در حدود 1.34ایده‌آل است. تحقیقات نشان داده است که حتی تغییرات در دمای اتاق می‌تواند بر حرکت اسپرم تأثیر بگذارد. ما همچنین می‌دانیم که بیماری طولانی مدت همراه با تب بالا می‌تواند به سلامت اسپرم در مردان آسیب برساند.

مطالعات علمی در این باره چه می‌گویند؟

غلظت اسپرم مقدار سلول‌های اسپرمی است که در اندازه‌گیری خاصی از مایع منی یافت می‌شود. محققان همچنین دریافتند که سطح FSH در مردانی که تعداد و غلظت اسپرم کمتری داشتند بالاتر بود. این ممکن است به این دلیل باشد که بدن در تلاش برای افزایش تولید اسپرم، با افزایش سطح FSH به تعداد کمتر اسپرم واکنش نشان می‌دهد. محققان به تأثیر انتخاب لباس زیر (مقایسه باکسر، شورت و شلوار باکسر) بر روی مدت زمان بارداری یک زوج و احتمال تجربه ناباروری می‌پردازند. این مطالعه همچنین به بررسی این موضوع پرداخت که آیا تغییر انتخاب لباس زیر تأثیر مثبتی بر سلامت مایع منی دارد یا خیر. این مطالعه تفاوت قابل توجهی را در سلامت مایع منی بر اساس انتخاب لباس زیر پیدا نکرد و انتخاب لباس زیر بر مدت زمانی که زوج‌ها طول کشید تا باردار شوند یا اینکه زوج‌ها بار‌ها ناباروری را تجربه کردند تأثیری نداشت.

 

نتیجه‌گیری:

در حالی که برخی از مطالعات نشان داده‌اند که انتخاب لباس زیر می‌تواند بر سلامت اسپرم تأثیر بگذارد همه مطالعات تأثیری را نشان نداده‌اند. اگر شورت تأثیر منفی بر سلامت اسپرم داشته باشد، این ممکن است در مردانی که در حال حاضر مشکل باروری را تجربه می‌کنند آشکارتر باشد. اگر مشکل باروری شناخته شده ندارید احتمالاً نیازی نیست نگران باشید که کدام لباس زیر را انتخاب می‌کنید.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋