راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

تعریق شبانه پس از زایمان

اگر تعریق شبانه پس از زایمان را تجربه می‌کنید علائمی مانند بوی شدید بدن، احساس خیس شدن و خستگی و تحریک‌پذیری... را تجربه می‌کنید. بدن شما در طول بارداری 50 درصد خون و مایعات بدن بیشتری دریافت می‌کند تا از رشد کودک شما حمایت کند. این مایع بعد از زایمان دیگر مورد نیاز نیست. تعریق پس از زایمان روشی است که بدن شما برای خارج کردن تمام مایعات اضافی که به حفظ سلامت شما و جنین در دوران بارداری کمک می‌کند.

 

علت تعریق شبانه چیست؟

در دوران بارداری بدن شما مقادیر زیادی دو هورمون کلیدی پروژسترون و استروژن تولید می‌کند. پس از به دنیا آمدن نوزاد، سطح هورمون‌ها به طور چشمگیری تغییر می‌کند زیرا بدن شما برای باردار نشدن دیگر سازگار می‌شود. این تغییرات می‌تواند دمای بدن شما را در شب افزایش دهد و مانند گرگرفتگی یائسگی باعث تعریق شما شود. در دوران بارداری سطح استروژن و پروژسترون افزایش می‌یابد. پس از تولد این سطوح کاهش می‌یابد. سطوح پایین استروژن شبیه اتفاقاتی است که در یائسگی اتفاق می‌افتد و برخی از بیماران تغییرات خلقی، خشکی واژن همراه با تعریق شبانه را تجربه می‌کنند.

تعریق شبانه بعد از زایمان چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً حدود دو هفته بعد از زایمان طول می‌کشد تا سطح هورمون‌های شما به سطح قبل از بارداری بازگردد. تعریق شبانه باید به تدریج پس از این زمان کاهش یابد و معمولاً بیش از 6 هفته طول نمی‌کشد اگرچه برخی از علائم ممکن است بیشتر ادامه داشته باشند.

 

تعریق شبانه پس از زایمان را چطور مدیریت کنیم؟

 خونسرد باشید:

  • یک پنکه کنار تخت خود قرار دهید
  • تهویه مطبوع اتاق خواب خود را روشن کنید
  • از ملحفه‌های سبک و روتختی چند لایه استفاده کنید
  • با قرار دادن یک دستمال سرد مرطوب روی گردن، زیر بغل و کشاله ران خود را خنک کنید

 آب بنوشید:

از آنجایی که مایعات از بدن شما به عنوان عرق یا ادرار خارج می‌شود، برای هیدراته ماندن همچنان باید آب زیادی بنوشید. نوشیدن آب قبل از تشنگی از کم‌آبی بدن جلوگیری می‌کند و به بهبودی بدن شما پس از بارداری و بازگشت به عملکرد طبیعی بدن کمک می‌کند.

 مقداری سویا بخورید:

از آنجایی که تغییرات هورمونی پس از زایمان می‌تواند شبیه یائسگی باشد، گزینه‌هایی برای تسکین گرگرفتگی یائسگی اغلب می‌تواند برای تعریق شبانه پس از زایمان مؤثر باشد. اما مادران پس از زایمان لزوماً نباید به مکمل‌ها اعتماد کنند. شما به راحتی می‌توانید ایزوفلاون‌های سویا را با مصرف بیشتر غذا‌های حاوی سویا در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 از پتو‌هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید:

خوابیدن در الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان یا ابریشم می‌تواند به فرار گرمای بدن شما کمک کند در حالی که پارچه‌های مصنوعی مانند پلی استر یا لیکرا می‌توانند باعث تعریق بیشتر شما شوند.

 رژیم غذایی کامل را رعایت کنید:

خوب غذا خوردن همیشه راه خوبی برای سلامتی است. می‌توانید با افزایش مصرف سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و چربی‌های سالم بهبود سلامت جسمی و روانی خود را بهتر کنید. علائم برخی از مادران ممکن است با مصرف برخی غذا‌ها یا نوشیدنی‌ها تحریک یا بدتر شود. غذا‌های تند، کافئین، الکل، غذا‌های داغ یا مایعات می‌توانند باعث افزایش دمای بدن شما شوند که می‌تواند باعث تعریق شود، بنابراین بهتر است از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

 از روش‌های طبیعی استفاده کنید:

تمرین تمدد اعصاب (که در آن بر آرام کردن ماهیچه‌های هر قسمت از بدن به نوبه خود، از انگشتان پا تا سر خود تمرکز می‌کنید)، تنفس سریع و هیپنوتیزم به گرگرفتگی کمک می‌کند. سایر گزینه‌های غیر دارویی شامل:

  • آب چغندر
  • طب سوزنی
  • ویتأمین E

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر استروژن پایین بعد از زایمان باعث می‌شود تعریق شبانه بعد از زایمان شما بیش از چند هفته طول بکشد و شما را بیش از حد تحریک‌پذیر و خواب‌آلود کند (و به طور کلی بر کیفیت زندگی شما تأثیر می‌گذارد) یا اگر تعریق شبانه شما همراه با لرز و تب است با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین دارو‌هایی که مصرف می‌کنید نیز می‌توانند باعث تعریق شبانه شوند، بنابراین ممکن است پزشک بخواهد سطح قند خون و سطح هورمون تیروئید شما را بررسی کند. در نتیجه همیشه قبل از ایجاد تغییرات در رژیم غذایی یا معرفی مکمل‌ها به خصوص در دوران شیردهی با پزشک خود صحبت کنید.

 

منبع:

www.mother.ly

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋