سایت Statista نتایج جالبی از تحقیقات در مورد رفتار مشتریان منتشر کرده است. این مطالعه به خوبی نشان میدهد که حدود یکسوم مردم آمریکا، بعد از حتی یک مورد منفی در تجربه خود، تصمیم به تعویض برند خود میگیرند. این آمار برای هر کسبوکاری که خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه نمیدهد، مثل یک کابوس وحشتناک است.
نتیجه آمار دیگری نشان میدهد که افراد اگر خدمات پشتیبانی بدی دریافت کنند، به صورت میانگین با 15 نفر دیگر تجربه خود را به اشتراک میگذارند. اعداد و ارقام به خوبی میتوانند میزان اهمیت مشتریمداری را به نمایش بگذارند. در همین راستا کسبوکارهایی میتوانند به موفقیت برسند و در این راه تداوم داشته باشند که مشتریان خود را راضی نگه دارند.
کسبوکارها همواره برای رضایت حداکثری مشتریان خود تلاش میکنند تا آنها را به راحتی از دست ندهند. کسبوکارهایی که به صورت آنلاین فعالیت میکنند، با توجه به گستردگی مشتریان و عدم ارتباط حضوری راه سختتری را در پیش دارند؛ به علاوه رقابت در دنیای آنلاین بسیار زیاد است و مشتریان به راحتی دنبال کسبوکاری میروند که خدمات بهتری به آنها ارائه دهد و خیلی سخت به مشتری وفادار یک برند تبدیل میشوند.
در میان کسبوکارهای آنلاین، کسبوکارهایی که به صورت پلتفرم هستند، مسیر سختتری را در پیش دارند. پلتفرمها در واقع دو نوع مشتری دارند و در دو سمت باید رضایت حداکثری را به دست آورند و ارتباط این دو مشتری را هم به شکل درستی پیادهسازی کنند تا آسیبی به نام برند وارد نشود.
تریبون همواره برای مشتریان خود ارزش زیادی قائل بوده و هست و در همین راستا اقدامات گوناگونی را انجام داده است. هدف تریبون نه تنها رضایت حداکثری مشتریان، بلکه تبدیل شدن به کسبوکاری نمونه و الگویی در مشتریمداری برای سایر کسبوکارهاست.
تریبون همیشه در راستای ارائه خدمات بهتر نظرات، پیشنهادات و انتقادات ناشران (صاحبان رسانه) و تبلیغکنندگان را شنیده و از آنها استفاده کرده است. یکی از مسائلی که در ماههای اخیر، تعدادی از کسبوکارها با آن روبهرو شدند، عدم وجود تضمین کیفیت برای انتشار رپورتاژ آگهی بوده است. تریبون برای رفع این مشکل با رسانهها مذاکرات مختلفی انجام داده و در نهایت با بررسیها و ارزیابیهای متعدد، کیفیت برخی از کسبوکارها را برای تبلیغکنندگان ضمانت میکند تا با خیالی راحت بتوانند تبلیغ خود را منتشر کنند.
البته مواردی که توسط تریبون ضمانت میشود، پیش از این هم توسط بسیاری از رسانهها رعایت میشد؛ اما این اتفاق برای شفافتر شدن فرایند رخ داده تا هم خیال تبلیغکنندگان راحتتر باشد و هم رسانهها قوانین و شرایط خود را در دسترس قرار دهند. تریبون روی کارت رسانههایی که موارد زیر را رعایت میکنند، برچسب تضمین کیفیت میزند تا از سایر رسانهها متمایز باشند و برای سایر رسانهها هم در کارتشان مواردی که رعایت میکنند، ذکر شده است:
این 4 مورد، بیشترین میزان نگرانی را برای تبلیغکنندگان به همراه داشته و رسانههای زیادی هم این موارد را همیشه رعایت میکنند؛ اما جایی نبود که آن را اعلام کنند. تریبون در این مسیر در کنار شماست تا با خیالی آسوده رسانهای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شماست و از انتخاب خود آگاهی دارید. از طرفی بهتر است رسانهها هم به صورت اصولی و شفاف برای مشتریان توضیح دهند که با کدام یک از شرایط میتوانند کنار بیایند.
در پنل تریبون فهرست رسانههایی که برچسب تضمین کیفیت را دریافت کردهاند، مشخص است. میتوانید با ورود به حساب کاربری خود فهرستی از آنها را ببینید. درصورتیکه در رسانه تضمین شده، رپورتاژ منتشر کرده باشید و یکی از شرایطی که گفته شد انجام نگیرد، تمام مبلغ شما باز میگردد.
به این شکل دیگر نیازی نیست که تبلیغکنندگان نگرانی از این بابت داشته باشند و هزینهای که کردهاند هم هدر نمیرود. از سمت دیگر رسانهها هم به صورت شفاف و واضح، مواردی که میتوانند رعایت کنند، در کارتشان درج میشود و همه کاربران و تبلیغکنندگان میتوانند هنگام انتخاب رسانه موردنظر این موارد را مشاهده کنند و سپس در مورد انتخاب آن رسانه تصمیم خود را بگیرند.
پاسخ ها