راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چه زمانی نوزادان دندان در می آورند؟

نوزادان از 3 تا 15 ماهگی می‌توانند شروع به دندان درآوردن کنند و حداقل تا 18 ماهگی دندان‌های جدید را فشار می‌دهند.

دندان درآوردن به چه صورت است؟

هنگامی که متخصصان به نشانه‌های دندان درآوردن اشاره می‌کنند، منظور آن‌ها مجموعه‌ای از علائم است که چهار روز قبل از رویش دندان شروع می‌شود و سه روز پس از شکستن سطح دندان به پایان می‌رسد. در حالی که هر نوزادی بسته به تراکم لثه‌ها، خلق و خو و ظرفیتش برای مقابله با درد دندان درآوردن را متفاوت تجربه می‌کند می‌توانید مطمئن باشید که لثه این علائم را نشان می‌دهد:

 آب دهان:

آب دهان از زمانی شروع می‌شود که کودک حدوداً 3 ماهه است و تا 12 تا 15 ماهگی ادامه می‌یابد. ریزش آب دهان یک علامت از فشار تدریجی دندان‌های کودک به سمت سطح لثه است، فرآیندی که می‌تواند ماه‌ها قبل از رویش اولین دندان شروع شود. اما این واقعیت که کودک شما آب دهان می‌ریزد به این معنی نیست که دندان در حال در آمدن است. بزاق برای هضم انسان بسیار مهم بوده و محققان معتقدند که تمام این تولید اولیه بزاق ممکن است در واقع به رشد سیستم گوارشی نوزادان کمک کند.

 بثورات صورت:

نوزادان چه در حال دندان درآوردن باشند و چه نباشند اغلب بر روی گونه‌ها و چانه‌های خود جوش‌های قرمز برآمدگی دارند. لب‌ها و چانه کودک خود را مرتباً پاک کنید تا بثورات را به حداقل برسانید.

تب:

التهاب ناشی از رویش دندان ممکن است با تب خفیف همراه باشد.

اسهال:

اگر تب و استفراغ همراه با اسهال باشد احتمالاً یک ویروس در بدن نوزاد است.

 تحریک‌پذیری:

زمانی که تحریک‌پذیری همراه با تورم لثه‌ها و ترشح آب دهان باشد و کودک شما نیز لثه‌های خود را بمالد یا گاز بگیرد ممکن است دندان درآورد. تحریک‌پذیری می‌تواند در نیمه‌های شب زمانی که حواس پرتی مانند والدین، اسباب بازی‌ها و وعده‌های غذایی وجود ندارد شدیدتر شود. اما از آنجایی که ممکن است نتیجه بیماری نیز باشد مراقب علائم دیگر باشید.

 کشیدن گوش:

دردی که دندان درآوردن در فک ایجاد می‌کند می‌تواند به مجرای گوش منتقل شود و کودک اغلب گوش‌های خود را به‌امید کاهش آن می‌کشد. اما از آنجایی که کشیدن گوش نیز نشانه‌ای از عفونت بوده مهم است که میزان شدت درد را درک کنید. دندان درد در مقایسه با عفونت گوش کسل‌کننده است و باعث می‌شود کودک در حال دندان درآوردن حواس او بسیار بیشتر از کسی که عفونت گوش دارد حواسش را پرت کند.

 

منبع:

www.mom365.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋