راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

رینگ لایت خوب چی بخریم؟

اگر شما برای عکاسی و ضبط ویدیو از بهترین دوربین‌ها و گوشی‌های موبایل هم استفاده کنید، تا وقتی که نورپردازی کافی و درستی انجام ندهید کیفیت کار پایین است و تمام زحمات شما بی‌نتیجه می‌ماند. اما این مشکل با خرید رینگ لایت حل می‌شود.

اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت نور دایره‌ای است که لنز دوربین یا گوشی موبایل را احاطه می‌کند و حلقه وسط آن به‌قدری بزرگ است که بتوان با آن عکاسی کرد.

رینگ لایت‌ها نور نرمی دارند و به همین خاطر سایه کمتری هم روی سوژه‌ای که قصد عکاسی یا فیلمبرداری از آن را دارید، ایجاد می‌کنند. یکی از علت‌های این امر نزدیک بودن منبع نوری به لنز دوربین است.

رینگ لایت‌ها در حوزه زیبایی و آرایش هم کاربرد بسیاری دارند. چراکه آن‌ها نور را ملایم و به‌صورت یکنواخت روی صورت پخش می‌کنند که باعث کاهش سایه‌ها و لک‌های صورت و همچنین شفاف‌تر شدن چشم‌ها می‌شود.

انواع رینگ لایت

رینگ لایت‌ها انواع مختلفی دارند که طبق نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

رینگ فلاش‌ها

رینگ فلاش‌ها بیشتر روی لنز دوربین قرار می‌گیرند و متکی به باتری هستند. این نوع رینگ لایت‌ها بیشتر در عکاسی ماکرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رینگ لایت رومیزی

همان‌طور که از اسمش پیداست این نوع رینگ لایت‌ها بیشتر روی میز استفاده می‌شوند. هنگامی که شما فعالیتی روی میز انجام می‌دهید که می‌خواهید از آن فیلم‌برداری یا عکاسی کنید، می‌توانید از رینگ لایت‌های رومیزی استفاده کنید.

این رینگ لایت‌ها بیشتر مناسب اینفلوئنسرها، یوتیوبرها، بیوتی بلاگرها، مشاوران آنلاین و فریلنسرهاست که نحوه استفاده از آن هم بسیار راحت است.

رینگ لایت موبایل

امروزه با فراگیرشدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، عکاسی با موبایل هم جایگاه به‌خصوصی بین مردم به دست آورده است. حتماً می‌بینید که بیشتر افراد با دوربین موبایل خود اقدام به تولید محتوای ویدئویی و تصویری برای شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

رینگ لایت‌های موبایل هم دقیقاً برای استفاده این افراد به وجود آمده است. این نوع رینگ لایت‌ها دارای پایه نگه‌دارنده موبایل هستند که به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی و تولید محتوای تصویری استفاده کنید.

رینگ لایت دوربین عکاسی

نوع دیگری از رینگ لایت‌ها هم هستند که مناسب عکاسان با دوربین‌های حرفه‌ای هستند. رینگ لایت‌های دوربین عکاسی بیشتر روی سه‌پایه قرار می‌گیرند و دارای نگه‌دارنده و پایه موبایل و دوربین عکاسی است که طبق نیاز خود می‌توانید از هرکدام استفاده کنید.

 

رینگ لایت در چه مواردی کاربرد دارد

از رینگ لایت‌ها استفاده‌های مختلفی می‌شود که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عکاسی پرتره

انتخاب بیشتر عکاس‌های حرفه‌ای برای پرتره رینگ لایت است. رنگ لایت‌ها نوری ملایم و نرم روی صورت پخش می‌کنند و از ایجاد سایه‌های تیز جلوگیری می‌کنند. این نورها باعث می‌شود چشم‌ها هم براق‌تر و درخشان‌تر به نظر بیایند و بازتاب حلقه نوری در چشم، زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.

عکاسی ماکرو

رینگ لایت‌ها در نورپردازی محصول از جلو، تمرکز بیشتری نسبت به لایت باکس‌ها دارند. آن‌ها هم‌زمان و یکنواخت نور را اطراف محصول پخش می‌کنند و با ازبین‌بردن سایه‌ها جزئیات بیشتری از محصول را نمایش می‌دهند.

تولید محتوای تصویری برای شبکه‌های اجتماعی

رینگ لایت‌ها از سایر روش‌های نورپردازی ارزان‌تر هستند و همین مقرون‌به‌صرفه بودن باعث شده است تا انتخاب اول تولیدکنندگان محتوای ویدئویی و تصویری باشد. در کنار قیمت مناسب، استفاده آسان از آن هم دلیلی دیگر برای استفاده ولاگرها، استریمرهاست.

زیبایی و آرایش

بیشتر آرایشگرها، بیوتی بلاگرها و افرادی که به آموزش میکاپ در انواع شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند، از این نورها استفاده می‌کنند. چراکه رینگ لایت‌ها رنگ چهره را تغییر نمی‌دهند و نورپردازی ملایم و یکنواخت آن باعث می‌شود جزئیات بیشتری از صورت قابل‌مشاهده باشد.

نکاتی که هنگام خرید رینگ لایت باید به آن‌ها توجه کنید

هر رینگ لایتی ویژگی خاصی دارد. مثلاً یکی قابلیت تنظیم شدت روشنایی بیشتری دارد، یکی امکان تنظیم پایه را به کاربر می‌دهد، دیگری امکان تنظیم دمای رنگ بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ بنابراین هرکدام از آن‌ها کاربرد مختلفی دارند.

اما طبق تجربه هنگام خرید رینگ لایت باید به این موارد توجه بیشتری داشته باشید.

اندازه بزرگ

هرچقدر قطر حلقه رینگ لایت بیشتر باشد، به‌عنوان یک منبع نوری بزرگ‌تر نوری بهتر و باکیفیت منتشر خواهد کرد. (اما نه خیلی بزرگ‌تر.) در نتیجه رینگ لایت‌های با قطر حلقه ۳۰ سانتی‌متر برای ضبط ویدئو پشت میز و رینگ لایت‌هایی با قطر ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر برای ضبط در حالت ایستاده گزینه مناسبی خواهند بود.

منبع تغذیه رینگ لایت

معمولاً رینگ لایت‌های کوچک‌تر، از طریق USB تغذیه می‌شوند، درحالی‌که بیشتر رینگ لایت‌های بزرگ‌تر نیاز به آداپتور برق دارند؛ بنابراین اگر رینگ لایتی می‌خواهید که در خارج از منزل از آن استفاده کنید، رینگ لایت‌هایی که منبع تغذیه USB دارند انتخابی هوشمندانه است.

شاخص CRI

هرچقدر شاخص CRI در رینگ لایت بالاتر و نزدیک به ۱۰۰ باشد، خروجی رنگ بیشتری خواهد داشت و در نتیجه کیفیت رنگ تصویر واقعی‌تر خواهد بود.

تنظیمات دمای رنگ

دمای رنگ که برحسب کلوین (K) اندازه‌گیری می‌شود تأثیر بسیاری در زیبایی تصاویر شما دارد. رنگ پوست شما یا لباسی که پوشیده‌اید به کلوین وابسته است. برای همین شما باید رینگ لایتی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم دمای رنگ بیشتری از سردترین تا گرم‌ترین دارد.

قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع

باید رینگی لایتی را انتخاب کنید که امکان تنظیم زاویه و ارتفاع را به شما می‌دهد. چراکه می‌توانید آن را مطابق حالتی که نشسته‌اید یا ایستاده‌اید تنظیم کنید.

 

کدام رینگ لایت را بخریم

همان‌طور که گفتیم رینگ لایت را بایستی بر اساس نیاز خودتان انتخاب کنید اما ما در این بخش چند مدل از بهترین رینگ لایت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

رینگ لایت Godox LED LR120

این رینگ لایت با Bi-Color LED ساخته شده است که قابلیت تنظیم دمای رنگ از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلوین را دارد. همچنین این رینگ لایت قابلیت تنظیم روشنایی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد را دارد و CRI آن حدود ۹۰ است.

رینگ لایت Westcott 18-inch Bi-Color LED Kit

کیت رینگ لایت وسکات Bi-Color LED دارای قابلیت تنظیم دمای نور از ۳۲۰۰ تا ۵۶۰۰ کلوین است. این رینگ لایت امکان تنظیم روشنایی را از ۰ تا ۱۰۰ درصد به کاربر می‌دهد و منبع تغذیه آن آداپتور برق است.

 

رینگ لایت Rotolight Ultimate Vlogging Kit

رینگ لایت مخصوص ولاگ روتولایت وزنی بسیار سبک دارد و مجهز به یک باتری با عمر ۴ ساعت است. این رینگ لایت با فیلترها امکان تنظیم دمای رنگ را از ۳۲۰۰ تا ۴۱۰۰ کلوین به کاربر می‌دهد.

از کجا رینگ لایت بخریم؟

رینگ لایت‌ها به یکی از ابزارهای اصلی تولید محتوای ویدئویی و تصویری تبدیل شده‌اند و نیاز است که برای ارتقا کیفیت ویدئوها یا تصاویر از آن‌ها استفاده کنید.

شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید یکی از رینگ لایت‌های مناسب کار خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. یکی از این فروشگاه‌های معتبر نورنگار است.

نورنگار علاوه‌بر داشتن فروشگاه‌های فیزیکی در تهران، سال‌هاست که در زمینه فروش آنلاین لوازم عکاسی و نورپردازی فعالیت می‌کند. تمام محصولات نورنگار با گارانتی معتبر و تضمین قیمت و کیفیت ارائه می‌شوند؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید رینگ لایت و دیگر محصولات دیجیتال موردنیاز خود را از این فروشگاه تهیه دهید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋