راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

مزایا و معایب استفاده از مایکروویو

مایکروویو‌ها به دلیل راحتی در آشپزخانه‌های خانگی و تجاری مورد استقبال قرار می‌گیرند. با نگاهی به شیوع آن‌ها می‌توان نتیجه گرفت که مردم این ابزار باشکوه را همان گونه که هست می‌شناسند. برخی حتی تا آنجا پیش ‌می‌روند که آشپزخانه مدرن را بدون مایکروویو «ناقص» می‌نامند. امروز هم ۱۵ آذر و روز جهانی مایکروویو است. هدف این مقاله بررسی عادلانه مزایای مایکروویو در برابر برخی از معایب شناخته شده اجاق‌های مایکروویو است.

 

مزایا استفاده از مایکروویو

 گرمایش سریع:

مهم‌ترین مزیت استفاده از اجاق مایکروویو این است که گرم کردن غذای بسته‌بندی شده یا گرم کردن باقی‌مانده آن بسیار سریع و آسان است. هنگامی که یک مایکروویو غذا را گرم می‌کند، یک مگنترون امواج رادیویی ایجاد می‌کند که سپس انرژی گرمایی را مستقیماً به مولکول‌های هر چیزی که گرم می‌کند منتقل می‌کند. امواج رادیویی از طریق غذا به همان اندازه جریان می‌یابد که ظرف در اجاق مایکروویو روی صفحه گردان می‌چرخد. مولکول‌های درون غذا یا مایع به‌شدت سریع ارتعاش می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند تا به سرعت گرم شود.

 برنامه‌های آشپزی دقیق:

برنامه‌های آشپزی در اکثر مایکروویو‌ها از قبل بارگذاری شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که آنچه را که می‌خواهید بپزید انتخاب کنید. این روز‌ها مایکروویو‌های جدید با تعداد زیادی دستور العمل از پیش بارگذاری شده برای تنظیم تایمر ارائه می‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تایمر را تنظیم کنید، راه بروید و منتظر بمانید تا غذا گرم شود. وقتی مایکروویو به صدا درآمد می‌توانید برگردید و غذا را از آن خارج کنید. مجبور نیستید آنجا بایستید و پختن غذا را تماشا کنید و هم بزنید تا نسوزد.


 به راحتی پاک می‌شود:

یکی از برجسته‌ترین مزایای مایکروویور این است که تمیز کردن ظروف و حفره پخت و پز نسبتاً ساده است. در مایکروویو غذا یا مایع به سرعت گرم شده و به سرعت پخته می‌شود.

 می‌توان از آن برای یخ زدایی مواد غذایی استفاده کرد:

یکی دیگر از مزایای قابل توجه استفاده از مایکروویو نسبت به فر OTG این است که می‌توان از مایکروویو برای یخ زدایی استفاده کرد. غذای منجمد را در مدت زمان کوتاهی ذوب کرده و می‌پزد و طعم آن را حفظ می‌کند. می‌توانید در حین انجام کار‌های معمولی خود با استفاده از گزینه یخ‌زدایی، غذا را در مایکروویو قرار دهید تا یخ‌زدایی شود. هنگامی که کار‌هایتان را تمام کردید می‌توانید به سرعت اقلام یخ‌زدایی شده را بدون اینکه ساعت‌ها منتظر یخ‌زدایی روی پیشخوان بمانید آماده کنید.

 امن برای کودکان:

استفاده از اجاق مایکروویو برای کودکان در سن کافی نسبت به استفاده از اجاق گاز گزینه‌ای به مراتب امن‌تر است. برخلاف اجاق‌های معمولی یا اجاق‌های گازی که دود و گرمای بیشتری در آشپزخانه منتشر می‌کنند مایکروویو کم‌ترین میزان دود و گرما را تولید می‌کند. پخت و پز در مایکروویو برای کودکان بی‌خطر است زیرا دمای بالایی ایجاد نمی‌کند که باعث سوختگی شود. برخی از مدل‌های مایکروفر دارای صفحه کنترل لمسی هستند که برای کودکان کوچک بسیار مناسب است.

 مصرف کم انرژی:

یکی دیگر از مزایای پخت و پز در مایکروویو این است که در هزینه قبض برق شما صرفه‌جویی می‌کند. در مقایسه با اجاق‌های معمولی اجاق‌های مایکروویو انرژی کمتری مصرف می‌کنند. می‌توانید اجاق مایکروویو را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار روشن و خاموش شود. وقتی زمان پخت و درجه حرارت به حد مطلوب برسد فر خاموش می‌شود.

 بدون تغییر در طعم و تغذیه:

غذا‌هایی که در مایکروویو پخته می‌شوند مغذی‌تر از غذا‌های پخته شده در اجاق گاز معمولی هستند. به دلیل روش پخت سریع غذا نمی‌سوزد و تمام طعم‌ها و مواد مغذی خود را حفظ می‌کند.

 

معایب استفاده از مایکروویو

 غذا خشک می‌شود:

پختن غذا در مایکروویو ممکن است منجر به پختن بیش از حد و خشک شدن برخی از وعده‌های غذایی به دلیل شدت حرارت بالا شود. مایکروویو با کاهش محتوای آب غذا را گرم می‌کند و در نتیجه غذا  خشک می‌شود. اینجاست که استفاده از زمان پخت منطقی و تنظیمات حرارتی مفید است.

غذا حالت خیسی دارد:

در حالی که مایکروویو ممکن است باعث خشکی غذا شود اما پختن غذا برای مدت طولانی می‌تواند باعث خیس شدن غذا شود. مولکول‌های آب در غذا در نتیجه تابش الکترومغناطیسی که برای گرم کردن آن استفاده می‌شود حرکت می‌کنند. گرمای تولید شده توسط این حرکت برای گرم کردن غذا یا نوشیدنی در مایکروویو استفاده می‌شود.

برای همه غذا‌ها مناسب نیست:

یکی از مهم‌ترین معایب اجاق‌های مایکروویو عدم توانایی در سرخ کردن مواد غذایی است.

 احتمال مسمومیت غذایی:

اجاق‌های مایکروویو گاهی اوقات می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شدید شوند. وجود نقاط گرم و سرد در غذا به دلیل الگوی امواج‌ ایستاده در اجاق مایکروویو رخ می‌دهد.

 

نتیجه‌گیری:

اجاق‌های مایکروویو در بیش از ۷۵ درصد خانه‌ها یافت می‌شوند و اکثر آشپزخانه‌های تجاری از آن برای گرم کردن و پخت سریع‌تر استفاده می‌کنند.

 

منبع:

spicesandaroma.in

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋