راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

راهنمای والدین برای مطالعه در سنین ۳تا۵ سال

کودک پیش دبستانی شما حروف و اعداد را کشف می‌کند:

سواد فقط زمانی شروع نمی‌شود که فرزند شما به مدرسه می‌رود. نوزادان و کودکان از بدو تولد مهارت‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند که در خواندن از آن‌ها استفاده می‌کنند. سال‌های بین ۳ تا ۵ سال برای رشد خواندن بسیار مهم است و برخی از کودکان ۵ ساله در حال حاضر در مهد کودک هستند. امروز هم ۲۴ آبان روز جهانی کتاب است. بهترین راه برای ایجاد عشق و علاقه به مطالعه این است که به سادگی برای فرزند خود بخوانید. با این حال بسیاری از والدین این کار را نمی‌کنند. خواندن به شما این امکان را می‌دهد تا با فرزند خود ارتباط نزدیک داشته باشید و همچنین پنجره‌ای را به سوی جهان سواد که کودک شما در آن وارد خواهد شد فراهم می‌کند.

 اکثر کودکان پیش دبستانی کتاب می‌خواهند:

نام کتاب‌های مورد علاقه خود را بدانند. کتاب را به درستی نگه دارید و ورق بزنید؛ کلمات و عبارات آشنا در کتاب‌های مورد علاقه را به خاطر بیاورید، تظاهر به خواندن کتاب کنید. تفاوت بین یک کلنجار تصادفی و یک حرف یا عدد را بدانید.

درباره متن کتاب با کودک صحبت کنید:

محیطی غنی از متن برای کودکان پیش دبستانی زمینه را برای موفقیت در خواندن فراهم می‌کند. این فقط داشتن کتاب در خانه نیست، اگرچه این شروع خوبی است. همچنین می‌توانید در مورد حروف، اعداد و کلمات روی بسته‌ها و علائم صحبت کنید. به فرزند خود کمک کنید تا ببیند که متن در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره او است. نام غلات مورد علاقه او را ذکر کنید. برچسب‌های لباس را به او نشان دهید. قسمت‌های مختلف کارت تولد یا دعوت نامه را به او نشان دهید. هنگامی که بیرون از خانه هستید، بازی‌هایی با تشخیص حروف و اعداد انجام دهید. آیا فرزند شما می‌تواند هر یک از حروف روی تابلو سوپرمارکت را به شما بگوید؟ آیا می‌تواند مقدار وعده غذایی روی یک میان وعده بسته‌بندی شده را بخواند؟ او از درک بیشتر جهان خود بسیار خوشحال خواهد شد - اما او را متوقف نکنید. توسعه آگاهی از متن هرگز نباید کار سختی باشد.

 

فعالیت‌های خواندن برای سنین ۳-۵

- بازی با حروف:

کودکان از کپی کردن کلمات روی کاغذ لذت می‌برند. نام فرزند خود را بنویسید و از او بخواهید خودش آن را با مهر الفبا، برچسب یا آهن ربا کپی کند. او را تشویق کنید که کلمات خود را با استفاده از حروف بنویسد. در این سن وقتی که کودک می‌خواهد به هر نحوی به صورت نوشتاری ارتباط برقرار کند.

- نویسندگی:

کودکان سه ساله می‌توانند پرحرف باشند. با نوشتن کتاب با هم از علاقه فرزندتان برای صحبت کردن استفاده کنید. با یک چیز ساده شروع کنید، مانند توصیف یک روز سرگرم‌کننده در پارک یا دیدار با دوستان. چند تکه کاغذ به هم چسبانده و در هر صفحه یک یا دو جمله از فرزند خود را بنویسید. سپس داستان را برای او بخوانید و بگذارید او آن را نشان دهد.

- کودک را به کتاب‌های غیر داستانی علاقه‌مند کنید:

سعی کنید کودک خود را به کتاب‌های غیر داستانی علاقه‌مند کنید. در کتابخانه یا کتابفروشی، کتاب‌هایی با موضوعات مورد علاقه فرزند خود بیابید. ماشین‌ها، دایناسور‌ها، سگ‌ها و موضوعات دیگر در کتاب‌های سطح بالا با تصاویر فراوان، مخصوص کودکان مخصوص این سن طراحی شده است.

 

استفاده از فناوری برای کودکان ۳ تا ۵ ساله

استفاده از رایانه، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی یک درمان ویژه برای فرزند شما است. برخی از این فعالیت‌ها را امتحان کنید تا اوقات فراغت فرزندتان را به یک فرصت آموزشی تبدیل کنید.

- خواندن کتاب در تلفن یا تبلت:

بسیاری از کتاب‌های کلاسیک وجود دارد که فرزند شما می‌تواند آن‌ها را بخواند یا به عنوان برنامه‌های تلفن شما برای او بخواند.

 

منبع:

www.scholastic.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋