راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

پوستی جوان و شاداب داشته باشید

آبرسانی به پوست و کلاژن سازی اهمیت به سزایی در شادابی و سلامت پوست شما دارند.

شاید فکر کنید آبرسانی پوست چیزی است که فقط افرادی که پوست خشک یا کم آب دارند باید نگران آن باشند. اما آبرسانی به پوست مانند آبرسانی به بدن ضروری است و حفظ رطوبت پوست برای جوانی و شادابی پوست بسیار مهم است.

کلاژن نیز یکی از اجزای اصلی پوست شما است. این ماده در تقویت پوست نقش دارد، بعلاوه
می تواند برای خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست نیز مفید باشد. با افزایش سن، بدن شما کلاژن کمتری تولید می کند که منجر به خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک می شود. در ادامه به توضیح هر کدام و تاثیر آن ها بر پوست شما میپردازیم.

 

 

کلاژن چیست؟

کلاژن یکی از اصلی ترین پروتئین های ساختاری بدن موجودات زنده است.این پروتئین ساختار اصلی بافت همبند را در بدن موجودات زنده تشکیل می دهد. 25 الی 35 درصد از کل پروتئین بدن به شکل پروتئینکلاژناست. این پروتئین عمدتا در بافت های فیبری مانند تاندون، رباط و پوست دیده می شود. این پروتئین در ساختار پوست نقش مهمی را ایفا می کند. Collagen یک واژه یونانی است که به معنی تولید کننده چسب است. این پروتئین به عنوان یک چسب طبیعی در بافت های مختلف از جمله پوست ایفای نقش می کند.

کلاژن سازی پوست

کلاژن به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و به دلیل ساختار پروتئینی که دارد موجب حفظ آب و رطوبت در پوست می گردد. خاصیت ارتجاعی و کشسانی آن موجب حفظ شادابی و جوانی پوست می شود. یکی از ویژگی های این پروتئین خاصیت باز جذب آن است. به این معنی که این پروتئین به اجزای سازنده خود تبدیل شده و جذب بدن می گردد. این مساله در حوزه زیبایی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصصین این حوزه از این ویژگی کلاژن در جهت جوانسازی پوست نهایت بهره را می برند. روش های مختلفی جهتکلاژن سازیپوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن وجود دارند. هر یک از این روش ها براساس میزان تواناییشان در تولید این پروتئین، در جوانسازی پوست دخیل هستند.

 

آبرسانی پوست چیست و چه اهمیتی دارد؟

آبرسانی پوست به معنی راه کارهایی است که به تامین و حفظ آب در ساختار پوست کمک
می کنند. چیزی در حدود 70 درصد از وزن زنده بدن انسان را آب تشکیل می دهد. این میزان از آب در بافت های مختلف بدن ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. پوست بدن به عنوان خارجی ترین لایه از بدن، همواره در معرض آسیب های محیطی قرار دارد. از جمله این آسیب ها خشک شدن پوست در اثر عوامل محیطی است. در چنین شرایطی سلول های پوستی آب خود را از دست داده و در نتیجه آن چروکیده می شوند. کمتر شدن مایع بین سلولی و آسیب پذیر شدن سلول ها در چنین شرایطی، یکی دیگر از نشانه های دهیدراته شدن پوست است. آبرسانی پوست با هدف تامین میزان آب مورد نیاز آن انجام می شود
.اهمیت آبرسانی پوست زمانی آشکار می شود که ساختار میکروسکوپی سلول ها به دقت بررسی شود. در چنین شرایطی اهمیت هر ملکول آب در دفع سموم درون سلولی و جذب مواد مغذی در آن نمایان می شود. از طرفی دیگر میزان آب موجود در بخش های مختلف پوست، ارتباط نزدیک و مستقیمی با زیبایی و ظاهر پوست دارد. زمانی که سلول های پوستی کم آب می شوند، چروکیده شده و این مساله باعث چروک شدن ظاهر کلی پوست می گردد. از طرفی دیگر وجود آب در سنتز و آزادسازی فاکتورهای جوانساز پوست از جمله کلاژن و الاستین موثر است. تمامی این موارد اهمیت آبرسانی پوست را به خوبی آشکار می کنند.

 

یکی دیگر از عواملی که در زیبایی نقش دارد تناسب اندام می باشد و همانطور که به زیبایی پوست خود اهمیت می دهید باید به تناسب و زیبایی اندامتان نیز توجه کنید.

برای تناسب اندام راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها کویتیشن می باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

کویتیشن چیست؟

کویتیشن روشی غیر تهاجمی برای از بین بردن چربی های تجمع یافته در نقاط مختلف بدن است. این روش به عنوان روشی غیر تهاجمی در کاهش وزن امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بر خلاف روش هایی نظیر روش جراحی و لیپوساکشن، در این روش هیچ بافتی در بدن بریده و یا زخمی نمی شود. همین امر سبب کوتاهی دوران نقاهت در روشکویتیشناست. می توان ادعا کرد که این روش تقریبا دوران نقاهت خاصی نداشته و فرد بلافاصله بعد از انجام می تواند به فعالیت های عادی خود بپردازد.

 

 

 

کاربرد گسترده کویتیشن

روشکویتیشنیکی از روش هایی است که می توان برای لاغری تمامی قسمت های بدن استفاده کرد. لاغری در ناحیه شکم و پهلو یکی از رایج ترین بخش های مربوط به لاغری است. برهمین اساس تعداد زیادی از روش های لاغری بر این نواحی تمرکز دارند. اما افراد زیادی وجود دارند که درگیر چاقی در نواحی دیگر بدن نظیر ران ها، باسن، صورت، بازوها و … هستند. همچنین از این روش برای از بین بردن غبغب هم استفاده می شود. از روشکویتیشنبه راحتی می توان برای لاغری این نواحی استفاده کرد.

دلیل محبوبیت روش لاغری کویتیشن

افرادی که روشلاغری و کاهش سایز کویتیشنرا انتخاب می کنند دلایل مختلف و محکمی برای انتخاب خود دارند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایین بودن عوارض کویتیشن
  • کاربرد گسترده کویتیشن
  • عدم لاغری در قسمت های دیگر
  • مدیریت هزینه لاغری

 

آموزش کویتیشن در آکادمی آنیل

آکادمی آنیل با بیش از دو دهه فعالیت در حوزه برگزاری دوره های آموزشی مراقبت و زیبایی پوست و مو، زیبایی و تناسب اندام این افتخار را دارد که مهارت آموزان و هنرجویانی کاملا متخصص و کارکشته را وارد بازار کار نموده است. از طرفی دیگر این آکادمی با داشتن دغدغه ایجاد اشتغال برای تمامی هموطنان بلاخص بانوان سرزمینمان ایران، توانسته است خدمات ارزنده ای در زمینه کارآفرینی به متقاضیان این حوزه ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آنیل آکادمی https://www.anillacademy.com مراجعه کرده و یا با شماره  88853023-021 تماس بگیرید.

 

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋