راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چرا درب یخچال بسته نمی شود؟

یخچال تنها وسیله ای می باشد که هر روزه از آن استفاده خواهیم کرد و کاهش عملکرد آن مساویست با اختلال در زندگی روازنه ما، یکی از مشکلاتی که می تواند موجب ایجاد احساسی ناخوشایند برای مصرف کننده شود بسته نشدن درب یخچال می باشد، در ادامه با بررسی تمام جوانب به بررسی علت بسته نشدن درب یخچال خواهیم پرداخت.

 

چرا درب یخچال بسته نمی شود؟

خرابی در لاستیک دور درب یکی از علل بسته نشدن درب یخچال

عدم چیدمان درست در یخچال چگونه منجر به بسته نشدن درب یخچال خواهد شد؟

مشکل در لولای درب یکی از دلایل بسته نشدن درب یخچال

تراز نبودن دستگاه یکی از علل بسته نشدن درب یخچال

عواقب بسته نشدن درب یخچال فریزر

 

چرا درب یخچال بسته نمی شود؟

طبیعتا مصرف کنندگان عادی در هنگام بروز این مشکل نمی دانند که چرا درب یخچال بسته نمی شود، اگر شما هم از آن دسته مصرف کنندگانی هستید که با این مشکل مواجه شده اید اما علت بسته نشدن درب یخچال فریزر را نمی دانید در ادامه می توانید با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که این خرابی هم به مانند خرابی های دیگر فقط یک منشاء ندارد و می تواند به عوامل بسیار مختلفی مربوط باشد، در هنگام بروز این خرابی تمامی موارد زیر باید مورد بررسی قرار بگیرند:

  • لاستیک درب یخچال
  • چیدمان درست مواد غذایی درون یخچال
  • سلامت لولای درب یخچال
  • تراز نبودن یخچال

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در یخچال مابه خود می توانید برای رفع مشکل از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال مابه استفاده نمایید.

خرابی در لاستیک دور درب یکی از علل بسته نشدن درب یخچال

یکی از دلایل بسته نشدن درب یخچال که اغلب مصرف کنندگان هم به راحتی قادر به تشخیص آن هستند بروز مشکل در لاستیک دور درب یخچال می باشد، این لاستیک بین آهنربا ها و درب یخچال قرار می گیرند و در صورتی که هر خرابی ای در آن ها به وجود بیاید بسته شدن درب یخچال با مشکل مواجه خواهد شد.

  • در بسیاری از مواقع شل شدن یا از جا درامدن لاستیک دور درب می تواند خاصیت مغناطیسی آهنربا ها را کاهش دهید و موجب بسته نشدن درب یخچال شود.
  • علاوه بر این نفوذ هوا در لای لاستیک ها به دلیل شل شده آن ها می تواند موجب کاهش دمای یخچال شما و فاسد شدن مواد غذایی شود.
  • علاوه بر این در صورتی که لاستیک های دور درب یخچال کثیف باشند هم بسته شدن درب یخچال با مشکل مواجه خواهد بود، برای مثال جرم گرفتن لای شیار های لاستیک درب یخچال می تواند منجر به از قوت آهنربا ها بکاهد.
  • برای رفع این دلیل بسته نشدن درب یخچال فقط و فقط باید اقدام به تعویض لاستیک دور درب یخچال نمایید.

عدم چیدمان درست در یخچال چگونه منجر به بسته نشدن درب یخچال خواهد شد؟

یکی از موارد ساده ای که می تواند علت بسته نشدن درب یخچال فریزر باشد عدم چیدمان صحیح مواد غذایی درون یخچال است، در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که باید در زمان چیدمان مواد غذایی در یخچال آن را مورد بررسی قرار دهید:

  • توجه داشته باشد که قرار گرفتن حتی یک نایلون باریک بین لولای درب می تواند منجر به بسته نشدن درب یخچال شود، پس باید از قرار دادن هر وسیله ای در نزدیکی لولای درب یخچال جلوگیری کنید.
  • علاوه بر این پر کردن بیش از حد طبقه های یخچال و فشار اوردن به درب یخچال به مرور می تواند منجر به بسته نشدن درب این دستگاه گردد.
  • به شما توصیه می کنیم تا در هنگام چیدمان مواد غذایی علاوه بر توجه به حجم مواد غذایی به نحوه قرار گیری طبقه های مواد غذایی هم توجه کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در یخچال اسنوا خود برای رفع ایراد در این دستگاه می توانید اقدام به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال اسنوا نمایید.

مشکل در لولای درب یکی از دلایل بسته نشدن درب یخچال

لولا های درب یخچال که در سمت مماس درب یخچال و بدنه یخچال قرار گرفته اند نقش مهمی در باز و بسته شدن درب یخچال  دارند، بروز شل شدگی یا ساییدگی در این لولا ها می تواند منجر به بسته نشدن درب یخچال شود.

  • لولا های فلزی با هجم کوچکی که دارند وظیفه متصل کردن درب یخچال را به بدنه یخچال دارند، در صورتی که این لولا ها شل شده باشند بسته به نوع یخچال خود می توانید به راحتی اقدام به سفت کرن آن نمایید.
  • اما اگر بر اثر استهلاک در طولانی مدت این قطعه از کار بیوفتد باید از یک تعمیرکار یخچال برای رفع مشکل در این علت بسته نشدن درب یخچال کمک بگیرید.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در یخچال پروفایل خود می توانید برای رفع ایراد از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال پروفایل استفاده کنید.

تراز نبودن دستگاه یکی از علل بسته نشدن درب یخچال

به طور کلی نصب یخچال در عملکرد این دستگاه بسیار حائز اهمیت است و در همین فرایند نصب هم تراز بودن آن از هر نکته دیگری مهم تر می باشد، تراز نبودن دستگاه علاوه بر ایجاد اختلال در این دستگاه می تواند یکی از علل بسته نشدن درب یخچال یا حتی باز نشدن آن هم باشد.

با استفاده از یک ابزار تراز می توانید مطمئن شوید که دستگاه شما تراز هست یا نه، کافیست این ابزار را روی دستگاه قرار دهید و صبر کنید تا ببینید حباب توی دستگاه کجا قرار می گیرد، باید پایه های کمکی یخچال را به طوری تنظیم کنید حباب ابزار تراز در میانه قرار بگیرد.

 

عواقب بسته نشدن درب یخچال فریزر

برخی از مواقع خرابی ها و مشکلات مختلفی در دستگاه ایجاد می شود اما مصرف کننده نمی داند که علت آن خرابی بسته نشدن درب یخچال فریزر به طور صحیح می باشد، در ادامه به بررسی همه این خرابی ها که نشانه بسته نشدن درب یخچال هستند می پردازیم:

  • فسار و بو گرفتن مواد غذایی به دلیل کاهش دمای یخچال
  • آسیب رسیدن به موتور یخچال به دلیل فرمان اتومات ندادن ترموستات و نرسیدن به درجه کافی.
  • برفک زدن اتاقک یخچال و ایجاد بوی بسیار نا مطبوع در آن

 

 

 

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋