راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا خانوادهها باید نگران سکونت فرزندانشان در آینده باشند؟

تصمیمات امروز، آینده بازار مسکن را می­سازد؛

خرید خانه یا تامین مسکن یکی از اصلی­ترین نیازهای خانواده­ها بشمار می­رود. به­طوری که از کودکی بسیاری از والدین دغدغه مسکن فرزندانشان را داشته و برای تامین آن برنامه­ریزی می­کنند. این امر در سال­های 70 تا 90 آسان­تر از شرایط فعلی بود و امکان خرید خانه با استفاده از پس­انداز وجود داشت. اما امروزه به دلیل تورم بسیار زیاد قیمت مسکن و اقتصاد کلان، پیداکردن خانه اجاره­ای در تهران که با درآمد مردم همخوانی داشته باشد، امری دشوار بشمار می­رود.

سال­هاست متولیان تصمیم­گیری در بخش مسکن با اعمال سیاست­های مختلف سعی در تحرک بخش مسکن و ساماندهی این بازار داشته­اند که شوربختانه تا امروز بیشتر این سیاست­ها ناکام ماند و صرفا به صورت موقت توانست تحرکی به این بخش بیفزاید.‌در حالی که بازار مسکن به سیاست­های هوشمندانه­ای نیاز دارد که بتواند در کوتاه و بلندمدت کارساز بوده و توسعه مداوم و پایدار به­همراه داشته باشد. سیاست­هایی که در کشورهای توسعه­یافته، در شرایط مشابه وضعیت فعلی کشور ما به کار گرفته شده و خرید یا اجاره مسکن را به امری ساده تبدیل کرده است.

افزایش تسهیلات مسکن در سال 1400 و تاثیرات آن در بازار مسکن؛

گفتنی است دولت سیزدهم نیز با افزایش سهم بخش مسکن در تسهیلات بانک­ها و افزایش انواع وام مسکن در سال 1400 ، تحرک موقتی به این بخش وارد کرد. یکی از تسهیلات فوق،‌ وام 1 میلیارد تومانی است که برای جوانان در نظر گرفته شده است. البته پس­انداز در بازه زمانی 5 تا 12 سال برای این تسهیلات تعیین شده که امیدواریم با کاهش تورم و تعادل در نرخ آپارتمان­فروشی در تهران بتوان پس از سال­ها پس­انداز،‌ بخش عمده­ای از هزینه خرید ملک را پوشش دهد.

شایان ذکر است این نوع سیاستگذاری که با عنوان تحرک در بازار مطرح می­شود، در صورت برنامه­ریزی صحیح کارایی داشته و باید پیش از هر اقدامی، تمام جوانب سنجیده شود. در این راستا یکی از تسهیلات مسکن در سال 1400 که با هدف کمک به مستاجران درئنظر گرفته شد، در بهترین حالت 70 میلیون تومان است. این مبلغ با قیمت­های فعلی خانه اجاره­ای در تهران، صرفا در مناطق جنوبی تهران کارساز است و می­تواند کمی مستاجران را کمک کند. گفتنی است بانک­ها برای پرداخت همین مبلغ نیز با بهانه­های متفاوت، متقاضیان را مجبور به پس­انداز و افزایش امتیاز خود در بانک کرده و در تصمیمی خودسرانه، صلاحیت متقاضیان را برای دریافت تسهیلات مشخص می­کند.

 

نیاز امروز بازار مسکن،‌ سیاست­های ثابت و بلند مدت است؛

اما همان طور که بیان شد این امر نیز کاملا موقت است و بازار اجاره،‌ با تحول در اقتصاد و بازار مسکن ساماندهی می­شود. تحولی که باید از کنترل تورم آغاز شده و به استفاده از ابزارهای مختلف مالیاتی و تشویقی برای ساخت و عرضه مسکن منتهی شود. به این صورت که با ایجاد ساختارهای مناسب برای افزایش ساخت­وساز و فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالان این بخش، مالیات از مالکان و حتی ساکنین واحدهای بزرگ و عواید حاصل از فعالیت­های ملکی، و تزریق آن به بخش مسکن،‌ چرخه این بخش را به گردش درآورده و برای آینده فرزندان امروز، بازار مسکن پویا و پررونق ایجاد شود.

گفتنی است استفاده از این ابزار و روش­ها، منوط به ایجاد بازاری شفاف و به روز موفق خواهد شد. به این صورت که تمام معاملات در بسترهای شفاف انجام شود و امکان سوداگری و رانت از بین برود. در این صورت می­توان امیدوار بود بازار به سمت توسعه پیش رفته و قیمت­ها به ثبات می­رسد.

در این راستا می­توان از ابزارها و تکنولوژی­های نوینی که مجموعه­های دانش­بنیان همچون کیلید به بازار مسکن کشور وارد کرده­اند بهره­برداری کرده و شفافیت لازم را ایجاد کرد.

توسعه بلندمدت با افزایش آگاهی ملکی مردم امکان­پذیر است؛

کیلید مجموعه­ای دانش­بنیان است که با استفاده از هوش مصنوعی،‌ اطلاعات معاملات املاک که در سامانه سابا وجود دارد را استخراج کرده و به شکل نمودار در اختیار مردم می­گذارد. البته این مجموعه‌ بخش‌های مختلفی برای کمک به مردم و سیاستگذاران ایجاد کرده است.

 بخش اطلاعات بازار مسکن که به وضعیت قیمت املاک در مناطق مختلف می‌پردازد، ابزار تخمین قیمت مسکن که به صورت لحظه­ای ارزش املاک مورد نظر را با دریافت کدپستی ارائه می‌دهد، ابزارهای مختلف جستجو که پیداکردن خانه مورد نظر متقاضی و آپارتمان فروشی در تهران را با سرعت و کیفیت زیادی میسر می‌کند، کیلیدمگ که محتوای تخصصی و مرتبط با بخش مسکن از جمله تحلیل اخبار، معرفی و بررسی انواع تسهیلات مسکن در سال1400 و مطالب مرتبط با حوزه معماری وسبک زندگی در آن منتشر می‌شود و در جدیدترین بخش خود یعنی کیلیدپرو که به توسعه فعالیت مشاورین املاک می‌پردازد، این بخش را توسعه داده است.

به این صورت که متقاضیانی که قصد خرید یا پیداکردن خانه اجاره ای در تهران با قیمت و سلایق خود را دارند، می‌توانند علاوه بر مشخص کردن محله موردنظر خود، نیازهایشان را که می‌تواند شامل بازه قیمتی، تعداد اتاق­ها،‌ متراژ، طبقه و حتی نوع نمای ساختمان باشد را وارد کرده و واحدهایی که با این مولفه­ها همسو باشد را مشاهده کنند. این مهم بواسطه بهره­گیری از هوش مصنوعی، دقت بسیار بالایی دارد و حتی خانه‌هایی که نزدیک سلایق و نیازهای متقاضی باشد را نیز نمایش می­دهد تا کاربران تمام گزینه­ها را مشاهده و بررسی کنند.

 

 

تکنولوژی، ضامن ایجاد رونق در بازار مسکن؛

مدنظر داشته باشید سامانه هوشمند کیلید، علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت درمعاملات، به توسعه فعالیت مشاورین املاک و حتی راهنمایی سیاستگذاران بازار مسکن نیز کمک می‌کند. به این صورت که مشاورین املاک به راحتی می­توانند فایل­های ملکی آماده عرضه خود را به­صورت گسترده اطلاع­رسانی کنند و در بخشی مجزا با عنوان کیلیدپرو، فعالیت­های خود را مدیریت کرده و برای کارهای خود برنامه­ریزی دقیقی داشته باشند. لازم به ذکر است تمام این ابزارها و روش­ها با استفاده از بروزترین تکنولوژی دنیا بهره­برداری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. پس می­توان با همسو کردن تمام بخش­های بازار مسکن با تکنولوژی­های نوین، دستاوردهای بسیاری برای این حوزه ایجاد کرد.

در مجموع می‌توان کیلید را سامانه‌ای هوشمند که علاوه بر ایجاد شفافیت در بازار مسکن، سرعت و کیفیت را به معاملات ملکی افزوده است دانست. همچنین افزایش آگاهی ملکی مردم،‌ امری است که رونق در این بخش را همیشگی کرده و کیلید به خوبی از عهده انجام آن برآمده است. پس می-توان گفت سامانه کیلید، بازار مسکن را با افزایش آگاهی مردم و ایجاد ابزارهای مختلف توسعه داده و فرایند انجام معاملات ملکی را سریع و آسان کرده است.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋