راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

کاشت موی جلوی سر برای خانمها

موی پرپشت، سالم و زیبا یکی از ملاک‌های زیبایی و جذابیت در زنان و مردان است. ریزش مو دشمن زیبایی و سلامت موهاست که تقریبا هرکسی را در حداقل یک مرحله از زندگی خود درگیر کرده است. از دست دادن موها و کم‌پشت شدن آن‌ها نه‌تنها روی زیبایی تاثیر می‌گذارد، بلکه ممکن است اعتمادبه‌نفس و زندگی اجتماعی فرد را هم دچار مشکل کند. ریزش مو در زنان معمولا از جلوی سر شروع می‌شود که این قسمت از اهمیت خاصی برای زنان برخوردار است. از همین رو، بسیاری از افراد راه‌های درمانی متعددی را برای برگرداندن موهای خود امتحان می‌کنند. کاشت مو یکی از راه‌های موثر و مطمئن برای داشتن موهایی زیبا است که می‌تواند موهای ازدست‌رفته را به شما برگرداند. در این مقاله به بررسی روش‌های درمان طاسی جلوی سر در زنان می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

دلایل ریزش مو در زنان

رشد موها یک چرخه طبیعی دارد و وجود هرگونه مشکلی در این چرخه، باعث ریزش موها و طاسی سر می‌شود. بیشتر زنان ریزش مو یا کم‌پشت شدن موهای خود را در سنین ۵۰ تا ۶۰ سالگی تجربه می‌کنند. بیشتر دلایل ریزش مو در زنان عبارت‌اند از:

  • محکم بستن موها در پشت سر
  • بیماری‌های خود ایمنی و بیماری‌های پوستی
  • اختلالات تیروئیدی
  • وراثت
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
  • بارداری و شیردهی
  • یائسگی
  • استرس شدید
  • آسیب‌های جسمی مانند جراحی
  • عدم مراقبت از موها و آرایش بیش از حد مانند رنگ کردن، سشوار کشیدن، استفاده از برس نامناسب و...

روش هایی برای درمان طاسی جلوی سر در زنان

هرچند دلایل ریزش مو در زنان بسیار زیاد است، اما در سال‌های اخیر پزشکان و متخصصان راه‌های درمانی موثری برای حل این مشکل به وجود آورده‌اند. در ادامه به بررسی راه‌های مختلف درمان طاسی جلوی سر در زنان می‌پردازیم:

کاشت مو جلوی سر

کاشت مو یک روش دائمی و مطمئن برای درمان طاسی سر است. در این روش فولیکول‌های مو از قسمت‌های پرپشت سر یا حتی سایر نقاط بدن برداشته شده و در قسمت طاس سر کاشته می‌شود. فولیکول‌های کاشته‌شده دقیقا مانند سایر فولیکول‌های مو به رشد خود ادامه می‌دهند و ناحیه‌های طاس سر را می‌پوشانند. SUT و DHIجدیدترین روش کاشت مو است که کلینیک صدف در این باره می‌گوید: «در روش‌های SUT و DHI از دستگاه‌های ویژه‌ای برای کاشت و برداشت مو استفاده می‌شود و دیگر نیازی به جراحی وجود ندارد. این دو روش جدیدترین تکنیک‌های کاشت مو هستند که در ایران و جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله کلینیک‌هایی که از این روش استفاده می‌کند می‌تواند به کلینیک صدف در تهران اشاره کرد.»

پروتز مو

در مقاله‌ای از کلینیک صدف در رابطه با پروتز مو مو می‌خوانیم: «پروتز مو یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات مربوط به ریزش مو به شمار می‌رود. در این روش تارهای مصنوعی مو به ‌جای کاشت در پوست سر، روی پروتزهای نانویی که جنس ظریف و مشبکی دارند، قرار می‌گیرند. سپس این پروتز را با چسب مخصوصی روی پوست سر انسان و در نواحی طاس سر می‌چسبانند. پروتز مو یک راه‌حل موقت اما با ظاهری طبیعی برای پوشش دادن قسمت‌های طاس سر است.»

مزوتراپی

موها برای رشد به مواد معدنی و مغذی کافی نیاز دارند. یکی از روش‌های نسبتا جدید برای درمان ریزش مو این است که این مواد لازم به‌صورت مستقیم به پوست سر تزریق شود. این دقیقا ایده اولیه مزوتراپی است. در مزوتراپی مو مواد مختلفی مانند ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، آنزیم‌ها، عصاره‌های گیاهی و... با استفاده از سرنگ‌های ظریف به پوست سر تزریق می‌شوند. بدین ترتیب علاوه بر رسیدن مواد مغذی به فولیکول‌ها، گردش خون نیز در پوست سر افزایش پیدا کرده و رشد موها بهبود می‌یابد.

پی آر پی

پلاکت‌های موجود در خون نقش مهمی در بهبود زخم‌ها و بافت‌های بدن دارند. زمانی که قسمتی از بدن آسیب می‌بیند، این مواد زردرنگ با آزادسازی سریع فاکتورهای رشد، روند درمان را آغاز می‌کنند. کلینیک صدف درباره پی آر پی مو چنین می‌گوید: «شواهد و مطالعات نشان داده است که پی آر پی مو علاوه بر کمک به جلوگیری از ریزش مو، می‌تواند رشد و تقویت موها را هم به همراه داشته باشد. از همین رو در بسیاری از موارد، بعد از کاشت مو و برای تقویت موهای کاشته‌شده، پزشک تزریقPRP مو را پیشنهاد می‌دهد.»

بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو کدام است؟

هرچه سریع‌تر به تقویت موهایتان بپردازید، احتمال ریزش موی شما کمتر می‌شود. برای جلوگیری از ریزش موها دوباره سری به دلایل ریزش مو در زنان بزنید و تک‌تک موارد را با دقت بررسی کنید. درمان بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند، می‌تواند جلوی ریزش مو در اثر آن‌ها را بگیرد. داشتن یک سبک زندگی سالم و مراقبت از موها مانند تغذیه سالم، سشوار نکشیدن، شستشوی روزانه، شانه کردن روزانه، محکم نبستن موها و... می‌تواند در این راه موثر باشد.

اما نکته مهم‌تر در جلوگیری از ریزش مو، تقویت کردن فولیکول‌هاست. با کمک تغذیه مناسب می‌توانید تا حدودی مواد مغذی را به فولیکول‌ها را برسانید و از آن‌ها در مقابل سست شدن مراقبت کنید. مزوتراپی یک راه عالی دیگر برای رساندن مستقیم مواد مغذی به فولیکول‌ها است که تاثیرگذاری آن بارها توسط محققان مختلف آزمایش شده است.

بهترین روش برای درمان طاسی سر در زنان کدام است؟

می‌توان گفت درمان طاسی سر تا حد زیادی به علت آن بستگی دارد. از همین رو نمی‌توان یک روش خاص را برای تمام افراد مبتلا به ریزش مو تجویز کرد. تنها کسی که می‌تواند بهترین روش درمان را به شما توصیه کند، پزشک متخصص است. پزشک با معاینه دقیق و انجام آزمایش‌های لازم، علت ریزش موها را کشف کرده و درمانی متناسب با آن به شما ارائه می‌دهد. اما به‌طور کلی،  تنها روش دائمی درمان طاسی سر در زنان، کاشت موی جلوی سر است.

کلام آخر

برای انجام هرکدام از روش‌های درمان طاسی سر باید به یک کلینیک معتبر و تخصصی پوست و مو مراجعه کنید. ممکن است در سطح شهر تبلیغات فریب‌دهنده ارزان‌قیمت برای کاشت مو، مزوتراپی، پی آر پی و ... ببینید. اما بدانید که این تبلیغات اغواکننده معمولا برای مراکز زیبایی غیرمعتبر است که در آن درمان توسط افراد غیرمتخصص صورت می‌گیرد. اما از آنجایی که سلامت شما مهم‌تر از هرچیز است، توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان به چنین تبلیغاتی اهمیت ندهید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋