راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

میگرن چیست؟

میگرن نوعی سردرد است که دردی متوسط تا شدید ایجاد می کند. حملات میگرن از طریق حوادث بزرگی رخ می دهد. میگرن اغلب باعث درد اپیزودیک می شود در یک طرف سر قرار دارد که احساس درد تپنده یا ضربان دار دارد. برخی عوامل محرک می توانند باعث حملات میگرن شوند. محرک های رایج عبارتند از:

استرس یا اضطراب

نوسان هورمون ها، دوره قاعدگی

چراغ های روشن، صداهای بلند، بوهای قدرتمند

داروهای خاص

خواب کم یا زیاد

تغییرات ناگهانی هوا یا محیط

فعالیت بدنی بیش از حد

غذاهای خاص مانند الکل، شکلات، پنیر، مواد افزودنی غذایی مانند MSG (گلوتامات مونو سدیم)  غذاهای تخمیر شده یا ترشی، مخمر، گوشت های پخته شده یا فرآوری شده

وعده های غذایی رها شده

میگرن چقدر شایع است؟

میگرن در زنان بسیار شایعتر است و سه برابر مردان بزرگسال مبتلا به میگرن است. میگرن به خوبی درک نشده و اغلب تشخیص داده نمی شود و تحت درمان قرار نمی گیرد. این وضعیت تأثیر اقتصادی فوق العاده ای دارد: افرادی که با میگرن زندگی می کنند ممکن است هزینه های پزشکی بالا، حمایت محدود یا دسترسی ضعیف به مراقبت های با کیفیت داشته باشند. در حقیقت میگرن دلیل اصلی معلولیت است و با توجه به زندگی با معلولیت در رتبه دوم (پس از کمردرد) قرار دارد.

 

میگرن چه علائمی دارد؟

درد متوسط تا شدید سردرد معمولاً یک طرفه اما نه همیشه که می تواند در هر دو طرف سر یا در جلو یا عقب باشد. سر درد که می تواند مانند ضربان، تپش یا ضربان قلب احساس شود و با حرکت بدتر شود. علائمی مثل: تهوع و استفراغ، حساسیت به نور، سر و صداو بوها دارد.

 

میگرن چه مدت طول می کشد؟

حمله معمولی میگرن می تواند از چهار ساعت تا 72 ساعت طول بکشد اما می تواند بسیار متفاوت باشد. حملات میگرن به صورت مرحله ای رخ می دهد. تشخیص مرحله اول هنگامی که حمله میگرن شروع می شود می تواند مفید باشد. بنابراین می توانید طبق توصیه های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دارو مصرف کنید. در هر حمله هر فاز اتفاق نمی افتد. داشتن یک دفترچه میگرن (روی کاغذ یا با استفاده از یک برنامه) و یادداشت های دقیق علائم و زمان ها می تواند به شما و پزشک کمک کند تا الگوها را پیدا کرده و یک برنامه درمانی موثر ایجاد کنید.

چگونه می توانم میگرن را از بین ببرم؟

میگرن برای تشخیص و درمان می تواند چالش برانگیز باشد اما بسیاری از داروها و راهکارهای مفید وجود دارد. اگر سردردهای متوسط یا شدیدی دارید که کنترل آن دشوار است از یک متخصص سردرد راهنمایی بگیرید. یک متخصص سردرد می تواند به ایجاد یک برنامه درمانی کمک کند که شامل درمان پیشگیرانه و حاد برای درد میگرن باشد.

 

چطور از ابتلا شدن به میگرن پیشگیری کنیم؟

هدف از درمان پیشگیرانه کاهش دفعات حملات میگرن است و ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شروع به کار کند. اگر حداقل سه یا چهار دوره در ماه داشته باشید و یا ناتوانی قابل توجهی در حملات داشته باشید، می توان درمان پیشگیرانه را در نظر گرفت. گزینه های درمان پیشگیرانه ممکن است شامل یک یا ترکیبی از موارد زیر باشد:

مکمل های غذایی مانند منیزیم، ریبوفلاوین و کوآنزیم Q10

یک مسدود کننده بتا مانند پروپرانولول یا متوپرولول

یک داروی ضد تشنج مانند divalproex یا توپیرامات

یک داروی ضد افسردگی مانند آمی تریپتیلین یا ونلافاکسین

 

منبع: www.singlecare.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋