راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چه طور از بند ناف نوزادان مراقبت کنیم؟

به احتمال زیاد از خود می پرسید که به عنوان والدین چه کاری انجام دهید. ممکن است به شما گفته شود که الکل (70٪ الکل ایزوپروپیل یا الکل مالش دهنده) را روی بند ناف کودک خود قرار دهید تا زمانی که از بین برود، اما ممکن است به شما هم گفته شود که از الکل استفاده نکنید.

چرا توصیه های مربوط به مراقبت از بند ناف، تغییر کرده است؟

برخی از کارشناسان فکر می کنند که مصرف بیش از حد الکل در واقع باعث می شود که کنده بند ناف مدت بیشتری بماند، چیزی که اکثر والدین قطعاً نمی خواهند. مطالعات نشان داده است که الکل به دلیل اجازه ندادن خشک شدن بند ناف به خودی خود (مراقبت از خشک) ، تأثیر محافظتی در برابر عفونت ندارد.

مواردی که باید درباره بند ناف نوزاد بدانید چیست؟

عفونت های بند ناف خیلی شایع نیستند و اغلب سریعاً به راحتی قابل درمان هستند. از متخصص اطفال خود بپرسید که آنها در مورد مراقبت از بند ناف چه پیشنهادی دارند. بیشتر توصیه می شود که پاکت بند ناف را با آب و صابون تمیز کنید. الکل ممکن است باکتری هایی که به خشک شدن و جدا شدن بند ناف کمک می کنند را از بین ببرد.

چه طور از بند ناف در خانه مراقبت کنیم؟

برخی از منابع توصیه می کنند که اگر طناب هنوز در چهار هفته متصل باشد با پزشک خود تماس بگیرید. از پزشک متخصص اطفال خود بپرسید که چه چیزی را توصیه می کند . تا زمانی که به اندازه کافی گرم باشد، باز گذاشتن ناحیه ناف ممکن است به خشک شدن آن زودتر کمک کند. به یاد داشته باشید که کودک شما فقط تا زمانی که بند نافش بیفتد به حمام اسفنجی احتیاج دارد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد نباید کنده ناف در وان غوطه ور شود. هر گونه خونریزی واقعی باید شما را آگاه کند تا سریعاً با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید.

چه موقع در مورد مسائل بند ناف با پزشک متخصص اطفال تماس بگیریم؟

علائم عفونت بند ناف شامل قرمزی اطراف ناحیه ، بوی بد و ترشح یا ناراحتی هنگام لمس ناحیه اطراف بندناف است. در صورت بروز هر یک از این علائم و نشانه ها بلافاصله با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید.

گاهی اوقات گرانولوم گره ای به رنگ صورتی که مقدار کمی از مواد زرد وسبز را تخلیه می کند ممکن است پس از قطع بند ناف ایجاد شود. این بسیار رایج است و معمولاً ظرف یک هفته برطرف می شود. در صورت ادامه کار ممکن است متخصص اطفال با نیترات نقره محل را قطع کند.

 

منبع: www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋