راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

رنگ زبان نشانه چیست؟

علل مختلفی برای علائم شایع زبان وجود دارد. اکثر مشکلات زبان جدی نیستند و بسیاری از آنها به سرعت برطرف می شوند. اگرچه در بعضی موارد ، زبان بی رنگ یا دردناک می تواند شرایط جدی تری را نشان دهد، از جمله کمبود ویتامین، ایدز یا سرطان دهان. به همین دلیل، در صورت داشتن مشکلات مداوم در زبان  مهم است که از پزشکی مشاوره بگیرید.

به چه علت روی زبان سفید میشود؟

1- لکوپلاکیا:

این شرایط باعث رشد بیش از حد سلولهای دهان می شود. که به نوبه خود، منجر به تشکیل لکه های سفید در داخل دهان، از جمله در زبان می شود. اگرچه به خودی خود خطرناک نیست، اما لکوپلاکی می تواند پیش ماده سرطان باشد. بنابراین برای دندانپزشک شما مهم است که علت ایجاد لکه های سفید روی زبان شما را نشان دهد. لوکوپلاکیا می تواند در صورت تحریک زبان ایجاد شود و اغلب در افرادی که از محصولات دهانی استفاده می کنند دیده می شود.

2- پلان دهان:

خطوط سفید برجسته بر روی زبان شما با ظاهری توری مانند می تواند نشانه ای از پلان دهان باشد. پزشکان اغلب نمی توانند علت آن را مشخص کنند، اما معمولاً خود به خود بهبود می یابد. می توانید برخی موارد را که می تواند به شما کمک کند انجام دهید:

  •  بهداشت صحیح دندان را انجام دهید
  •  از دخانیات اجتناب کنید
  •  غذاهایی را که باعث تحریک دهان شما می شوند، کاهش دهید

 

به چه علت زبان قرمز میشود؟

1- کمبود ویتامین:

کمبود اسیدفولیک و ویتامین B-12 ممکن است باعث شود که زبان شما حالت قرمز رنگی پیدا کند.

2- تب اسکارلت:

افرادی که به این عفونت مبتلا می شوند ممکن است به یک زبان توت فرنگی مبتلا شوند. در صورت داشتن تب بالا و سرخ شدن زبان حتما سریعاً با پزشک تماس بگیرید.

نکته : مصرف آنتی بیوتیک برای تب مخملک ضروری است.

3- سندرم کاوازاکی:

این بیماری که معمولاً در کودکان زیر 5 سال دیده می شود، رگ های خونی بدن را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند باعث ایجاد زبان توت فرنگی شود. در مرحله شدید بیماری، کودکان اغلب تب فوق العاده شدیدی دارند و ممکن است در دست ها و پاها نیز قرمزی و تورم داشته باشند. افرادی که به این عفونت مبتلا می شوند ممکن است به یک زبان توت فرنگی مبتلا شوند. در صورت داشتن تب بالا و سرخ شدن زبان حتما سریعاً با پزشک تماس بگیرید. درمان آنتی بیوتیک برای تب مخملک ضروری است.

به چه علت زبان سیاه  و مودار میشود؟

اگرچه از لحاظ ظاهری نگران کننده است، اما یک زبان سیاه و مویی معمولاً چیز جدی نیست. این ماده از طریق رشد بیش از حد باکتریها، سلولهای مرده و بقایای دیگری که در زبان شما گیر می کنند، حاصل می شود. چندین عامل می تواند باعث آن شود:

رشد بییش از حد پاپیلا:

برجستگی های کوچکی روی سطح زبان شما ، که پاپیل نامیده می شوند ، در طول زندگی شما رشد می کنند. در بعضی از افراد، پاپیلاها بیش از این که توسط فعالیت های روزمره فرسوده شوند، طولانی می شوند. این باعث می شود که احتمال بیشتری برای پناه دادن به باکتری ها داشته باشند. هنگامی که این باکتری ها رشد می کنند، ممکن است تیره یا سیاه به نظر برسند و پاپیلاهای بیش از حد رشد یافته مانند مو ظاهر شوند.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋