راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

معرفی 5 گل آپارتمانی و درختچه آپارتمانی بدون نیاز به نور

همیشه نگهداری از گل و گیاه در خانه باعث ایجاد حس طراورت و سر زندگی می‌شود. این روزها که درصد زیادی از مردم در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند و به دور از باغچه و باغ هستند، استفاده از گل‌ آپارتمانی می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند، باشد. اگر تصمیم به خرید گل آپارتمانی بدون نیاز به نور دارید ما چند گل و گیاه که با کمترین نور می تواند به رشد خود ادامه دهند را معرفی می کنیم.

گل آپارتمانی

گل آپارتمانی گیاهی است که در محیط‌های بسته مانند خانه‌ها، ادارات و... نگهداری می‌شود. گل‌های آپارتمانی از لحاظ تنوع به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و هرکدام شکل و زیبایی خاص خود را دارند. معمولا همه افراد گلی را برای منزل خود از روی سلیقه شخصی انتخاب می‌کنند. باید توجه کنید که نخست با ویژگی‌ها و شرایط نگهداری گل و گیاه انتخابی خود آشنا باشید و بدانید اصلاً آن گل برای شرایط منزل شما مناسب هست یا خیر. با توجه به این نکته، برای خرید درختچه آپارتمانی یا به طور کلی تهیه انواع گیاهان آپارتمانی، می‌بایست با اطلاعات کاملی از گل و گیاه اقدام به خرید نمایید، تا بتوانید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید. با مراجعه به مراکز معتبر فروش گل و گیاه و دریافت راهنمایی‌های لازم از فروشندگان، گل و گیاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

انواع گل آپارتمانی بدون نیاز به نور

اگر تصمیم دارید اقدام به خرید گل آپارتمانی نمایید یکی از اصول مهم نگهداری، تامین نور مورد نیاز آن است. همه ما می‌دانیم که گیاهان برای رشد و بقای خود نیاز به نور خورشید دارند، اما در این مورد نیز استثناهایی وجود دارد و گل و گیاهانی هستند که بدون نیاز به نور خورشید نیز به زندگی خود ادامه می‌دهند. اگر شما نیز در خانه یا دفتر کارتان پنجره‌ای ندارید که رو به خورشید باشد و به این دلیل نور کافی به اتاق و منزل شما نمی‌تابد، می توانید از این نوع گل و گیاه استفاده نمایید. شما برای اینکار باید به دنبال گیاهانی باشید که امتحان خود را در مناطق بدون نور پس داده باشند.

نخل شامادورا

یکی از محبوب‌ترین درختچه‌ها و نخل‌های خانگی نخل شامادورا می‌باشد که می‌تواند در تصفیه هوا و سم‌‌زدایی محیط اطراف خود نقش بسزایی داشته باشد. این گیاه زیبا به دلیل اینکه با شرایط نور کم رشد می‌کند و همچنین تحمل زیادی در دماهای پایین دارد، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در مورد آبیاری آن نیز باید گفت که نیازی به آبیاری زیاد ندارد، زیرا این گیاه از مرطوب بودن خاکش به مدت زیاد رضایتی ندارد. در نتیجه باید اجازه دهید تا خاک آن به حد کافی خشک شود و بعد آن را آبیاری نمایید.

گیاه انجیر برگ ریز

یکی از متنوع‌ترین گیاهان خانواده فیکوس می‌باشد که دارای برگ‌های باریک و پیکانی شکل است که باعث پوشش ساقه‌های چوبی آن می‌شود. انجیر برگ ریز که فیکوس بنجامین نیز نامیده می‌شود گیاه خوبی برای افرادی است که در نگهداری گل تازه کار هستند زیرا از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. این درختچه آپارتمانی را نیز باید از آفتاب مستقیم دور نگه دارید. به این نکته نیز توجه کنید که برگ‌های این گیاه مثل سایر درختان بزرگ‌تر در فصل زمستان می‌ریزد و ریزش برگ‌های آن کاملاً طبیعی است.

فیتونیا

فیتونیا به دلیل برگ‌های زیبا و رنگارنگی که دارد بین گیاهان تزیینی از محبوبیت خاصی برخوردار است. این گیاه نیاز به رطوبت همیشگی دارد که به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در تراریوم یا باغ شیشه‌ای نگهداری شود. فیتونیا عموماً در سایه سایر گیاهان رشد می‌کند و اگر این گیاه نور خورشید را بیش از حد دریافت کند موجب رنگ پریدگی در آن می‌شود و رگه‌های صورتی آن کم کم محو می‌شود. به طور کلی این گل آپارتمانی دوست داشتنی که دارای پرزهای ریزی بر روی برگ‌هاست سایه دوست است.

آگلونما

آگلونما یکی از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار است که نسبت به کمبود نور مقاومت بالایی دارد. آگلونما را می‌توانید در مکان‌های بسته نیز نگهداری کنید. این امر موجب شده است که بسیاری از افراد آپارتمان‌نشین این گل آپارتمانی را در محل زندگی یا کار خود نگهداری کنند. در نظر داشته باشید با وجود اینکه آگلونما گیاهی سایه دوست است اما نسبت به هوای سرد حساس است. بنابراین برای نگهداری این گیاه باید هوای معتدل فراهم باشد. در مورد آبیاری نیز باید بگوییم نیازمندی این گیاه به آب متوسط است و آبیاری هفته‌ای دو تا سه بار برای آن کافیست.

درختچه آکوبا

یکی از درختچه‌های آپارتمانی که با نور اندک سازگاری دارد آکوبا می‌باشد. این گیاه دارای انواع مختلفی است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد. برخی از آنها ابلق هستند و برخی دیگر لکه‌های زرد بر روی برگ‌های آن به چشم می‌خورد. آکوبا معمولاً در سایه درختان و گیاهان به خوبی رشد می‌کند و در صورت قرار گرفتن در معرض نور برگ‌های آن دچار سوختگی می‌شوند. آبیاری این درختچه آپارتمانی متوسط است و نیاز چندانی به رطوبت خاک ندارد.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋