parniandaroo

parniandaroo

مکمل بینایی

احتمالاً شنیده‌اید که کسی می‌گوید: هویج‌ بخورید، برای چشم‌هایتان مفید است. همچنین ممکن است تبلیغات مکمل‌های تخصصی برای حفظ سلامت چشم را دیده باشید. آیا ویتامین‌ها و مواد معدنی می توانند برای سلامت چشم و بینایی شما مفید باشند؟ به خواندن ادامه دهید تا در مورد مکمل ها و سلامت چشم بیشتر بدانید.

 

آنچه علم در مورد مکمل های بینایی برای گفتن دارد

ادعاهای زیادی در مورد اثرات مثبت مکمل ها بر بینایی و سلامت چشم وجود دارد، اما مطالعات تحقیقاتی بسیار کمی از این ادعاها پشتیبانی می کنند. یک استثنا، مطالعات بیماری چشم مرتبط با سن (AREDS و AREDS2) است. اینها مطالعات بزرگی هستند که توسط موسسه ملی چشم انجام شده است. نتایج حاصل از AREDS 2 آنچه را که از AREDS آموخته شد، گرفت و توصیه‌های مکمل را بهبود بخشید.

مطالعات بر روی دو بیماری که میلیون‌ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (AMD) و آب مروارید متمرکز شده است.

 

دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD)

AMD عامل اصلی کاهش بینایی در ایالات متحده است. بیش از 10 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این عمدتا با افزایش سن مرتبط است، اما برخی از اشکال دژنراسیون ماکولا بر افراد جوان‌تر نیز تاثیر می‌گذارد.

AMD زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های حساس به نور در ناحیه ماکولا شبکیه از بین برود. این بخشی از چشم است که مسئول موارد زیر است:

 

ثبت آنچه می بینیم و ارسال اطلاعات به مغزمان

دیدن جزئیات دقیق

تمرکز کردن

آب مروارید

آب مروارید کدر شدن عدسی چشم است. ممکن است توانایی شما برای دیدن خوب برای انجام وظایف روزانه را مختل کند و با گذشت زمان بدتر شود.

 

آب مروارید به ویژه در میان افراد مسن بسیار شایع است. در سال 2010، 24.4 میلیون آمریکایی با منبع معتبر به آب مروارید مبتلا شدند.

 

لیستی از بهترین مکمل های تخصصی برای چشم

در ادامه لیستی از مکمل های بینایی را به شما معرفی می کنیم.

مکمل های زیر، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در کپسول AREDS2، برای برخی افراد مفید است.

 

1. لوتئین و زآگزانتین

لوتئین و زیگزانتین کاروتنوئیدها هستند. کاروتنوئیدها رنگدانه هایی هستند که در گیاهان و در شبکیه چشم یافت می شوند. مکمل این رنگدانه ها به افزایش تراکم آنها در شبکیه چشم کمک می کند. آنها همچنین نور آبی و فرابنفش پر انرژی را جذب می کنند که می تواند به چشم شما آسیب برساند.

 

2. روی

روی همچنین به طور طبیعی در چشم شما یافت می شود، یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب سلولی محافظت می کند. روی ماده معدنی اولیه در فرمول AREDS2 است. هنگام مصرف روی، جذب مس کمتر می شود. توصیه می شود روی با مکمل های مس ترکیب شود.

 

3. ویتامین B1 (تیامین)

ویتامین B1 برای سلامت چشمان شما ضروری است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویتامین B1 که همراه با سایر ویتامین‌ها مصرف می‌شود، ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

ویتامین B1 که به عنوان یکی از ویتامین های B ضد استرس شناخته می شود، التهاب را کاهش می دهد.

تحقیقات اولیه منبع معتبر همچنین نشان می دهد که ممکن است برای درمان یووئیت، یک بیماری التهابی چشم که می تواند منجر به نابینایی شود، موثر باشد.

بیشتر بدانید: 7 بهترین غذا برای سلامت چشم »

 

4. اسیدهای چرب امگا 3

رژیم غذایی اکثر آمریکایی ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 کافی نیست که منبع اصلی آن ماهی است. سلول های گیرنده نوری در شبکیه شما حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 هستند. اعتقاد بر این است که دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)، نوعی اسید چرب امگا 3، به رشد سلول های شبکیه کمک می کند. همچنین تصور می‌شود که در کاهش التهاب و کمک به سلول‌های شبکیه و قرنیه در بهبود و بازسازی پس از آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور و افزایش سن نقش دارد.

تعدادی از مطالعات منبع معتبر نشان می دهد که افرادی که بیشتر از دو اسید چرب امگا 3، DHA و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) مصرف می کنند، کمتر به AMD مبتلا هستند. سطوح پایین اسیدهای چرب امگا 3 با سندرم چشم خشک و رتینوپاتی مرتبط است، بیماری که باعث آسیب پیشرونده به شبکیه می شود. منبع معتبر تحقیقاتی همچنین نشان داده است که نوزادانی که شیر خشک آنها حاوی DHA است نسبت به نوزادانی که DHA به آنها داده نمی شود دید بهتری دارند.

 

5. ویتامین C

چندین مطالعه بزرگ نشان می دهد که ویتامین C خطر ابتلا به برخی از انواع آب مروارید را کاهش می دهد. دو مورد از این مطالعات همچنین نشان دادند که ترکیبی از مکمل های ویتامین C و E خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد و پیشرفت آب مروارید را کاهش می دهد.

 

آیا به مکمل تخصصی برای سلامت چشم نیاز دارید؟

رژیم غذایی همیشه باید منبع اصلی ویتامین ها و مواد معدنی شما باشد. با این حال، منبع معتبر موسسه ملی چشم توصیه می کند که دوزهای بالای موجود در AREDS2 را نمی توان به تنهایی از طریق رژیم غذایی به دست آورد.

علاوه بر رژیم غذایی و مکمل ها، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید در خانه برای ارتقای سلامت چشم انجام دهید:

اگر خانه شما خشک است از یک مرطوب کننده در خانه خود استفاده کنید. بسته به آب و هوای محل زندگی شما ممکن است فقط نیاز به استفاده فصلی داشته باشید یا ممکن است نیاز به استفاده از آن در طول سال داشته باشید.

  • نوشیدن مقدار زیادی آب. اگرچه توصیه ها بر اساس وزن متفاوت است، بزرگسالان باید تقریباً بین 1.5 لیتر (6 ¼ فنجان) تا 2 لیتر (8 1/3 فنجان) مایعات روزانه بنوشند.

  • چشمان خود را با اشک مصنوعی مرطوب نگه دارید.

  • فیلترهای کوره یا تهویه مطبوع خود را مرتباً تعویض کنید.

  • از محیط هایی با هوای گرد و غبار یا کثیف خودداری کنید.

  • از کمپرس سرد، خیار یا کیسه های چای سبز یا سیاه مرطوب و خنک شده روی چشم خود استفاده کنید. برخی افراد چای کالاندولا را ترجیح می دهند.

parniandaroo
parniandaroo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋