parniandaroo

parniandaroo

مکمل غذایی

مکمل های غذایی چیست؟

مکمل های غذایی (همچنین مکمل های غذایی یا مکمل های غذایی نامیده می شوند) محصولاتی هستند که برای دادن مواد مغذی به شما طراحی شده اند که ممکن است در رژیم غذایی شما وجود نداشته باشد. آنها معمولا به صورت قرص، کپسول یا پودر یا به صورت مایع مصرف می شوند.

برخی از نمونه‌های رایج مکمل‌ها شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی (مانند ویتامین C، آهن و کلسیم)، مکمل‌های روغنی (مانند کپسول‌های روغن ماهی) و مکمل‌های گیاهی است.

مکمل های تخصصی در بین استرالیایی ها بسیار محبوب هستند. اما در حالی که مکمل ها دارای برخی فواید هستند، اکثر مردم به آنها نیاز ندارند. اگر به مصرف مکمل‌ها فکر می‌کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید – برخی از آنها می‌توانند بیش از آنکه مفید باشند، ضرر داشته باشند.

 

چرا از مکمل ها استفاده کنیم؟

اگر رژیم غذایی شما فاقد یک ماده مغذی خاص است، ممکن است برای پر کردن این شکاف به مکمل نیاز داشته باشید.

اغلب، شما فقط باید به طور موقت مکمل مصرف کنید. به عنوان مثال، اگر باردار هستید، ممکن است نیاز به مصرف مکمل‌ها تا زمان تولد نوزادتان یا تا پایان شیردهی داشته باشید.

در برخی موارد دیگر، ممکن است نیاز به مصرف مکمل برای مدت طولانی تری داشته باشید، از جمله اگر یک بیماری مزمن سلامتی دارید.

 

چه کسانی به مکمل نیاز دارند؟

مطالعات نشان می دهد که بسیاری از افرادی که مکمل مصرف می کنند در واقع مواد مغذی کافی را از رژیم غذایی خود دریافت می کنند. در واقع، اکثر افرادی که مکمل مصرف می کنند به آنها نیازی ندارند. با این حال، برخی از افراد برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود از طریق رژیم غذایی مشکل دارند.

ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشید اگر:

  • باردار یا شیرده هستید

  • شما مسن هستید و از غذایی که میخورید تغذیه کافی دریافت نمی کنید (سوء تغذیه)

  • شما یک وضعیت سلامتی دارید به این معنی که بدن شما نمی تواند مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کند (به عنوان مثال، اگر بیماری مزمن کلیوی دارید و تحت دیالیز هستید)

  • شما نیاز شدید به یک ماده مغذی خاص دارید (به عنوان مثال، اگر در معرض خطر پوکی استخوان هستید و به کلسیم بیشتری نیاز دارید)

  • رژیم غذایی محدودی دارید (مثلاً اگر گوشت نمی خورید و آهن کافی دریافت نمی کنید)

  • کمبود تغذیه ای دارید (مثلاً آزمایش خون نشان می دهد که کمبود ویتامین D دارید)

 

عوارض استفاده از مکمل ها چیست؟

در حالی که بدن به مقدار مشخصی از هر ماده مغذی نیاز دارد، مقادیر بالاتر لزوما بهتر نیست. در واقع، دریافت بیشتر از آنچه نیاز دارید گاهی اوقات می تواند باعث آسیب شود.

به عنوان مثال، دوزهای زیاد ویتامین B6 می تواند به سیستم عصبی آسیب برساند و مصرف مکمل های ویتامین A، C یا E در دوران بارداری می تواند آسیب جدی به جنین شما وارد کند. برخی از مکمل ها همچنین می توانند با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل داشته باشند.

بهترین راه برای اطمینان از بی خطر بودن هر مکملی که قصد مصرف آن را دارید این است که با داروساز یا پزشک خود مشورت کنید.

جایگزین مکمل ها چیست؟

بهترین راه برای دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است. شما می توانید در مورد مقدار و انواع غذاها از دستورالعمل های رژیم غذایی استرالیا راهنمایی دریافت کنید.

اگر نگران این هستید که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کنید، با پزشک خود صحبت کنید یا با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

parniandaroo
parniandaroo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋