parniandaroo

parniandaroo

مکمل تخصصی

مولتی ویتامین ها، ویتامین D، اکیناسه و روغن ماهی نوعی مکمل تخصصی هستند که در قفسه های فروشگاه ها یا به صورت آنلاین موجود هستند. شاید قبلاً یک مکمل مصرف می‌کنید یا به استفاده از آن فکر می‌کنید. مکمل‌های غذایی می‌توانند برای سلامتی شما مفید باشند، اما می‌توانند خطرات سلامتی را نیز به همراه داشته باشند. بنابراین، مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا یک مکمل برای شما مناسب است یا خیر.

در ادامه بخوانید تا بدانید مکمل‌های غذایی و دارویی چیست (و نیستند)، سازمان غذا و داروی ایالات متحده چه نقشی در تنظیم آنها دارد و چگونه مطمئن شوید که شما و خانواده‌تان از مکمل‌ها به طور ایمن استفاده می‌کنید.

مکمل های غذایی چیست؟

مکمل های غذایی برای افزودن یا تکمیل رژیم غذایی در نظر گرفته شده اند و با غذاهای معمولی متفاوت هستند. به طور کلی، تا جایی که یک محصول برای درمان، تشخیص، درمان یا پیشگیری از بیماری ها در نظر گرفته شده است، یک دارو است، حتی اگر به عنوان یک مکمل غذایی برچسب خورده باشد. مکمل ها بلعیده می شوند و به اشکال مختلفی از جمله قرص، کپسول، ژل نرم، کلاهک ژل، پودر، میله، صمغ و مایعات وجود دارند.

مکمل های رایج عبارتند از:

  • ویتامین ها (مانند مولتی ویتامین ها یا ویتامین های فردی مانند ویتامین D و بیوتین).

  • مواد معدنی (مانند کلسیم، منیزیم و آهن).

  • گیاهان یا گیاهان دارویی (مانند اکیناسه و زنجبیل).

  • ترکیبات گیاهی (مانند کافئین و کورکومین).

  • اسیدهای آمینه (مانند تریپتوفان و گلوتامین).

  • میکروب های زنده (که معمولاً به عنوان پروبیوتیک ها شناخته می شوند).

مزایای مکمل های غذایی چیست؟

مکمل های غذایی می توانند به بهبود یا حفظ سلامت کلی شما کمک کنند و مکمل ها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا نیازهای روزانه خود را به مواد مغذی ضروری برآورده کنید.

به عنوان مثال، کلسیم و ویتامین D می توانند به ساخت استخوان های قوی کمک کنند و فیبر می تواند به حفظ منظم بودن روده کمک کند. در حالی که مزایای برخی از مکمل ها به خوبی ثابت شده است، سایر مکمل ها نیاز به مطالعه بیشتری دارند. همچنین به خاطر داشته باشید که مکمل ها نباید جای انواع غذاهایی که برای یک رژیم غذایی سالم مهم هستند را بگیرند.

خطرات مکمل های غذایی چیست؟

قبل از خرید یا مصرف یک مکمل غذایی، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی - مانند پزشک، پرستار، متخصص تغذیه یا داروساز خود - در مورد مزایا و خطرات صحبت کنید.

بسیاری از مکمل ها حاوی موادی هستند که می توانند اثرات قوی در بدن داشته باشند. علاوه بر این، برخی از مکمل‌ها می‌توانند با داروها تداخل داشته باشند، در آزمایش‌های آزمایشگاهی تداخل داشته باشند یا اثرات خطرناکی در حین جراحی داشته باشند. متخصص مراقبت های بهداشتی شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه مکملی، در صورت وجود، برای شما مناسب است.

هنگام مصرف مکمل های غذایی، نسبت به احتمال واکنش بد یا عارضه جانبی (که به عنوان یک عارضه جانبی نیز شناخته می شود) هوشیار باشید.

 

مشکلات ممکن است رخ دهد به خصوص اگر شما:

  • مکمل ها را ترکیب کنید.

  • داروها و مکمل ها را مخلوط کنید.

  • مقدار زیادی از مکمل ها مصرف کنید.

  • به جای دارو از مکمل ها استفاده کنید.

  • اگر در حین مصرف یک مکمل غذایی با یک عارضه نامطلوب مواجه شدید، فوراً مصرف مکمل را متوقف کنید، به دنبال مراقبت های پزشکی یا مشاوره باشید و عارضه جانبی را به FDA گزارش دهید.

 

مکمل های غذایی چگونه تنظیم می شوند؟

قانون فدرال غذا، دارو و لوازم آرایشی (FD&C) در سال 1994 توسط قانون سلامت و آموزش مکمل های غذایی (اغلب به عنوان DSHEA شناخته می شود) اصلاح شد که "مکمل غذایی" را تعریف کرد و اختیارات FDA را در مورد چنین محصولاتی تعیین کرد. طبق قوانین موجود:

FDA این اختیار را ندارد که مکمل های غذایی را برای ایمنی و اثربخشی تأیید کند یا برچسب آنها را قبل از فروش مکمل ها به عموم تأیید کند.

طبق قانون FD&C، این مسئولیت شرکت‌های مکمل‌های غذایی است که اطمینان حاصل کنند که محصولاتشان استانداردهای ایمنی مکمل‌های غذایی را رعایت می‌کنند و در غیر این صورت مغایر با قانون نیستند.

برچسب‌های مکمل‌های غذایی باید دارای اطلاعات تغذیه‌ای در قالب برچسب حقایق مکمل باشد که شامل اندازه سروینگ، تعداد وعده‌های غذایی در هر ظرف، فهرستی از تمام مواد غذایی موجود در محصول و مقدار هر وعده از آن مواد است. آنها همچنین باید در جلوی محصول بیانیه ای داشته باشند که آن را به عنوان "مکمل غذایی" یا اصطلاح توصیفی مشابه (مثلاً "مکمل گیاهی" یا "مکمل کلسیم") شناسایی کند.

به طور کلی، حتی اگر یک محصول به عنوان مکمل غذایی برچسب خورده باشد، محصولی که برای درمان، پیشگیری، درمان یا کاهش علائم یک بیماری در نظر گرفته شده است، یک دارو است و مشمول همه الزاماتی است که برای داروها اعمال می شود.

 

نقش و اقدامات FDA برای کمک به ایمن نگه داشتن شما

حتی اگر FDA مکمل‌های غذایی را تایید نمی‌کند، آژانس نقشی در تنظیم آنها دارد.

از آنجایی که شرکت‌ها اغلب می‌توانند یک مکمل غذایی را بدون اطلاع FDA به بازار معرفی کنند، نقش آژانس در تنظیم مکمل‌ها اساساً پس از ورود محصول به بازار آغاز می‌شود.

FDA به طور دوره‌ای تاسیسات تولید مکمل‌های غذایی را بازرسی می‌کند تا تأیید کند که شرکت‌ها الزامات مربوط به تولید و برچسب‌گذاری را برآورده می‌کنند.

FDA همچنین برچسب‌های محصول و سایر اطلاعات برچسب‌گذاری، از جمله وب‌سایت‌ها را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که محصولات دارای برچسب مناسب هستند و شامل cla نمی‌شوند.

 

parniandaroo
parniandaroo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋