webmaster id

webmaster id

کود آلی مایع

کود آلی مایع

گیاهان برای اینکه رشد کافی و مطلوبی داشته باشند نیاز به مقدار کافی از عناصر غذایی دارند. عناصر غذایی به میزان کافی در خاک وجود ندارد و به همین دلیل جذب آن ها برای گیاه محدود است به همین دلیل باید این عناصر غذایی را به صورت کود به گیاه رساند.

کود ها از نظر فیزیکی به دو دسته جامد و مایع تقسیم می شوند. امروزه به دلیل پیشرفت علم در حوزه کشاورزی و آشنایی دقیق تر کارشناسان با عوامل رشد تغذیه ای گیاهان و نحوه جذب آن ها کود مایع بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

بیشترین جذب این کود ها از طریق برگ گیاهان است با توجه به اینکه کودهای مایع را همراه با آبیاری می توان استفاده کرد. کود مایع برای تمامی گیاهان از درختان گرفته تا گل های اپارتمانی قابل استفاده است.


مقاله مراحل کلیدی کود دهی و تقویت مزارع زعفران حتما مطالعه کنید


همانطور که از اسم این کوها مشخص است این کودها به صورت مایع هستند و به شکل غلیظی تولید و عرضه می شوند. بهتر است که قبل از استفاده این کود ها آن ها را با آب رقیق کنید.

کود الی مایع چیست؟

کودهای آلی مایع با دارا بودن درصدی از عناصر گوناگون در کنار یکدیگر موجب تغذیه کامل گیاهان زراعی و باغی، افزایش عملکرد و راندمان، افزایش مقاومت در برابر تنش ها اعم از تنش های آبیاری و دمایی می شود.


»»  معرفی کود آلی مایع غنی شده


این کودها دارای گوگرد هستند که باعث ضد عفونی شدن و پیشگیری از بیماری های قارچی در گیاهان می شود. این کود ها با دارا بودن پی اچ سازگار و هیومیک اسید به اصلاح خاک در نتیجه جذب بهتر مواد مغذی از طریق ریشه گیاه کمک می کند.

طریقه استفاده از کودهای مایع

بهترین روش مصرف این نوع کودها به صورت محلول پاشی است. برای آماده سازی کودها فقط کافی است مقدار مشخصی از کودهای مایع را با مقدار مشخصی از آب مخلوط کنید و سپس محلول بدست آمده را برای گیاه استفاده کنید.

از این کودها می توان در سیستم آبیاری قطره ای یا حتی ترکیب با خاک و محلول پاشی بر روی برگ گیاهان نیز استفاده کرد.

[caption id="attachment_245" align="aligncenter" width="300"]خرید کود آلی مایع خرید کود آلی مایع[/caption]

به این نکته توجه داشته باشید کود مایع خریداری شده را مستقیما برای گیاه استفاده نکنید همانطور که گفته شد این کودها از غلظت بالایی برخوردارند که برای گیاهان مضر هستند و باعث مسمومیت و از بین رفتن گیاه می شوند. شما بعد از خرید کودهای مایع روی قوطی آن را نگاه کنید زیرا مقداری که نیاز است با آب ترکیب شود را روی همه ی قوطی ها نوشته درج شده است.


مقاله کود آلی مایع غنی شده ویژه فضای سبز شهری  مطالعه کنید


کود مایع دارای فسفر، پتاسیم، منیزیم و عناصر ریز مغذی مانند آهن، منگنر و روی  همچنین اسیدهای آمینه و هیومیک است.

معایب استفاده از کودهای مایع

کودهای مایع بعد از مدتی اگر بدون استفاده در جایی باقی بماند فاسد می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. کودهای مایع به دلیل فرایندهای اضافی و شکل بسته بندی خاص آن ها گران تر از کودهای خشک هستند.

مزایا استفاده از کودهای مایع

  • کودهای آلی مایع آلودگی کمتری نسبت به کودهای جامد به محیط زیست وارد می کنند.
  • کودهای آلی مایع برای رشد گیاهان بسیار مفید است.
  • کودهای مایع از هر دو روش ترکیب با آب و خاک قابل استفاده هستند و برای تمامی گیاهان آپارتمانی و باغی قابل استفاده هستند.
  • جذب کودهای مایع از کودهای شیمیای سریع تر است. به ویژه که می توان از طریق محلول پاشی بر روی گیاه هم استفاده کرد.
  • کودهای مایع دارای فسفر، پتاسیم، منیزیم و عناصر ریز مغذی مانند آهن، منگنر و روی همچنین اسیدهای آمینه و هیومیک است.
  • کودهای مایع  به دلیل پاستوریزاسیون بیولوژیکی، فاقد بذر علف هرز و هر گونه آلودگی میکروبی و انگلی هستند و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

برای خریدی یا سفارش این محصولات با ما در ارتباط باشید

 

webmaster id
webmaster id

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋