🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مهد گل گاوزبان ایران به جنب و جوش افتاد

برداشت گل گاوزبان در دهستان جنت رودبار رامسر،مهد گل گاوزبان ایران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از ساری  ،فرزاد مدیر جهاد کشاورزی رامسر با بیان آغاز برداشت گل گاوزبان در این شهرستان ،گفت: از سطح رویش ۱۴۰ هکتاری گل گاو زبان در رامسر، پیش بینی می‌شود  ۴۰ تن محصول خشک امسال برداشت شود.


او با بیان اینکه رامسر بیشترین میزان تولید گیاه دارویی گل گاو زبان را در مازندران دارد افزود: برداشت گل گاو زبان تا اوایل تیر ادامه دارد.


فرزاد به برگزاری ۶ جشنواره ملی گل گاوزبان تاکنون در مرکز دهستان جنت رودبار، گفت: امسال با شرایط خاص کرونایی جشنواره گل گاوزبان برگزار نشد.


مدیر جهاد کشاورزی رامسر افزود: در بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی در روستا‌های جنت رودبار و اشکورات رامسر با وجود شرایط مناسب آب و هوایی و خاک حاصلخیز، رویش ۳۰ گونه از گیاهان دارویی با کیفیت نظیر چای کوهی، بهار نارنج و نعنا نیز شناسایی شده که قابل تجاری سازی است.

خواص گیاه گل گاوزبان 

از جمله خواص دارویی گیاه گل گاوزبان ، تصفیه کننده خون، آرام کننده اعصاب، عرق آور، مدر، تقویت کننده‌ی کلیه ها، برطرف کننده سرما خوردگی، از بین برنده سرفه و رفع بی اختیاری در دفع ادرار عنوان شده است.


بومی‌ها علاوه بر استفاده از گل و برگ این گیاه به عنوان چاشنی در نوشیدنی‌های تابستانی، از گل آن مربا تولید می‌کنند و همچنین پودر گل گاو زبان را در سالاد و سوپ می‌ریزند و مشهور است که برگ‌های تازه گل گاو زبان نیرو بخش و نشاط آور است.


خواص درمانی این گیاه دارویی با تاریخ زندگی انسان همزمان و تاریخچه پزشکی آن در ایران به دوران آریایی و حدود ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح است و ایران یکی از هفت کشور آسیایی تولید و مصرف کننده گیاهان دارویی است.

س

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋