🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کریسمس در فرانسه با طعم اعتصاب

شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد جشن کریسمس در فرانسه امسال در میان اعتصابات برگزار می‌شود و اعتصاب‌کنندگان قصد دارند فشار خود را بر دولت همچنان حفظ کنند.

کریسمس در فرانسه با طعم اعتصاب
به گزارش گروه بین‌الملل اخبار ، شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد امروز (سه شنبه) در آستانه شب کریسمس، کارکنان راه آهن و مترو اقدامات خود را بر ضد اصلاحات نظام بازنشستگی افزایش داده اند و وضعیت حمل و نقل در پایتخت فرانسه به شدت مختل خواهد بود. در ایستگاه متروی لیون در پاریس نیز نیرو‌های امنیتی با اعتصاب کنندگان درگیر شدند.

مرد جوان فرانسوی گفت: "این تازه آغاز راه است. تا زمانی که دولت از طرح اصلاح نظام بازنشستگی صرف نظر نکند، ما نیز از اعتصاب دست برنمی داریم."

یکی دیگر از اعتصاب کنندگان نیز گفت: "تا زمانی که دولت از طرح خود صرف نظر نکند، ما نیز بر دولت فشار می‌آوریم و تا پایان کار به اعتصاب خود ادامه می‌دهیم."

انیس بوزن، وزیر بهداشت فرانسه در صفحه توئیتر خود به اقدام اعتصاب کنندگان در ایستگاه لیون واکنش نشان داد و نوشت: " تصاویری که دیدم، مرا شوکه کرد. اقدامات آن‌ها (اعتصاب کنندگان) برای استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی خطرآفرین است." اعتصاب‌ها تا آنجا پیش رفته است که حتی در یک مرکز تجاری در نزدیکی شهر تولوز، مشتریان از اعتصاب کنندگان کنفدراسیون عمومی کار استقبال می‌کنند.

جوان فرانسوی گفت: "ما برای اینکه جشن کریسمس خود را قربانی کنیم، آماده هستیم؛ چرا که این موضوع (اصلاح نظام بازنشستگی) بر چند نسل آینده تأثیر گذار خواهد بود."

اعتصاب حتی در سه پالایشگاه فرانسه نیز ادامه دارد تا جایی که یکی از این پالایشگاه‌ها فعالیت خود را متوقف کرده و تحویل سوخت به بسیاری از کامیون‌ها غیرممکن شده است. به گزارش این شبکه تلویزیونی، امسال جشن کریسمس در فرانسه طعم و بوی اعتصاب به خود گرفته؛ چرا که قرار است مراسم آغاز سال نو در میان اعتصاب کنندگان برگزار شود. تا هفتم ژانویه یعنی تاریخی که از سوی دولت برای از سرگیری گفت‌وگو‌ها با شرکای اجتماعی تعیین شده، دو هفته باقی مانده است.

به رغم آنکه روز دوشنبه از شمار اعتصاب کنندگان کاسته شده بود و تنها حدود ۱۰ درصد از کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه (SNCF) و حدود نیمی از رانندگان اعتصاب کرده بودند، اما وضعیت حمل و نقل روز سه شنبه، در بیستمین روز از اعتصاب، به شدت مختل خواهد بود. این اختلال شبکه حمل و نقل ریلی، قطار‌های بین شهری و مترو پاریس و حومه آن را شامل می‌شود. امروز از ۱۶ خط مترو در پاریس، شش خط کاملاً تعطیل خواهد بود.

قرار است شرکت ملی راه آهن فرانسه وضعیت تردد قطار‌هایی که در تعطیلات کریسمس به خصوص روز‌های بیست و هشتم و بیست و نهم دسامبر در مسافت‌های طولانی در رفت و آمد هستند، اعلام کند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: به گفته لوران برَن، دبیرکل اتحادیه کارکنان راه آهن کنفدراسیون عمومی کار، اصلی‌ترین اتحادیه کارگری فرانسه، این اتحادیه به منظور حفظ تداوم اعتصاب، اقداماتی را برای کل هفته پیش بینی کرده است. از جمله این اقدامات، ابتکار‌هایی است که برای برگزاری جشن سال نو میان اعتصاب کنندگان در نظر گرفته شده است.

تظاهرکنندگان روز دوشنبه تردد در خط ۱ مترو پاریس و حومه را تا حدودی مسدود کردند و مسیر‌های منتهی به یکی از ایستگاه‌های پایتخت (ایستگاه لیون) را به اشغال خود درآورند. فابین ویلدیو، نماینده اتحادیه "سود-ریل" که در این اقدام غافلگیر کننده شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: "برای ما توضیح می‌دهند که دیگر اعتصابی در کار نیست و همه چیز به خوبی پیش می‌رود. هدف ما از این کار این است که نشان دهیم مصمم هستیم."

وی افزود: "همه چیز در کشور مسدود شده است. مردم نمی‌توانند سوار قطار شوند. نوعی خشم اجتماعی به وجود آمده که هرگز دیده نشده است."

دفتر نخست وزیری فرانسه دوشنبه شب اعلام کرد بر روی برنامه گفت‌وگو با شرکای اجتماعی متمرکز است. قرار است هفتم ژانویه بسیاری از وزاری فرانسه با شرکای اجتماعی در خصوص برخی مشاغل حساس از نظر جسمی و آب و هوایی و نیز مدیریت سال‌های پایانی کار مذاکره کنند. گفت‌وگو‌ها با دیگر اعضای دولت نیز تا پیش از بیست و دوم ژانویه، تاریخ ارائه لایحه در شورای وزرا، ادامه خواهد داشت. موضوع این گفت‌وگو‌ها بیشتر در مورد سال‌های پایانی کار در بیمارستان ها، بازنشستگی تدریجی کارمندان دولت و دستمزد معلمان و مدرسان خواهد بود.

ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه نیز تا ششم ژانویه "شیوه کاری" مربوط به تراز مالی نظام بازنشستگی را پیشنهاد خواهد کرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋